דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חקירות פורנזיות: ניתוח מעמיק של זיהוי פורנזי של בלוקצ'יין ותוכנות קשורות 

מאת    [ 30/07/2023 ]

מילים במאמר: 677   [ נצפה 474 פעמים ]

מבוא

חקירה משפטית, תחום רב תחומי הכרוך באיסוף ראיות קפדני, פרוטוקולי בדיקה קפדניים וניתוחי תובנות, מהווה את עמוד השדרה של אכיפת החוק המודרנית. עם התפשטות הטכנולוגיות הדיגיטליות, חקירות משפטיות התפתחו לחקור פשעים דיגיטליים הכוללים מכשירים מורכבים, יומני רשת ומטבעות קריפטוגרפיים. מאמר זה מספק הסבר מפורט על הניואנסים של חקירות משפטיות, תוך התמקדות בפשע הקשור למטבעות קריפטוגרפיים והלבנת הון, תוך בחינת פתרונות תוכנה מובילים בתחום הזיהוי הפלילי של בלוקצ'יין.

חקירה משפטית מסורתית

חקירות משפטיות מקיפות חמישה שלבים עיקריים: שימור, איסוף, בדיקה, ניתוח ודיווח. צעדים אלה נועדו לאבטח, לאסוף, לפרש ולהציג ראיות באופן שיטתי כדי לתחום את פרטי הפשע.

משפטים דיגיטליים: גבול חדש

פיצוץ הטכנולוגיות הדיגיטליות חייב את הופעתה של זיהוי פלילי דיגיטלי. עם מסגרת דומה לחקירות משפטיות מסורתיות, זיהוי פלילי דיגיטלי כולל זיהוי, שימור, חילוץ, ניתוח ותיעוד ראיות דיגיטליות ממקורות שונים כמו מחשבים, שרתים, סמארטפונים ואחסון בענן.

עלייתם של מטבעות קריפטו והלבנת הון

מטבעות קריפטוגרפיים, הממנפים קריפטוגרפיה לאבטחה, הפכו יותר ויותר לכלים להלבנת הון בשל אופיים הפסאודו-אנונימי. הלבנת הון, תהליך שנועד להסוות כסף שנרכש באופן לא חוקי כלגיטימי, כולל באופן מסורתי שלבי השמה, ריבוד ושילוב.

מטבעות קריפטו, עם רישומי העסקאות הציבוריים אך הפסבדו-אנונימיים שלהם, מספקים פלטפורמה אידיאלית לשלב השכבות. כתוצאה מכך, חקירות משפטיות במטבעות קריפטוגרפיים צריכות להשתמש במאפיינים הספציפיים של טכנולוגיית הבלוקצ'יין, ומחייבות כלים שיכולים לעקוב אחר עסקאות על פני ארנקים ולנתח דפוסי עסקאות.

תוכנה פורנזית מובילה בלוקצ'יין

הנוף הפורנזי של בלוקצ'יין התפתח במהירות כדי להתמודד עם האתגרים הייחודיים שמציגים פשעי מטבעות קריפטוגרפיים. להלן כמה מפתרונות התוכנה המובילים:

Chainalysis: Chainalysis הוא אחד הכלים הידועים ביותר לזיהוי פלילי של בלוקצ'יין. הוא מספק חבילה מקיפה של כלים למעקב אחר עסקאות במטבעות קריפטוגרפיים רבים. הוא תומך בחקירות על ידי יצירת מפה חזותית של זרימות עסקאות, שיכולה להיות חיונית לזיהוי דפוסים או מעקב אחר כספים בלתי חוקיים.

אליפטי: אליפטי מציעה סט כלים דומה ל-Chainalysis, עם דגש מיוחד על ציות וניהול סיכונים. זה יכול לעזור למוסדות לזהות ולמנוע פעילויות כמו הלבנת הון בפלטפורמות שלהם, ותומך במגוון רחב של מטבעות קריפטוגרפיים.

CipherTrace: CipherTrace מתמקדת באיתור פעילות בלתי חוקית ובשיפור האבטחה הכללית והעמידה בסיכונים על פני בלוקצ'יין שונים. הכלים שלה יכולים לזהות עסקאות בסיכון גבוה, לבצע מודיעין איומים, ואפילו לספק פתרונות תאימות נגד הלבנת הון (AML).

קריסטל בלוקצ'יין: פלטפורמה זו מציעה כלי ניתוח וגירוד נתונים מתקדמים שיכולים לקשור עסקאות לישויות בעולם האמיתי. זה יכול להיות שימושי במיוחד בעת ביצוע חקירה מעמיקה או ניסיון לבטל את האנונימיות של כתובות הארנק.

פלטפורמות אלה פועלות בדרך כלל על ידי צבירת נתונים מה- blockchain ושימוש באנליטיקה לזיהוי קשרים ומעקב אחר כספים. לעתים קרובות הם גם מסוגלים לחבר כתובות ארנק עם ישויות בעולם האמיתי, כגון בורסות או עסקים, מה שיכול להיות חיוני בחקירות משפטיות.

עם זאת, כלים אלה אינם מושלמים. מטבעות קריפטו שנועדו לשפר את הפרטיות, כמו Monero או Zcash, עדיין יכולים להיות מאתגרים לחקירה, ומשתמשים יכולים להשתמש בטכניקות נוספות כדי לטשטש עוד יותר את פעילותם. למשל, פושעים עשויים להשתמש במיקסרים או בכוסות, שירותים המערבבים כספי מטבעות קריפטוגרפיים בעלי פוטנציאל לזהות או 'נגוע' עם אחרים כדי לטשטש את השביל חזרה למקור.

שיתוף פעולה ושיתוף מידע

שיתוף פעולה בין גורמים שונים חיוני במאבק בפשיעה דיגיטלית. שיתוף מידע בין חברות תוכנה משפטית בלוקצ'יין, רשויות אכיפת חוק ובורסות מטבעות קריפטוגרפיים יכול לעזור בפיתוח שיטות חדשות למניעת איומים מתעוררים. בעוד ששמירה על פרטיות המשתמש היא חיונית, זיהוי וענישה של שחקנים רעים הם קריטיים באותה מידה לבריאות ולצמיחה של תעשיית המטבעות הקריפטוגרפיים.

סיכום

ההתקדמות המהירה של טכנולוגיות דיגיטליות, במיוחד מטבעות קריפטוגרפיים, הפכה חקירות משפטיות למשחק חתול ועכבר בין רשויות אכיפת החוק לפושעים. על ידי מינוף תוכנה פורנזית בלוקצ'יין מתוחכמת, החוקרים יכולים להישאר צעד קדימה בזיהוי ומניעת פשעים דיגיטליים. עם זאת, הנוף הדיגיטלי המתפתח ללא הרף מחייב חדשנות מתמשכת במתודולוגיות וכלים לחקירה משפטית. לפיכך, עתידן של חקירות משפטיות יהיה תהליך מתמשך של הסתגלות, למידה ושיתוף פעולה.


רו"ח ועו"ד טל דננברג ורו"ח רועי כץ
יו"ר משותף של הוועדה לחדשנות, פינטק, בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים בלשכת רואי החשבון.
שותפים ומרכזים אקדמיים במספר קורסים בתחום הקריפטו והבלוקצ'יין, לרבות תחת לשכת רואי החשבון והאקדמיה לפיננסים BDO.
מרצים בכנסים מקצועיים בתחום הקריפטו הן מטעם לשכות מקצועיות והן בהזמנת גופי רגולציה שונים.
אנו עוסקים בתחום הקריפטו למעלה מ-5 שנים ומוסמכים על ידי Tsinanalysis לחקירות בתחום הקריפטו, בין היתר לצורך חוות דעת הנדרשות להכנסת כספים למערכת הבנקאית בישראל ואיתור מקור הכספים.
 

פיסטוקוין בע"מ מתמחה בחקירות משפטיות לצורך הכנסת כספים למערכת הבנקאית. כתיבת חוות דעת בנושאי AML, KYC ועוד לצרכים משפטיים, חשבונאיים ופיננסיים.

פיסטוקוין בע"מ מתמחה בחקירות משפטיות לצורך הכנסת כספים למערכת הבנקאית. כתיבת חוות דעת בנושאי AML, KYC ועוד לצרכים משפטיים, חשבונאיים ופיננסיים.

https://www.fistokoin.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב