דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לנווט בתהליך מכירת דירה 

מאת    [ 14/03/2024 ]

מילים במאמר: 622   [ נצפה 58 פעמים ]

 מכירת דירה היא עניין מהותי ביותר:

עסקה של מכירת דירה היא לא רק עסקה ממונית כספית החשובה לאדם, אלא היא אף מסמנת את השינוי העצום והמשמעותי בחייו של אדם. בין אם מדובר בשדרוגו האישי לנכס בעל מרחב גדול יותר בעקבות שינוי של מקום עבודה ו/או שמא שמדובר בהלימה בעקבות התרחבות התא המשפחתי ועוד...

ובכן להליך של מכירת דירה יכולות להיות השלכות אישיות וכספיות עמוקות, עבור מי שאינו מצוי בתחום בנדל"ן. על כן, נדרש להסתייע בסוני נדל"ן אשר מבינים הבנת יתר בשוק הנדל"ן, כאשר המטרה: לקבל את השווי הראוי והגבוה ביותר, על ידי מימוש מהיר. כל ההכנות למעשה נועדנו לשם הבטחת העסקה הטובה ביותר. 

מכל מקום: עסקה מסוג של דירה למכירה דורשות מאת קונה /או מוכר תובנה רבה, מידע רב בנדל"ן  לצד אסטרטגיה במקרקעין. 

המאמר בקליפת אגוז שלפנינו נועד להסיר את  אבק המסתורין מהתהליך של מכירת דירה ולספק לקורא את הידע הנדרש לו לניווט עסקה בדמות של מכירת הדירה שלו בהצלחה, כחלק מכך ולהבטיח את מוכנותו היטב לתהליך ולצעד הגדול הזה בחייו

מהם השלבים הראשוניים להכנת הדירה שלך למכירה?

הכנת הדירה שלך למכירה היא קריטית למשיכת קונים פוטנציאליים והבטחת עסקה מעולה. 

השלב הראשון מחייב את המוכר לסידור חללי הדירה. יוער כי דירה מסודרת ראשית נראית גדולה יותר ומזמינה יותר, ומאפשרת לקונים לדמיין את עצמם גרים בה. מומלץ “לקלף” פריטים אישיים כגון תמונות משפחתיות ומזכרות וזאת כדי ליצור סביבה ריקה וניטרלית.

לאחר מכן, ככל וישנם ליקויי בניה מינוריים יש לבצע את התיקונים הדרושים. להחליף ולתקן ברזים דולפים, באם ישנם אריחים ליקויים אז נדרש להחליף אריחים סדוקים וכמובן להבטיח שכל המכשירים פועלים. תיקונים מינוריים וקטנים אלה יכולים להשפיע משמעותית על תפיסת מחשבת הקונה את ערך הדירה שלך, כמוכר.

שלב חיוני נוסף הוא לשפר את  עוצמת משיכה של הדירה למכירה שלך. למרות שלדירות למכירה אין חצרות קדמיות מסורתיות, למעשה הכניסה והשטחים המשותפים הינם ממלאים תפקיד משמעותי ברושם ראשוני של הקונה. מומלץ לוודא  עוד לפני הביקור בנכס שאזורים אלה נקיים, מוארים היטב ומזמינים.

לבסוף, שקול לשכור את שירותיו של מעצב או מעצבת פנים מקצועית. מעצב פנים יכול לתכנן יחד עם המוכר מסלול של הצגת שירה למכירה מנצחת, קרי המעצב יכול להדגיש את התכונות הטובות ביותר של הדירה שלך, מה שהופך ויהפוך אותה למושכת יותר לקונים פוטנציאליים. למותר לציין כי מעצבים מקצועיים יודעים כיצד להשתמש בריהוט ובעיצוב כדי למקסם את חללי הדירה ולהציג את הפוטנציאל החבוי באור שונה, וכך להעלות את ערך הדירה לצד הפוטנציאל העצום שלה.

מוטב לומר כי שלבים ראשוניים אלה חיוניים, מהותיים ומכשירים למעשה את “הקרקע” למכירה נכונה ומוצלחת, מה שהופך את הדירה שלך למושכת יותר לקונים ומעלה באל מונים את שווי השוק שלה.

כיצד קובעים את הערך הנכון לדירה שלך?

קביעת הערך הנכון לדירה שלך הוא שלב קריטי בתהליך המכירה. הוא דורש מיומנות במקרקעין ואיזון בין קביעת מחיר תחרותי שמושך קונים לבין הבטחת החזר הוגן על ההשקעה שלהם, של הקונים הנוטלים משכנתא. 

השלב הראשון בתהליך זה הוא לבצע ניתוח שוק מעמיק. יש לבחון בקפידה ולחקור מכירות אחרונות של דירות דומות באזור שלך במטרה לקבל מושג ראשוני לגבי המחיר הנוכחי. השוואה זו צריכה לקחת בחשבון גורמים כגון גודל, מיקום, נוף הנשקף, הצמדות, מצב הנכס, נכס משופץ או אי משופץ ועוד....

שלב נוסף הוא לשקול להעסיק בנוסף למתווך דירות, שמאי מקצועי. 
שילוב של שני אלו עשוי לספק  למוכר הערכה אובייקטיבית של ערך הדירה, תוך התחשבות במגמות הנוכחיות בשוק הנדל"ן, המאפיינים הייחודיים של הנכס שלך וכיצד הם משתווים לנכסים דומים באזור בו ניצב הנכס למכירה.

 כך או כך הערכה מומחית זו יכולה להיות בעלת ערך רב בקביעת מחיר מכירה ריאלי ותחרותי.

לבסוף וכפי שנזכר לעיל, חשוב ביותר לקחת בחשבון כל שיפור או שדרוג שביצעת בדירה. שדרוגים בדמות שיפוצים בנכס, בין אם מדובר בשינויים קוסמטיים או שיפוצים גדולים, כל אלו יכולים להגדיל משמעותית את ערך הנכס של מוכר. הקפד להדגיש ככל הניתן ולתעד  בצילומים מקצועיים שיפורים אלה מכיוון שהם יכולים להצדיק מחיר מבוקש גבוה יותר ולמשוך יותר קונים פוטנציאליים.

הערת אגב, ככל וישנם חשבוניות מס השמורים עמכם והמעידים על שדרוג מראה הנכס באמצעות שיפוצים, יש להציגן לעורך הדין שלכם מתוך מקום להפחית במס שבח (אם יחול חיוב)

 

 

 

 

בעל רקע וניסיון רב בענף ההתחדשות העירונית, בקיא ומיומן בעסקאות מקרקעין ותכנון ובניה, והינו הבעלים והמייסד של משרד בר-לב נדל"ן

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב