דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חקירות משפטיות של קריפטו צלילה עמוקה השוואתית לאירופה, ארהב ואסיה - הכנסת כסף לבנק שמקורו במטבעות דיגיטליים - המדריך המלא 

מאת    [ 10/08/2023 ]

מילים במאמר: 753   [ נצפה 486 פעמים ]

השילוב של מטבעות קריפטוגרפיים במערכות פיננסיות מיינסטרים הביאה לאתגרים רגולטוריים וחקירות משמעותיים. המטבעות הדיגיטליים הללו, למרות שהם מהפכניים בעולם הפיננסים, מציעים גם אפיקים חדשים לפעילויות בלתי חוקיות, בעיקר הלבנת הון. עם נופים רגולטוריים משתנים, אירופה, ארה"ב ואסיה, כמוקדים פיננסיים מרכזיים, ממלאות תפקיד מרכזי בעיצוב הגישה העולמית לחקירות משפטיות של קריפטו למטרות איסור הלבנת הון (AML). בסקירה נרחבת זו, אנו בוחנים את הניואנסים של התקנות של אזורים אלה, האתגרים שלהם והשלכותיהם על מוסדות פיננסיים.

1. אירופה: מבצר האבולוציה הרגולטורית הקולקטיבית
עקרונות הרגולציה של האיחוד האירופי
ההנחיה החמישית לאיסור הלבנת הון (5AMLD): ה-5AMLD המהווה ציון דרך, שהחלה ב-2018, לא הייתה סתם עוד הנחיה. זו הייתה ההכרה של אירופה בסיכונים וביתרונות הפוטנציאליים הקשורים למטבעות וירטואליים. על ידי סיווג בורסות קריפטו וספקי ארנקים תחת ישויות מחויבות, היא מחייבת אותם להירשם ברשויות המקומיות המתאימות, לבצע בדיקת נאותות קפדנית על לקוחות ולדווח באופן פעיל על פעילויות חשודות.

אתגרים והשלכות משפטיות: בעוד ש-5AMLD מניח את הבסיס, עצם טבעם של מטבעות דיגיטליים מבוזרים מציג אתגרים. מטבעות קריפטו, בעלי אופיים בדוי, דורשים כלים פורנזיים מתוחכמים כדי להתחקות אחר עסקאות ולברר זהויות. בנקים אירופאים, יחד עם ספקי שירותי קריפטו, משקיעים בפתרונות תוכנה חזקים כדי להבטיח תאימות.

אפקט האדווה של ההנחיה
המדינות החברות באיחוד האירופי, בהשראת ה-5AMLD והנחייתה, נקטו יוזמות להנחלת תקנות לאומיות. מדינות כמו צרפת, הולנד וגרמניה יזמו בקרות מחמירות, מה שהופך את זה לאתגר עבור שחקנים גרועים לנצל שערי קריפטו.

2. ארצות הברית: מאזן של חדשנות ורגולציה
עקרונות AML הבסיסיים
חוק סודיות הבנק (BSA): ארה"ב תמיד הייתה בחזית בכל הנוגע לתקנות פיננסיות. ה-BSA, שמקורו בשנות ה-70, השתנה במהלך השנים כדי להתאים לנוף הפיננסי המתפתח, כולל מטבעות קריפטוגרפיים. סיווג ישויות הקשורות לקריפטו כמו בורסות כעסקי שירותי כסף (MSBs), זה מחייב אותם לתחזק תוכניות AML קפדניות ולדווח באופן עקבי על התחייבויות חשודות.

אתגרים והשלכות משפטיות: בארה"ב, הצירוף של מבנה פדרלי עם חוקי מדינה בודדים מסבך עוד יותר חקירות משפטיות. הצורך בתיאום בין סוכנויות פדרליות שונות, ישויות מדינה וספקי שירותי קריפטו מגביר את המורכבות. בתגובה, ישנה הסתמכות גוברת על כלי ניתוח מתקדמים של בלוקצ'יין המספקים תובנות מעמיקות יותר לגבי דפוסי עסקאות.

המערכת האקולוגית הרגולטורית וחדשנות
בעוד שהנחיות BSA ו- FinCEN מספקות בסיס, מדינות בודדות כמו ניו יורק, עם BitLicense שלה, מציגות גישה מפורטת יותר לתקנות קריפטו. האתגר הוא יצירת איזון בין טיפוח חדשנות והבטחת מסגרת רגולטורית איתנה.

3. אסיה: פסיפס של נופים רגולטוריים
שחקני מפתח ועמדותיהם
סינגפור: העיר-מדינה טבעה לעצמה נישה כמרכז פיננסי עולמי. עם חוק שירותי התשלום, הוא סיפק מסגרת ברורה לחילופי קריפטו. מעשה זה עוטף פלטפורמות קריפטו תחת כללי AML ו-Counter-Terrorist Financing (CTF), ומבטיח שפלטפורמות אלו שומרות על תקני KYC ו-AML ללא דופי.

יפן: מתוך זיהוי הפוטנציאל של ביטקוין בשלב מוקדם, סוכנות השירותים הפיננסיים של יפן (FSA) הפכה לראשית ברגולציות הקריפטו. עם הגישה היזומה שלה, בורסות קריפטו ביפן עוברות בדיקות קפדניות, מה שמבטיח שהן עומדות בהליכי AML שנקבעו.

הונג קונג: למרות היותה חלק מסין, להונג קונג יש את הנוף הרגולטורי הייחודי שלה. הוועדה לניירות ערך וחוזים עתידיים (SFC) מפקחת על פלטפורמות המסחר בקריפטו, ומבטיחה שהן עומדות במדדים הבסיסיים של AML ו-CTF.

אתגרים והשלכות משפטיות: אסיה, עם הנוף הגיאופוליטי והפיננסי המגוון שלה, מציעה אתגרים ייחודיים. למדינות שונות יש עמדות שונות לגבי מטבעות קריפטוגרפיים, מאיסור מוחלט ועד לאימוץ בזרועות פתוחות. הטרוגניות זו מחייבת גישה רב-גונית לחקירות משפטיות. בנקים וגופים פיננסיים, במיוחד אלה הפועלים חוצי גבולות, צריכים להיות מיומנים בניווט במים הרגולטוריים המגוונים הללו.

שחקנים חדשים ושיקולים
מדינות כמו דרום קוריאה והודו מתגלות כשחקניות משמעותיות בזירת הקריפטו. התקנות המתפתחות שלהם, לצד השפעתם הכלכלית, פירושו שלעמדה שלהם לגבי קריפטו פורנזיות ו-AML יהיו השלכות רחבות יותר על המערכת האקולוגית הפיננסית באסיה.

סיכום
השילוב של מטבעות קריפטוגרפיים במערכות פיננסיות גלובליות הוא מציאות שאין להכחישה. הם אמנם מבטיחים יתרונות שאין שני להם, אבל אי אפשר להתעלם מהשימוש לרעה הפוטנציאלי שלהם, במיוחד בהלבנת הון. אירופה, ארה"ב ואסיה, בהתחשב בכוחן הפיננסי, אינן רק שחקניות פסיביות אלא מעצבות אקטיביות של נוף הרגולציה העולמי.

למעשה, בעוד שקיימים ניואנסים אזוריים, עקרונות הליבה של הבטחת שקיפות, אחריות והרתעה נותרים מוכרים בכל העולם. ככל שהמערכת האקולוגית של הקריפטו מתפתחת, לא מדובר רק ברגולציות אלא גם בהצטיידות של גופים פיננסיים בכלים הנכונים, בידע וברוח שיתופית כדי להבטיח את קדושתה של המערכת הפיננסית העולמית.


רו"ח ועו"ד טל דננברג ורו"ח רועי כץ
יו"ר משותף של הוועדה לחדשנות, פינטק, בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים בלשכת רואי החשבון.
שותפים ומרכזים אקדמיים במספר קורסים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין, לרבות תחת לשכת רואי החשבון והאקדמיה לפיננסים BDO.
מרצים בכנסים מקצועיים בתחום הקריפטו הן מטעם לשכות מקצועיות והן בהזמנת גופי רגולציה שונים.
אנו עוסקים בתחום הקריפטו למעלה מ-5 שנים ומוסמכים על ידי chainalysis לחקירות בתחום הקריפטו, בין היתר לצורך חוות דעת הנדרשות להכנסת כספים למערכת הבנקאית בישראל ואיתור מקור הכספים.

 

פיסטוקוין בע"מ מתמחה בחקירות משפטיות לצורך הכנסת כספים למערכת הבנקאית. כתיבת חוות דעת בנושאי AML, KYC ועוד לצרכים משפטיים, חשבונאיים ופיננסיים.

הכנסת כסף לבנק שמקורו במטבעות דיגיטליים - המדריך המלא

פיסטוקוין בע"מ מתמחה בחקירות משפטיות לצורך הכנסת כספים למערכת הבנקאית. כתיבת חוות דעת בנושאי AML, KYC ועוד לצרכים משפטיים, חשבונאיים ופיננסיים.

https://www.fistokoin.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב