דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת מתווך לנכסי יוקרה רק עם מומחה 

מאת    [ 17/03/2024 ]

מילים במאמר: 1811   [ נצפה 120 פעמים ]

מתווכים מובילים לבתי יוקרה בתל אביב מכירים את שוק הנדל"ן הנוגע לנכסי יוקרה על בוריו. כולם נוטפים כריזמה נדל"נית הטבולה בידע נרחב בנדל"ן ובמקרקעין, בקריאה של תכניות בניין עיר שונות הינם אלופים, מומחים מתווכים אלו בסקרי שוק של דירות שנמכרו באזור בהתבסס על גישת השוואה, מפולפלים סבלניים ואלגנטיים עד מאד בניהול של מו"מ, ולהם ועוד שפע של תכונות מרשימות.

בסקירה שלפניכם אפרט עבור מוכרי דירות את תובנות ונקודות רלוונטיות ועיקריות אותם שווה להם לקחת בחשבון בטרם ההחלטה לתת בלעדיות למתווך דירות יוקרה למכירה בתל אביב, במסגרת ניהול של הליכי מכירה למול רוכשים פוטנציאלים.

 

מתחילים:

"הידעתם כי בוחרים בהם בשל מיומנות מקיפה במקרקעין"

הליך של בחירת מתווך דירות של נכסי יוקרה, הינו הליך בעל עוצמה חשוב ועצום, עבור מוכר דירה. מה גם לזמינותו/ם של צוות המשרד המטפלים בנכס היוקרה, עולה חשיבות רבה:

לפעמים כאשר מדובר במשרדי תיווך בצפון תל אביב אשר מעסיקים מספר רב של מתווכים תל אביבים, טיפול בדירת יוקרה למכירה ולאורך הזמן מתבצע ע"י מספר של סוכני נדל"ן שלמעשה מתחלפים ביניהם בעסקה, בניהולה של הדירה, מצב שבו עלול לייצר בעיות כאלה ואחרות וזאת לאור העובדה שבכל אימת שמתחלף מתווך דירות המטפל בנכס היוקרה, עולה הצורך לעדכן את סוכן הנדל"ן ה"נכנס" בשלל השתלשלות אירועי המכר החל מן התחלת השיווק ועד לקירוב לחתימת המכר.לא כל סוכן נדל"ן יכול להתעדכן במספר לא מבוטל של רוכשי דירות שהתעניינו בדירה ובדיוק כך עלול להיפגע אפקט המכירה והייצוג של הדירה ועל כן לא מומלץ.

אין להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו ובתוכו - בסופו של יום מתווך דירות מיומן הוא ש- מנהל את הליכי המכירה למול רוכשי דירות פוטנציאליים, איש הנדל"ן כשלעצמו, ולא חליפותיו בהם הוא לבוש ו/או הרהיטים היקרים שלו במשרדו. לפיכך, ולתשומת ליבכם, היטיבו עם מי המתווך שיושב מולכם ואין להתפאר ולתעדף תפאורה שמסביבו. יש לבחור במתווך דירות יוקרה למכירה אך ורק בשל מיומנותו המקיפה במקרקעין, הא ותו לא.

אנו רואים לנכון לציין כי "הסוד הכמוס" של מתווכים מובילים בתל אביב, כאלו שהצליחו עוד מבעוד מועד למכור נכסים במחירים מרשימים של מעל 60 מיליון ש"ח, בעיקר נשען על שלושה עקרונות ברזל: והם שלהלן:


    • פשטות (אין לסבך את הפשטות)
    •  אין לעגל פינות (יושרה ואמינות בראש ובראשונה, גם במחיר של לאבד עסקה) 
    • ידע = כוח. נקודה!

מעוניינים למכור נכס יוקרה? לא כל מתווך יכול למכור נכסי יוקרה וטוב יעשה מוכר כי יבחר במשרד מצטיין לתיווך דירות בצפון ת"א לטיפול בדירתו - ככזה שישמש עבורו כתובת מקצועית למכירת דירתו.

בין אם החלטתם למכור בית יוקרתי מיוחד ופרטי, ובין אם אתם מוכרים דירה יוקרתית - דעו לכם כי יש לכם צורך במתווך דירות סופר מיומן, לא פחות מסופר מקצוען שישמש עבורכם מוכרי דירות כתובת מקצועית. למעשה מוכר נכס יוקרה זקוק לשירותיו של משרד מצטיין לתיווך דירות יוקרה למכירה, בהחלט עשוי להתאים למשימה.

מתווך דירות מומחה בתחום של דירות יוקרה למכירה - קמה חשיבות לוודא כי מתווך של דירות יוקרה מיומן ביותר בנדל"ן והינו עוסק ומתמחה באופן ספציפי בעסקאות של מגורי יוקרה, ואף רצוי באופן ממוקד ביותר. 

במקרים נוספים ורבים, ניסיון להשתרבב במספר התמחויות מקביל, מביא לכך שהידע הנדל"ני עשוי שלא לספק את הצדדים ובמקרה זה עלול לפגוע בחיי העסקה קשות ובאינטרסים של המוכר כלקוח בלעדי של המתווך.

מכאן יש להבין ולתהות היטב על קנקנו של מתווך דירות יוקרה ככזה ה- מציג עצמו כאילו כמומחה בשיווק של מגורי יוקרה למכירה, בשימו לב, יש לאתר זאת עוד הרבה לפני ש.שוכרים את שירותיו של המתווך ו- מפקידים בידיו את מפתחות הדירה ועניינים שהינם בעלי עוצמה ומשמעות גבוהה ודי חשובה לך כמוכר דירה.

למותר לציין כהערת ביניים כי הדרך הטובה ביותר למצוא מתווך המומחה לבתי יוקרה בתל אביב היא באמצעות המלצות מחברים שמכרו ו/או קנו נכסים דומים. 

ניתן גם לחפש נכסים יוקרתיים שנמכרו באזורים הרלבנטיים וכחלק מכך לאתר את המתווך שטיפל בהם. 
יש לבדוק מכל מקום את רמת המתווך, באמצעות מכרים, חוות דעת מיידעים שונים שעולים ומרחפים מעל ראשו ברשתות החברתיות, והכל נועד למען קבלת מידע והמלצות אודות המתווך המיועד.

נקודה נוספת: 

מומלץ לתאם פגישה פרונטלית עם המתווך כדי להתרשם מרמת הקשרים הבינאישיים שלו, רמת האדיבות והליווי שהוא מספק. כאן המקום לחדד כי מתווכים מוכשרים יצליחו לאתר בקלות רבה קונים לנכסים החוסים תחת מטריית נכסי יוקרה, ועל כן אין להתפשר בבחירת המתווך.

אנו בדעה ברורה והיא כי אין הזדמנות שניה לעשות הרושם הראשוני - רושם ראשוני הוא מהותי ביותר, ופגישה ראשונה עם מתווך דירות מקצועי בתל אביב היא למעשה וקרוב לוודאי המקור המצוין ביותר ל- צורך גיבוש החלטה מושכלת האם לשכור את שירותיו של מתווך דירות זה ו/או לאו. 

יש להעלות מול המתווך כמובן בעת הפגישה הראשונה כל שאלה אשר מטרידה אתכם כמוכר דירה, ובד בבד לבחון את המתווך כיצד למעשה מתמודד עם המענה לתשובות שניתנות למוכר על ידו. 

הבטחות... והבטחות.. והבטחות...לא מומלץ להתלהב יותר מדי - כאשר מדברים עם מתווך דירות העוסק בשוק היוקרה, חל הכלל להישאר ריאלי ואין להתלהב מהבטחות מגוונות ושונות ומשונות של מתווכים שונים, “כדוגמת יש לנו קונה חם”

אנו סבורים כי על מנת  שיהיה אפשרי להפיק את מקסימום של המקסימום הן מן העסקה והן מהיחסים בין מתווך דירות למוכר נכס יוקרה. מהותי מאוד שיחסים אלה יהיו נשענים ומבוססים על אמון הדדי. 

נדגיש מוכר דירה לא התרשם בפגישה הראשונה עם המתווך ייתכן ואין זה המתווך המתאים לו!

לפעמים, עולה תמונת מצב שאותה מצייר בפניכם מתווך אחר, תמונה בדמות של יש לי "קונים חמים" כלשונם, שעל פניו עושה רושם כי נראית טובה מדי.  

אנו נמליץ להיוועץ עם עוד מתווכים מובילים לבתי יוקרה, כדי לקבל חוו"ד נוספות הנוגעת לתג מחיר הדירה. 
אנו סבורים כי באמצעות חוות דעת נוספת בגין תג מחיר של נכס יוקרה לצד שאלות חדות, ניתן יהא להבחין האם מדובר במלכודת דבש מצד מתווך שמוכן להבטיח הכול בתמורה לגייס את הנכס בבלעדיות לריק ו/או שמא מדובר במתווך דירות רציני שמוכן להשקיע את כל כולו בדירה.

ובכן ולגופה של אמינות ההליך: 

קמה חשיבות רבה בסוגיית האמינות, בשמירה על יושרה מתמדת אצל לקוחותיו של מתווך נכסי יוקרה. 
אמינות היא תכונה מחייבת בתחום נדל"ן היוקרה, ואין לעגל פינות. למותר לחדד כי אמינות בין מוכר לקונה למתווך דירות יוקרה מסייעים בבניית מקצועיות של המתווך, מה שמשפיע על התרומה שלו לתהליך של מכירת נכסי יוקרה ולהצלחת העסקה. מה גם האמינות מאפשרת למתווך ליצור קשרים ארוכי טווח עם לקוחות, מה שיכול להבטיח למתווך נכסי יוקרה יתרון תחרותי והזדמנויות עסקיות נוספות. לכן, חשוב מאוד למתווך להיות אמין ולשמור על אמינותו כלפי לקוחותיו (שוב - אין מקום לעגל פינות!).

לדוג' - במקרים של נכסי יוקרה למכירה, קבוצת של אילי ההון, משתפים ידע ביניהם. בפעמים רבות, הם ימליצו אחד על השני אך ורק על מתווכים שהם ישרים יותר מפלס. לכן, המתווך יודע שאם ימליץ על דירה שאינה מתאימה, הוא מחד אולי ירוויח את העמלה, אך מנגד יפסיד את שמו הטוב ואת אמון הלקוח, מה שלא שווה בכלל.

הביטוי: טוב שם טוב משמן טוב - נדגיש כי ככל ש- משרד לתיווך דירות יוקרה הינו בעל מוניטין וותק  נרחב יותר, כך גם קרוב לוודאי שמדובר במתווך דירות מצוין דיו, הן מההיבט האנושי והן מההיבט האינטלקטואלי; שכן אחרת, כמו כל משרד תיווך אחר, אפשר וניתן להניח הנחה שלא כל משרד שורד את התקופה המאתגרת האחרונה, מבלי להתעלם מתקופה ארוכה שבה פועל המשרד מאז שהוקם. אי לכך ובהתאם לזאת, יש לתת עדיפות לאיתור ולבחור במשרד נדל"ן מוביל בתל אביב מהוותיקים בתחום הנדל"ן

הידעתם מתווכי נכסי יוקרה הם מתווכים שמשקיעים המון זמן ומאמץ בלקוחותיהם!

כדי למכור נכסי יוקרה, המתווך צריך להיות מיומן בנדל"ן להשקיע מזמנו ומרצו זמן רב ומאמצים רבים בשיווק הדירה. אין זה פשוט וקל לשווק נכס יוקרתי, אלא מדובר באומנות המכירה שלא כל מתווך דירות ניחן בה!

לדעת למכור נכס יוקרה זו אומנות שמחייבת כישורים מיוחדים.

כדי להצליח במכירת דירת יוקרה, יש צורך בכישורים רחבים בנדל"ן בלשון המעטה, מצד המתווך. אחד מהם הוא ידע נרחב בעיון וניתוח של תכניות בניין עיר השונות, שליטה במדידות של נכס ובתכנון ובניה ומשם להבנה יתרה בתחום המיסוי וכלה לסיום בענף ההתחדשות העירונית... 

כן כן תחום התחדשות עירונית. שואלים מה הקשר נדל"ן יוקרה לתחום ההתחדשות העירונית?  תחום זה כולל בתוכו מארג של מידע מורכב ביותר בנדל"ן ולמעשה כל המתמצא בתחום זה, נחשב כמי שכבר הכול קטן עליו. 

אילו אזורים בארץ הם מוכרים כאזורי יוקרה? והיכן ניתן להצביע על האזורים בהם ניתן למצוא נכסים יוקרתיים בהם מתגוררים אנשים בעל מעמד סוציו אקונומי גבוה במיוחד.

ראשית דירות היוקרה מאופיינות במיקומן ובגודלן מה גם כי מיותר לציין כי דירות אלו מרווחות ומעוצבות בטוב טעם.

ניתן לחלק את תחום הנכסים היקרים לשני סוגים עיקריים: 

האחד: דירות יוקרה ובתים פרטיים מפוארים למכירה. 
השני: סוגיית נחלות פרטיות למכירה. בנחלות ניתן למצוא בתים פרטיים, קרקעות ומשקים.  יש דרך לצמצם מעט את מס הרכישה במקרה של קניית נחלה (למשל האם הקונה יעשה שימוש במשק)

בראש רשימת אזורי היוקרה בארץ, נמצאת כמובן העיר העברית הראשונה = תל אביב. השכונות היוקרתיות ביותר של תל אביב נמצאות בצפון העיר. בראשן ניתן לציין את הצפון החדש, ואת הישן אליהן מצטרפות רמת אביב, אפקה וצהלה. 

דירות יוקרה כמובן ניתן גם לרכוש בהרצליה פיתוח וכפר שמריהו, קיסריה אשר מככבת לאחרונה, בכך שניתן לרכוש בה נכסים יוקרתיים, כמו גם חלק ניכר משכונות הירוקות ברמת השרון וכמובן את סביון המפורסמת. באשר לנחלות לרכישה, ניתן למצוא באזורים שונים בגוש דן,  אך אזורים אלו וודאי שהן לא מושא הסקירה...

מה ההבדל בין מכירת נכס טיפוסי לבין מכירת נכס יוקרתית?

במקרה של נכס מקרקעין טיפוסי, המוכר יכול לפרסם את הנכס ביד 2, פייסבוק ובעיתונות הכתובה, לוחות מודעות ואתרי אינטרנט. אולם, כאשר מדובר במתווך דירות שכל עיסוקו במכירת של נכסי יוקרה, הוא יפנה באופן אישי למאגר לקוחות פוטנציאלים בעלי ממון, לקוחות שרוכשים נכס יוקרה הם שונים מאוד מלקוחות הרוכשים נכסים טיפוסי. לקוחות אלו מחזיקים בהון רב, אך הם לא ירכשו כל נכס שמוצע להם, אלא רק את הנכס המתאים לצרכיהם הספציפיים. במקביל מתווך של נכסי יוקרה יפעל בכל ערוצי השיווק וזאת בכדי לחשוף את הנכס לכמה שיותר רוכשים פוטנציאליים. פעולות שיווק בסדר גודל של 15 אלף שח לקמפיין!!

התיווך של נכסי יוקרה מחייב יכולת בינאישית מובהקת.

כאשר מתווך דירות מקצועי ניגש למלאכת השיווק ומכירתן של  של נכסי יוקרה, הוא מתמקד  כל כולו  בערוצי שיווק. משקיע זמן ומשאבים בקמפיינים באמצעי המודפסים והמדיה, חותר לקשרים אישיים וביצירת אמון עם הסקטור הגבוה והמתאימים ביותר לקניית הדירה. המתווכים המקצועיים לא יתמהמהו מבחינתם זמן הוא המשאב היקר ביותר לאדם, ועל כן הם יודעים לזהות היטב את הצרכים המדויקים של לקוחותיהם ולהתאימם, כמו כפפה נכס יוקרה לרכישה.

השירות האדיב והמסור הם מרכיבים חשובים במיוחד להצלחת מכירת דירת יוקרה!

יש צורך ביכולת לספק ליווי אישי ללקוחות, להיות זמין ולתת מענה לשאלות ולבעיות שעלולות להתעורר במהלך התהליך. בנוסף, חשוב מאוד לגרום לרושם הבינאישי של הנכס שמשאיר המתווך להיות חיובי ומעורר תחושה. הרושם הזה יכול להשפיע על ההחלטה של הלקוח האם לרכוש את הנכס ו/או לא.

אז איך נבחר מתווך לנכסי יוקרה? טוב עכשיו כבר נראה לע פשוט לבחור, לאחר שהרחבנו לא?

בכל מקרה בקליפת אגוז נבהיר, מספר מצומם של נקודות סיכום בבחירת מתווך לנכסי יוקרה אשר רצוי שישמש כתובת מקצועית עבור מוכרי דירות: והנה כמה טיפים לסיכום שיכולים לסייע בתהליך:

1. ניסיון ומומחיות: ודאו שהמתווך שתבחרו מתמחה בנכסי יוקרה וכן יש לו ניסיון רב בתחום הנדל"ן. 
יש להדגיש כי חשוב לבדוק את רקורד ההצלחה של המתווך ולוודא שהוא מכיר מכל מקום את שוק ה יוקרה של תל אביב. 

2. חברות נדל"ן מובילה בתל אביב:: ודאו שהמתווך נמצא בחברת נדל"ן מובילה בתל אביב ומוכר היטב למוכרי דירות בתחום הנדל"ן - תיווך ושיווק שלך דירות ונכסי יוקרה. 

3. אלגנטיות ויכולת תקשורת: ודאו שהמתווך שלכם נוטף אלגנטיות וכתוצאה מכך מסוגל לתקשר ביעילות ובמקצועיות עם רוכשי דירות יוקרה.

4. דיסקרטיות בגדר חובה: מוכרי דירות של נכסי יוקרה מאופיינים באוהבי הדיסקרטיות ועשויים להיות רגישים מעט, כאשר נפגעת להם פרטיותם. ודאו שהמתווך שתבחרו מסוגל לשמור על הפרטיות שלכם.

בסיכום, בחירת מתווך לנכסי יוקרה דורשת עיון ומחקר מקפיד. עליכם לוודא שהמתווך מכיר את השוק ומתמחה בתחום, וכן שהוא מסוגל לספק את השירותים והתמיכה המקצועיים הנדרשים.

 

 

 

ברק בר לב בעל רקע וניסיון עצום בענף ההתחדשות העירונית, בקיא ומיומן בעסקאות סבוכות במקרקעין ותכנון ובניה, והינו הבעלים והמייסד של משרד לתיווך נדל"ן יוקרה בתל אביב, בר-לב נדל"ן

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב