דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יינות ישראלים במחירים מופקעים. ביקורת יין 2023 

מאת    [ 31/08/2023 ]

מילים במאמר: 717   [ נצפה 215 פעמים ]

 

ביקורת יין: אין גבול לחוצפה ולשרלטנות של היקבים האלה, מחירים מופקעים, לא ראויים שחובבי היין חייבים להצביע ברגליהם לנוכח השערוריה הזו. 

הפעם יינות שמשלמים עבור יחסי הציבור שעושים להם, הסיפורים והקשקושים שעל התוויות והמחיר השערוריתי שחלק גדול מהציבור שקונה אותם זה מה שחשוב לו ולא באמת היין. שימו על השולחן קצרים או המערה ויחשבו שאתם עשירים או מבינים גדולים ביין, לצערי אין שום קשר. אבל כרגיל הפריירים מעולם לא מתים. אני רק תפקידי להוציא לאור  את השרלטות של היקבים.

יקב רמת הגולן: 

קצרין: יקב רמת הגולן הוציא לשוק את יינות קצרין 2019 וכרגיל אפשר לעשות קופי פייסט על תאור היין משנה שעברה ולפני שנתיים ושלוש, גם על זה שהיין יוצא רק בשנות בציר מיוחדות ויחודיות , וזה בכלל לא משנה אם זה נכון או לא, קונים את היין וזה מה שחשוב. האם היין שווה את המחיר שהיקב דורש מבעלי החנויות אני בספק רב, האם המחיר מצדיק את מחירו בחנויות היין בטח שלא, נכון להיום היין נושק ל 700 שקלים, פה ושם יש חנויות שמוכרות אותו ב 600 שקלים אבל זה מחיר מופקע, לא ריאלי, לא הוגן, לא מתחשב, אבל שוב, יש מי שקונה.

אז מי קונה : בעיקר אספני קצרינים וציבור דתי חרדי שכמו היינן שבויים בקסמו של הנוזל עתיר העץ, האלכוהול, והפרי דחוס, יינות שמזכירים קליפורניה, יינות שאין שום קשר בין מזג האוויר הישראלי ואין שום קשר להתפתחות החייך בכל מה שקשור ליינות מזרח תיכון, מעיק, כבד ויקר. 

ירדן קצרין 2019 בלנד מענבי  81% ענבי קברנה סוביניון, 14% מרלו ו 5% פטי ורדו.

ביינן הזה  ויתר היינן על המלבק שהיה ב 2018 ויותר הדגיש את המרלו , בצרפת דרך אגב כשיש שנה לא משהו מוצאים ביינות יותר את זן המרלו שמעניק מתיקות ומעגל קצוות. 

690 שקלים בחנויות היין. תמורה למחיר ממש לא, במחיר הזה תקנו 2 יינות גראנד ווין של קסטל ותקבלו עודף.ציון 91 

יקב בנימינה . 

יינות " יקב המערה " הושקו לפני מספר שבועות, יין הדגל של בנימינה שבעיקר בנוי מאגדת המערה שהפכה ליקב ( רשום כחוק ברשם החברות ), הסיפור הוא שהחביות והבקבוקים מתיישנים במערה ששומרת על טמפרטורה ולחות, והנוזל נכנס לבקבוק כבד עם אריזה יפה. אני כבר חושב שציבור חובבי היין כבר שמע את כל הסיפורים והמעשיות של כל היקבים שמייצרים את יינות הדגל שלהם, סיפורי אלף לילה ולילה שבלי בושה מסופרים גם בצהרי היום. פה בנימינה עם מותג המערה שלו לא שונה מאף יקב אחר, אבל המחירים שהציבור מתבקש לשלם עבור הסיפור קצת מוגזם, בעצם הרבה מאוד מוגזם, בלנדים מבוססו  בורדו לא מהגדולים, שמיוצרים על ידי יינן יקב בנימינה יונתן שוטס, גם פה יש ליין הזה קהל שבוי ולא בגל התוכן אלה בגלל האריזה. האם המחירים של יינות המערה לדורותיהם מוצדקים, ממש לא. 

המערה 2019: בלנד מענבי קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו. כן מצאתי בו ארומות וטעמים של פרי אדום טוב, וניל, טבק, מעושן קלות, גוף בינוני והיין מקבל את הציון 90 אבל במחיר של 289 שקלים היין צריך להיות בליגה אחרת לגמרי. תמורה למחיר 140 שקלים . 

המערה גפנים בוגרות 2018. 

גם פה בדיוק כמו היין הקודם " המערה " היקב החליט להוסיף גם את המושג " גפנים בוגרות " ואני שאלת תם, מתי הגפן מגיע לבגרות?, ומי בכלל מוסמך להחליט שהגפן בוגרת, הרי אין שום הגדרה רשמית, אין תקן, ומי אמר שאיכות היין תהיה משובחת יותר בגפן בוגרת, אז על מנת לקצר בהליכים, כל אחד יכול להחליט מתי הגפן שלו בוגרת, והיצרן ורק היצרן מחליט זאת, הכל נעשה לטובת יחסי ציבור ותו לא, זה שרשום בוגר, רזרב,פרימיום, ועוד מושגים מאירי עניים לא אומר כלום על היין, אין צורך ליפול אל תוך המלכודת של התווית. 

המערה גפנים בוגרות 2018 הוא יין מענבי קברנה סובניון שעולה 699 שקלים בחנויות היין. 

קברנה בשל ודחוס, ארומות טובות ונקיות, פה כאמור דחוס בפרי, מעט מנטה בקצוות, בערסול היין משחרר נחוחות של טבק ותבלינים ואחרי חצי שעה בכוס היין מתאזן לו ונרגע. 

ציון 90 מחיר שערוריתי ליין שצריך לעלות לא יותר מ 160 שקלים. 

רמת חברון ג'רוזלם הילס ספיישל רזרב קברנה 2018. 

בלנד מ 65% ענבי קברנה סוביניון, 25% מרלו , 10% שירז,  24 חודשים בחביות ועוד 24 חודשים הבקבוקים במצב מאוזן ביקב. אז יש לנו 48 חודשי " התיישנות " ויש לנו גם את המונח " ספיישל רזרב והכי חשוב יש את המחיר של 429 שקלים. באף יש לנו ארומות נעימות של פרי אדום, קצת עשבי תיבול רטובים, סלמי קליל, פטריות בקצוות, הפה עשיר בטעמים והיין קריר ונעים. כמעט אותו דבר יכולתי לכתוב על הר חרמון במחיר של 50 שקלים. זה יין שלא צריך לעלות יותר מ 110 שקלים, על מה ולמה 429 שקלים. 

לסיכום:

"יש אנשים שהם כל כך עניים, שכל מה שיש להם זה כסף." 

 כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו   ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב