דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כבוד הנשיא 

מאת    [ 08/02/2006 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 4143 פעמים ]





כבוד הנשיא.

מאת: צבי גיל המאמר מתפרסם באתר המחבר "זרקור"

לנשיא הראשון של מדינת ישראל ,הפרופסור חיים וייצמן ,מיוחסת האמירה כי "המקום היחידי שנשיא ישראל יכול לתחוב אליו את אפו זאת הממחטה".וייצמן,חכם וציניקן,קצת הפריז כמובן,אך הוא נתן ביטוי ציורי מאוד מה הנשיא לא יכול לעשות. תפקיד הנשיא בישראל הוא ייצוגי בעיקרו.אולם לא רק.הנשיא ממלא תפקיד מכריע בנושא חנינה.הנשיא הוא שמטיל על אישיות פוליטית להרכיב ממשלה.והנשיא יכול גם להתערב,כפי שהוא עשה כן בנובמבר 2004 ,בנושא קיום בחירות מוקדמות.הנשיא מקבל את כתבי ההאמנה של נציגים דיפלומטיים ויש עוד תפקידים שמחייבים את חתימת הנשיא או את אישורו.

נשיא המדינה ה- 9 ,משה קצב הוא אדם אהוד.דבריו בכל התפקידים שהוא מילא ,בנחת נשמעו.הוא ג'נטלמן במלוא מובן המילה הזאת ואוזנו קשובה לבעיות של ציבור או של יחידים.אולם בעוד שנשיאים לפניו,למעט אולי עזר וייצמן,אחיינו של הנשיא חיים וייצמן,חסכו בהתבטאויות מדיניות או הצהרות בנושאים שונים,הנשיא קצב מרבה בהם.

בחרתי אוסף מקרי קטן מהתבטאויות של נשיא המדינה בזמן קצר כפי שהובאו בכלי התקשורת השונים.

בנושאים מדיניים:מגנה את הפגיעה בכוחות הביטחון(בעמונה) אך משטרת ישראל צריכה גם לתת הסבר לשימוש בסוסים ואלות.בעמונה נחצו קוים אדומים.קריאה להשלים את גדר ההפרדה.משבח את ישום תוכנית ההתנתקות מעזה.אחרי ההיפרדות מעזה יש לדון עם הפלשתינאים בהסכמי קבע.
בנושאי חברה וכלכלה:הצמיחה לא מסייעת לעניים.תגובה לדו"ח על העוני.נכשלנו בחינוך הדור הצעיר.החילוניים הם בבחינת תינוקות שנשבו.מצדד בהגברת הבקרה על הרשות השופטת.על זקן המקובלים,הרב כדורי(שהלך לעולמו) :זקן המקובלים יהיה חסר לעם ישראל.

אני משער שאם אני מזדהה עם חלק מן הדברים שהשמיע הנשיא יש כאלה שמזדהים עם התבטאויות אחרות של הנשיא וכי בסך הכול הוא מבטא איזה קונצנזוס במגוון של נושאים.
אולם לי יש שני סייגים להודעות התכופות של הנשיא.אחד.הגזמה בהתבטאויות פומביות של כול אחד,פוליטיקאי ובראש וראשונה הנשיא,היא בגדר של פיחות, של היצף.מכאן נגזר הסייג השני.חשוב שהתבטאות הנשיא תהיה ברת משקל,אם אכן הנשיא מבקש להפגין שנושא מסוים או סוגיה הם חשובים עד כדי כך שהנשיא רואה לנכון להביע את דעתו בפומבי.אני לא מציע שהנשיא יצפה על המצב ממגדל שן.עם זאת ראוי שהתבטאות פומביות שלו שזאת תיחשב התערבות חשובה,בבחינת הגיעו מים עד נפש או רפש.

העובדה שהתקשורת, אפילו בימינו, מפרסמת הודעות שיוצאות מבית הנשיא אינה משתמעת בהכרח שהיא עושה זאת בשל החשיבות שהיא מייחסת להן,אלא, אני מניח,בעיקר,בשל הכבוד למוסד הנשיאות.זה אשראי שאסור לבזבז אותו.

כבוד הנשיא מחייב זאת - כבוד הנשיא.
צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב