דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעשיית היין העולמית שנת 2023 

מאת    [ 19/08/2023 ]

מילים במאמר: 659   [ נצפה 209 פעמים ]

 

 

תעשיית היין העולמית: 2023

רבות דובר השנה על משבר האקלים ועל השינויים שחלים במזג האוויר, האם יש מצב שתעשיית היין העולמית תעלם והאם מישהו בכלל ירגיש בחסרונה, הרי לא מדובר בתעשיית מזון בסיסית כמו תירס או חיטה ואורז, בסופו של דבר מדובר בנוזל שיש לו השפעה כלכלית מינורית, צריך לקחת בחשבון כי יש מדינות שענף היין הוא מאוד מרכזי ומייצר פעילות כלכלית ליצרנים רבים כמו בעלי כרמים, יקבים, מפיצים, קמעוניים, אנשי תיירות, יצרני זכוכית, יצרני חביות תוויות, פקקים ועוד, צריך גם לקחת בחשבון את ההשפעה תרבותית והחברתית שקשורה ליין, ההסטוריה מלמדת שליין משמעות תרבותית בחברות רבות ברחבי העולם. הוא ממלא תפקיד בטקסים דתיים, במפגשים חברתיים ובחגיגות. מסורות ייצור יין והפרקטיקות התרבותיות הנלוות יאבדו או ייפגעו קשות אם הייצור ייפסק. מבחינת מסחר, יין הוא מוצר הנסחר ברמה בינלאומית, הפסקת ייצור היין תשבש את שרשראות האספקה הקיימת, וישפיע על יבואנים, יצואנים ותעשיות קשורות ( אוניות, משאיות, רכבות, מטוסים ועוד ), שוק היין העולמי מוערך בכ-322.2 מיליארד דולר, עד 2027, היא צפויה להגיע לכ-423.59 מיליארד דולר, עם קצב צמיחה שנתי של כ-3.3% מ-2020 עד 2027. נתונים אלה כוללים ייצור יין, הפצה, מכירות קמעונאיות ותעשיות נלוות. יין הוא מצרך עולמי משמעותי עם טווח כלכלי נרחב, חשוב לציין שספק אם הפסקה מוחלטת של ייצור היין תתרחש בפתאומיות ובקנה מידה עולמי. יין מושרש עמוק בתרבויות וכלכלות רבות, וכל שינוי בייצור ובצריכה של יין צפוי להתרחש בהדרגה ולהושפע מגורמים שונים כמו אקלים, העדפות צרכנים ותנאים כלכליים. מדינות רבות ראות בענף מקור הכנסה לא מבוטל, ותעשיית היין מייצרת הכנסות משמעותיות עבור מדינות רבות המייצרות ומייצאות יין. אזורים עם מסורות מבוססות של ייצור יין, כמו צרפת, איטליה, ספרד, ארצות הברית ואוסטרליה, נהנים כלכלית מיצוא יין. הכנסות ממסים על יין הם עצומות הן מייצור ומכירת יין וגם מפעילויות תיירות הקשורות ליין.

מה יקרה לתעשיית היין העולמית והישראלית בעוד 20 שנים קשה מאוד לחזות, חיזוי העתיד של תעשיית היין הוא מאתגר, עם זאת, בהתבסס על המגמות הנוכחיות וההתפתחויות הפוטנציאליות, אפשר לשער על כמה כיוונים אפשריים שתעשיית היין עשויה לקחת במהלך 20 השנים הבאות:

השפעת שינויי האקלים: שינויי האקלים צפויים להמשיך ולהשפיע על אזורי גידול יין ברחבי העולם. אזורי יין מסורתיים מסוימים עשויים להתמודד עם אתגרים עקב שינוי דפוסי מזג האוויר, מה שעלול להוביל לשינויים במקום שבו ניתן לגדל בהצלחה זני ענבים מסוימים. אזורים חדשים עשויים להופיע כאזורים בר-קיימא לייצור יין.

קיימות ופרקטיקות אורגניות: עם הגדלת המודעות לנושאים סביבתיים, תעשיית היין צפויה לראות דגש חזק יותר על שיטות גידול יין וייצור יין בת קיימא ואורגנית. הצרכנים הופכים מודעים יותר להשפעה הסביבתית של הבחירות שלהם, ויקבים עשויים להגיב על ידי אימוץ גישות ידידותיות לסביבה.

שילוב טכנולוגי: התקדמות בטכנולוגיה, כגון גידול גפנים מדויק, בינה מלאכותית ואוטומציה, עשויות למלא תפקיד משמעותי בניהול כרם, הערכת איכות הענבים ותהליכי ייצור יין. טכנולוגיה יכולה לשפר את היעילות, להפחית עלויות ולשפר את איכות היין הכוללת.

אריזה אלטרנטיבית: בעוד שבקבוקי זכוכית יישארו ככל הנראה פורמט האריזה הדומיננטי, התעשייה עשויה לחקור פתרונות אריזה ידידותיים לסביבה וחדשניים יותר, כגון שקיות, קופסאות שימורים או זכוכית קלת משקל.

עליית הפופולריות של יינות מבעבעים: יינות מבעבעים, כגון פרוסקו ושמפניה, צוברים פופולריות ברחבי העולם. המגמה צפויה להימשך, מונעת מהעדפות הצרכנים למשקאות חגיגיים ומבעבעים.

חקר זני ענבים מקומיים: ככל שצרכנים מחפשים חוויות יין ייחודיות ומגוונות, עשויה להיות עניין מוגבר ביינות העשויים מזני ענבים פחות מוכרים או מקומיים. מגמה זו יכולה להיות מושפעת גם מרצון ליינות בעלי זהות אזורית מובהקת.

שינוי העדפות צרכנים: להעדפות הדור הצעיר של צרכני היין עשויה להיות השפעה משמעותית על הענף. ייתכן שהיקבים יצטרכו להתאים את אסטרטגיות השיווק והיצע המוצרים שלהם כדי לתת מענה לטעמים ותחומי העניין המתפתחים.

גידול בתיירות היין: תיירות היין צפויה להמשיך לפרוח, מכיוון שיותר אנשים מחפשים חוויות סוחפות בכרמים וביקבים. מגמה זו יכולה לעורר צמיחה כלכלית.

שוק היין הישראלי העולמי: שוק היין צפוי להמשיך לצמוח, עם ביקוש הולך וגובר משווקים מתעוררים לצריכת יין, כמו סין והודו. צמיחה זו עשויה להוביל לדינמיקת סחר חדשה ולהזדמנויות .

בריאות ואיכות חיים: ההתמקדות של הצרכנים בבריאות עשויה להשפיע על העדפות היין, מה שמוביל לעניין ביינות דלי אלכוהול, יינות עם פחות תוספים.

חשוב לזכור שאירועים בלתי צפויים, פריצות דרך טכנולוגיות, שינויים רגולטוריים ומגמות גלובליות יכולים להשפיע באופן משמעותי על מסלול תעשיית היין במהלך שני העשורים הבאים. ככזה, עתיד תעשיית היין יעוצב על ידי משחק גומלין מורכב של גורמים שונים. 

 

 כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו   ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב