דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדוני ראש הממשלה-לחדול הוא לעיתים מעשה היסטורי גדול יותר מאשר לעשות. 

מאת    [ 17/06/2008 ]

מילים במאמר: 754   [ נצפה 2163 פעמים ]

כמי שחושב שאת האיזון העיתונאי הנכון צריך למצוא במגוון דעות ודיווחים ולא בכותב עצמו, שיש לו דעה ולא רצוי להסתיר אותה, הרי באותם רשימות פוליטיות או שנושקות לענייני מדינה, לא הסתרתי את עמדתי האוהדת לראש הממשלה הנוכחי אהוד אולמרט. זאת לאו דווקא משום שאני מכיר אותו יותר מ- 40 שנה, וגם זה כמובן משפיע, אם לא במודע אז בתת מודע, אלא משום שחשבתי שהוא ראש ממשלה טוב, ושהוא מנהל את הממשלה טוב ובחריצות רבה, והוא עומד בלחצים . אני בדעה , וגם אותה לא הסתרתי, שמלחמת לבנון השנייה לא הייתה כישלון, אלא אם מודדים אצלנו כול מלחמה במד של מלחמת ששת הימים. שינוי עמדתו בסוגיה הפלשתינאית, וודאי שגם לה הייתה השפעה על יחסי אליו. הרי משה דיין, המבריק, אמר שרק חמור אינו משנה דעתו. כניצול שואה, אני חושב שאהוד אולמרט עשה למען הניצולים מה שאף ראש ממשלה לפניו לא עשה. ואם לא הכול מתבצע, הרי המשרדים הממונים על הביצוע לא ממלאים את תפקידם.

משום כך אני רואה עצמי מחויב להביע דעה ולו בשל הכלל( ההפוך) "והמשכיל בעת ההיא-לא-יידום."
אני, שמעולם לא הייתי מאנשי חצרו של אהוד אולמרט בדומה לעמיתים אחרים שלי, נמנה עם אלה שמייחלים,ומאחלים, מעומק הלב, שחטאיו של אהוד אולמרט כשלג ילבינו, לאחר התהליך השיפוטי. אולם יש בינתיים. ה" בינתיים" מכתיבים לראש הממשלה צעד שהוא נוגד בעצם את העיקרון ש"כול אדם הוא בחזקת זכאי כול עוד לא הוכחה אשמתו". מים רבים זרמו והם עכורים ומזהמים, ומכיוון שמסיבות מובנות הוא אינו יכול לטהר אותם בנקיפת אצבע, עליו להתרחק מהם עד שאלה יטוהרו.

ועוד הערה. מכיוון שמלכתחילה התוודיתי שאני לא אובייקטיבי, אני מוכן להוסיף, במלוא הצניעות, שאילו חשבתי כי ברשימה זאת אזיק אישית לראש הממשלה, אפשר ולא הייתי כותב אותה.ככלות הכול, במציאות שלנו גם שתיקה היא לפעמים רועמת. אבל אני חושב שהיא בסופו של דבר לטובתו.

שני דברים צריכים להנחותו. טובת המדינה- בראש וראשונה, וטובת מפלגתו בדרגת חשיבות שנייה.
אם אכן הוא חפץ באמת בפריצת דרך בסוגיה הפלשתינאית, הדבר האחרון שהמדינה זקוקה לו, הן בחירות. הכוונה הן למערכת בחירות, והן לתוצאות הצפויות, בנסיבות אלה. לפיכך מבחינה זאת, הדרך הנאותה, ולדעתי הטובה ביותר היא להכריז על נבצרות. במקרה זה ממלאת מקום ראש הממשלה ציפי לבנה תמלא את מקומו. ציפי לבנה, כך אני מאמין, כאשר היא בלתי תלויה בפופוליזם של מרכז, תמשיך בקו המדיני שהתווה אולמרט. אם אכן זאת מדיניות שהיא לא רק מוצהרת על ידו אלא מעשית שאין בלתה. הכול יודעים שיש בלבו של ראש הממשלה טינה כלפי ציפי לבנה, ואין זה משנה אם יש לה מקום או אין לה מקום- היא קיימת. ומשום כך גדלות נפש תיזקף אף היא לזכותו של אהוד אולמרט.

הסיבה השנייה היא,כאמור, מפלגתו של ראש הממשלה- "קדימה". אם יתקיימו בחירות במצב הקיים, זאת תיפול נפילה תלולה מאוד, אף שיש להניח שלא תתרסק לגמרי כמו "הגמלאים".ויש עוד סיבה. אסור לראש הממשלה ולמפלגתו להלחיץ את יו"ר העבודה, אהוד ברק אל הקיר. ברק משמיץ, ומושמציו משיבים בהשמצות. אבל ברק עם כול המבריק שבו נמצא במצב מביך. הוא היה רוצה להתנהג כמדינאי,ולעתים הוא עושה זאת, אז אומרים שהוא פוליטיקאי גרוע. הוא ספג מספיק ושילם בעד האחריות שלו. אחריות הן כלפי הממשלה והן כלפי המדינה בנועזותו שלא להיות פופולארי בעניין עזה ולהנחית עליה זבנג.דיווידנד לטווח קצר. אילו הנסיבות היו אחרות, גם אני הייתי ממליץ, והמלצתי , ללמד את החמאם לקח או שניים. במצב הנזיל מאוד הזה, צריך תעצומות נפש, ולאהוד ברק ישנם כאלה כדי לספוג קיתונות של ביקורת. מכאן שבקלפים המועטים שהוא מחזיק כרגע ביד, הוא לא יכול להרשות לעצמו לזגזג יותר. או שיש המשכיות בממשלה, ואז לא הולכים בינתיים לבחירות. או שממזמזים את עניין הפריימריז, וקדימה זוכה לעוד כמה ימי כלימה, ולברק ולמפלגתו יש הרבה מה להפסיד. במקרה כזה מבחינת העבודה, בהליכה לבחירות יש לה עוד איזה סיכוי להישאר בזירה לאחר הבחירות. אסור לברק ולמפלגתו להתאבד. זה נגד האינטרס של המדינה והחברה.

לעתים אני, וקרוב לוודאי רבים כמוני, תוהה מה מביא אנשים חכמים לדרגת פקחים שמלהטטים כדי לצאת מלוכלכים מן הבוץ אשר מלכתחילה יכלו למנוע את הנפילה אליו. ואלה נמשכים.אומרים שראש הממשלה מחכה לחקירה נגדית של פרקליטיו את מוריס טלנסקי במחצית יולי. נניח שעורכי הדין הממולחים יצליחו להוכיח כי טלנסקי שיקר- אז מה. יגידו שאולמרט מתעסק עם שקרנים. זאת שמיכה קצרה מאוד וצרה מאוד. בראש וראשונה מפני שהיא שמיכה ציבורית ואיפה שלא תמשוך,איזה חלק ערום או ערמומי, יתגלה.

ברשימה קצרה זאת אני בעצם לא " מגלה את אמריקה". אם יש בה חידוש הוא קריאה לראש הממשלה שיתעלה מעל לכול האינטרסים, גם אם הם לגיטימיים למהדרין, מעל לכול שיקול שיש לבשר ודם, ויפנה את הכסא זמנית, כדי לאפשר למדינה הלחוצה מאוד לנשום בקצב רצוי.

שמור לאהוד אולמרט מקום של כבוד ביציע להתבונן אם המדיניות שאותה הגה מתקדמת ובעת ובעונה אחת לעשות הכול במסגרת החוק כדי להפריך את ההאשמות נגדו. אנו, מצדנו, נתבונן בו,ונייחל שהוא ייצא נקי כפיים ובר לבב..
צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב