דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המהפכה המשפטית שתוביל למחיקת היקבים החילונים. 

מאת    [ 19/08/2023 ]

מילים במאמר: 1033   [ נצפה 212 פעמים ]

המהפכה המשפטית והשפעתה על תצרוכת היין : 

אנחנו אומנם אתר שעוסק בעיקר ביין ישראלי, לא פעם הקוראים שלנו שואלים מדוע אנחנו מכניסים פוליטיקה אל תוך הכתבות שלנו, בעיקר כשמדובר בנושא הכשרות או יינות מיהודה ושומרון, התשובה מאוד פשוטה, אין דבר במדינת ישראל שלא קשור בצורה כזו או אחרת לפוליטיקה, אלה שרוצים לקרוא רק כמה שהכל נפלא פה, או שמחפשים רק פירגון וציונים טובים ליינות ישראלים , לא ימצאו את זה אצלינו, מבחינתי יין הוא מוצר שלא רק חופן בתוכו ריחות וטעמים אלה גם טרואר פוליט אם אפשר להגדיר ככה את מה שקורא אצלינו במדינה, מספיק להסתכל על הכיבוש של החרדים על הכשרות, על כיבוש שטחים נרחבים של אדמה לא לנו, מספיק להסתכל על חוסר העניין של הממשלה בענף והנסיונות שלה למחוק את יקבי הבוטיק וכרמי היין, חוסר התקציבים במחקר ופיתוח, חןסר התקציבים בשיווק ופרסום בינלאומיים, שום עניין בתחרויות בינלאומיות, מכון יצוא מסורס, שרי חקלאות שמתחלפים כמו גרביים, משרד בריאות שמפעיל פקחים בלי שום ידע, רשות מקרקעי ישראל שבה יושבים אנשים " רעים " שכל עינינם זה לשאוב כסף ולהפעיל איומים ומרות על חקלאים, כורמים ובעלי יקבים, הכל פה משובש, שום אופק, שום ראייה ארוכת טווח, שום תוכניות עתידיות, הכל על קרעי תרנגולת, וזו הפוליטקה שאנחנו מדברים עליה, לא על ימין או שמאל, שום ממשלה לא עשתה דבר וחצי דבר לטובת הענף, אבל שום ממשלה לא השפיעה לרעה על ענף היין הישראלי כמו הממשלה הזו, התקופה של שלושת החודשים האחרונים " המהפכה המשפטית " כפי שקוראים לה מתחילה להשפיע על ענף היין ולצערי מתעלמים מכך, נכון אנחנו ענף קטן ולא ממש משפיע אבל אם מקלפים קצת את המשמעות של מה שעובר על ענף היין בשלושת החודשים האחרונים מבינים את האסון שעומד לפקוד את הענף. 

הנתונים מדאיגים:

בשבוע האחרון שוחחתי עם מספר גדול של בעלי יקבים גדולים וקטנים ועם יבואני ומפיצי יין והתברר לי שיש ירידה מאוד משמעותית בביקורים במרכזי המבקרים של היקבים, מדובר ביותר מ 30% אחוזים, הנתון הנוסף שהפתיע אותי זה שיש ירידה של מעל 50% בקניית יין במסעדות וירידה של עד 40% בקניית יין בחנויות היין, ברשתות השיווק הנתון אף מדאיג יותר ויש ירידה של 65% בקניית יין בשלושת החודשים האחרונים. מדובר בנתונים מאוד מדאיגים ומאוד מפחידים, יקבים רבים השקיעו הון כסף במרכזי המבקרים בתקופת הקורונה ואת ההשקעות האלה צריך להחזיר, זה לא יקרה אם המצב יימשך, מסעדות רבות נסגרות, פושטות רגל וגם פה יקבים רבים שמים את כספם על קרן הצבי, התקופה האחרונה ובטח לפני ראש השנה בה היקבים בעיקר הגדולים מוכרים מילוני בקבוקי יין  עומדת בפני אתגר לא פשוט, חוסר הוודאות של העתיד הקרוב מאוד בעייתי, אנחנו נמצאים בקונפליקט חברתי שמשפיע על צריכת יין, שכן הוא משפיע על התנהגויות, עמדות ובחירות של אנשים בתגובה למתחים והאתגרים הנגרמים מהקונפליקט בו אנו נמצאים. 

סדרי העדיפויות של אנשים משתנות. אנשים מפחיתים את ההוצאות שלהם על פריטים לא חיוניים, כולל יין, מכיוון שהם מתמקדים בדאגות מיידיות יותר וצרכים בסיסיים, המתח, החרדה ומגוון של רגשות שליליים, מונעים מאנשים לצאת ולרכוש יין או לחגוג, מבחינה כלכלית הקונפליקט ללא ספק משבש את התוכניות, ריבית שעולה, הלוואות שנתקעות, מדינות שחשבו להשקיע בישראל מחכות לראות לאן המצב יוביל, בנקים בינלאומיים מורידים את דירוג האשראי, ודירוג אשראי נמוך יותר עלול להוביל לפיחות במטבע, מה שיכול לייקר את המוצרים שתעשיית היין קונה מבחוץ ( חביות, מיץ ענבים, מכונות ועוד ) זה גם ישפיע על יבוא היין למדינה, שיוביל למחירים גבוהים יותר, במקרים מסוימים, דירוג אשראי שלילי עלול להוביל להגדלת חסמי הסחר או העלאת התעריפים המוטלים על ידי מדינות אחרות. זה יקשה על יצרני היין בישראל לחדור או למכור לשווקים בינלאומיים, מה שישפיע על מכירות הייצוא. את האיש הקטן מענינים כרגע הדברים הבסיסיים כמו הפחד מאובדן מקום עבודה ובעיקר הפחד מהלא נודע גורמים לאנשים לקצץ בהוצאות מותרות, כולל רכישת יין. אנשים עשויים לתעדף צרכים חיוניים על פני פריטים לא חיוניים כמו יין. שינויים בהרגלי הצריכה אצל משפחות רבות משתנות. לא ירחק היום והשפעה על תיירות היין שנמצאת בחיתולייה גם תעלם , המצב ללא ספק יכול להרתיע את התיירים להגיע לישראל, מה שישפיע על פעילויות הקשורות ליין כגון סיורי כרמים, טעימות ופסטיבלים.

ואי אפשר להתעלם לצערי מהאנשים הקיצוניים, בעלי האמונות הדתיות קיצוניות, החותרים להלכות קיצוניות  ושנמצאים בשלטון וזה יכול  להשפיע על תעשיית היין בדרכים שונות. מי יכול להבטיח לנו שקבוצות דתיות קיצוניות,  לא יתמכו בתקנות מחמירות על ייצור, הפצה ומכירה של יין בשל אמונתן, שלא נדבר על כל נושא הפרסום ( לא נראה יותר מודעות של נשים ), חרמות ומחאות ואפילו חקיקה נגד יבוא יין לא כשר, סגירת יקבים ישראלים לא כשרים, ועסקים הקשורים לתעשיית היין כגון מסעדות שיגישו אוכל לא כשר, תקנות מקומיות וחוקי ייעוד שיגבילו או ימנעו הקמה או ההפעלה של יקבים, חדרי טעימות או עסקים אחרים שלא שומרים שבת או לא כשרים, ההשפעה הפוליטית של הקיצונים עשוייה לנסות לעצב מדיניות הקשורה לרגולציה, מיסוי והפצה של יין ואלכוהול. מאמציהם עלולים להוביל לשינויים שישפיעו על פעילות תעשיית היין ורווחיותה. ( הענקת תקציבים ליקבים בשטחים הכבושים, הענקת רשיונות רק למי שיעסיק רק יהודים או רק שומרי שבת ). אנחנו חייבים להבין שתעשיית היין גם אם היא קטנה חשובה כפולחן דתי לקיצוניים, הם יעשו הכל למחוק כל זכר למי שלא מתיישר עם הקו שלהם בנושא הכשרות , הדרת נשים בתעשיה תהייה בראש מעינהם, הדרת החילונים, יקבי הבוטיק הלא כשרים, מחיקת הכשרות של הרבנות הראשית והעדפת כשרויות של רבנים וחצרות הזויים.

לסיכום: 

אנחנו מתקרבים לקראת סוף עידן בתעשיית היין הישראלית, לא ירחק היום שיקבים רבים לא יוכלו לפעול על פי חוק, לא ירחק היום שהיבוא לא יוכל להביא לארץ יינות לא כשרים, הכשרות המחמירה תשתלט על כל פינה בענף, יקבים שלא יעמדו בציפיות יעלמו כהרף עין, לא יהיה שום יקב שיהיה פתוח בשבת, לא יהיה שום יקב שיעסיק מיעוטים, נכים ומוגבלים ונשים, בשבוע שעבר כתבתי על וירוסי שיכול להשמיד כרמים שלמים ולפגוע בתעשיית היין, פה מדובר במשהו הרבה יותר מוחשי, הרבה יותר הרסני ומפחיד, הרב הגדול של היקבים הישראלים הם חילוניים שהסכימו להתיישר עם קו הכשרות לצורך מכירת היין, בעוד מספר חודשים לא תהיה לשום יקב שליטה על מה שקורה אצלו בכרם, או בקו ייצור היין ואפילו לא על עיצוב התווית ודרך השיווק, זו קטסטרופה שעומדת בפתח ואף אחד בתעשייה לא רוצה לראות את מה שקורה מול העניים, לא מדובר רק ביקבים של חילונים גם ביקבים של דתיים הפגיעה תהיה אנושה, מלחמת הדת והחצרות תגיע גם לשם, אם יקב חרדי לא ייתישר על פי החצר השולטת הוא לא יהיה קיים. הדוגמאות לכך רבות ( בתי ספר רק של מזרחיים קיימים עשרות שנים, משחתות של העדה החרדית בלבד והדוגמאו כאמור רבות ), לא ירחק היום  והארץ תהיה תהו ובהו, וחשך על פני תהום ירד עלינו.  

 

 

 

 

 כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו   ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב