דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לשאלת אחריותו של נתניהו. 

מאת    [ 30/11/2023 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 267 פעמים ]

שאלת אחריותו הנקודתית של נתניהו לאירועי ''השבת השחורה'' בה נשחטו 1400 אזרחים היא משנית במהותה. העניין הוא שלאורך כל שנות שלטונו הארוכות מידי של נתניהו, לא טובת המדינה עמדה לנגד עיניו אלא טובת עצמו. המגמה שלו ושל משפחתו הייתה להפיק עד המקסימום את מנעמי השלטון, והשלטון היה עבורם אובססיה מהרגע הראשון.

שאיפתו של נתניהו להגיע לשלטון הייתה להגיע בכל מחיר, הוא הפעיל שיטות אמריקאיות מלוות בגימיקים שזרות לתרבות הפוליטית של ישראל, והיטיב להבחין בזאת יצחק שמיר המנוח שאמר שנתניהו הוא ''נטע זר בליכוד''. הגדיל לומר אותו שמיר שהגדיר את נתניהו ''כמלאך חבלה''. אותו ''מלאך חבלה'' הביא לאן שהביא את ישראל בגורמו לנזקים פוליטיים, לציבור ולמדינה.

במסגרת ניסיונו הנואל האובססיבי להגיע לשלטון בכל מחיר הוא ניצל את הפיגועים הקשים ופרט בתקופת רבין - פרס. הוא הגיע אליהם זמן קצר לאחר שאירעו ורקד בחדווה על הדם של קורבנות הפיגועים. לא בכדי הגדיר אותו העיתונאי יגאל סרנה ''פטריית הרעל שצמחה מדמו של רבין'.

מהרגע שעלה לשלטון חיזק נתניהו את הקשרים שלו עם המולטי מיליונרים במסגרת קשרי הון -שלטון, קשר פסול שאף ראש ממשלה יצר אותו קודם. מהרגע הראשון נתניהו התגלה כאחד שיש לו ניגוד אינטרסים  עם טובת המדינה. אגב , הונו של נתניהו נאמד ב 100 מיליון שקל שקמצנותו היא אומנותו. הוא לא היה מגיע לזה אלמלא מעמדו כראש ממשלה, יש להניח שאותם מולטי מיליונרים שהיו איתו בקשר ציפו לקבל הטבות שכן הם לא היו איתו בקשר על בסיס חברי. ראה מיקרה מילצ'ין שאשת נתניהו עשתה שמיניות באוויר כדי להוכיח שיש לה יחס חם ולבבי בינה לבין מילצ'ין, אבל כל זה היה כסרט לא ראלי.

מהרגע הראשון הזוג נתניהו התנהל בצורה חזירית, כשבמשפט האלפים התגלה כי הייתה רכבת אווירית שסיפקה לבני הזוג נתניהו סיגרים ושמפניות, לפי עדותה של הדס קליין. דרישותיה של אשת נתניהו לקבל מתנות יקרות הייתה חסרת תקדים לגבי אשת פוליטקאי כלשהוא. לגביה ניתן לומר ''אוהבת מתנות תחיה''.

אז אדם שנתון להשפעו שליליות של אישתו, שאגב בתחקיר של ''ידיעות אחרונות'' משנת 2009 התברר שהאישה הזאת שתלטנית עד כדי טירוף, לא יכול להתנהל כראש מדינה אשר טובת המדינה לנגד עיניו. נתניהו רואה את האזרחים כנתינים שלו, כמקור להאדרת שמו וקופתו. וכשהוא מפנה עם מבטו המהפנט בשידור ואומר ''אזרחים יקרים'' זה לא אמיתי וזה צבוע. ולמרבה הצער, מהרגע הראשון כשהוא הועיד את עצמו לשלטון, מסה של אנשים רפי שכל תמכו בו. הם ראו בו משיח, גאון ומנהיג דגול, הוא הרשים אותם בקול הבריטון שלו ובאנגלית האוקספורדית שלו. למעשה נתניהו הוא אדם קטנוני שפוחד מהסובבים אותו, ובמיוחד מאישתו ובנו שלא פעם הוא פסל בגללם החלטות שלו שקיבל קודם. הוא גם חושש כל הזמן מהסובבים אותו שרוצים למגר אותו מהשלטון, מצד שני הוא גם יצר מצב שבו אנשים תלויים בו מבחינת מעמדם הפוליטי, כשהוא מעניק להם ג'ובים וחבורת הלקקנים סביבו כשהשיא הוא במינויו ההזוי של אמיר אוחנה לתפקיד יו''ר הכנסת.

אדם ששקוע מעל צווארו בשלושה תיקים של שוחד,מירמה והפרת אמונים לא יכול לנהל מדינה.

לסיכומו של דבר, ואגב עוד הרבה היה לספר על התנהלותו של נתניהו ומשפחתו המקוללת. מה שקרה ב''שבת השחורה'' הוא תולדה של השתלטותו של נוכל על המדינה שתפס אותה כבת ערובה לצרכיו האישיים והמשפחתיים, ומהווה עבורו שיפחת מין. ''השבת השחורה'' היא תולדה של התנהלות שלטונו של נתניהו במשך 16 שנה ארוכות מדי, ועוד לא נגענו ''במהפכה המשפטית'' ועוד גורמים אשר יש להם השפעה על האסון הנורא שקרה באותה ''שבת שחורה''.

נתניהו לא יתפטר, שיהיה ברור. הוא יאחוז בקרני המזבח של השלטון בחוזקה, חוץ מזה אשתו לא תיתן לו להתפטר, היא תעשה לו כמו שהיא יודעת את המוות.

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב