דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על קצבאות עבור הגיל השלישי בביטוח לאומי 

מאת    [ 24/07/2023 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 432 פעמים ]

המוסד לביטוח לאומי, כשמו כן הוא, אמון על הבטחת הקיום הבסיסי של אזרחי המדינה ללא קשר לגיל שלהם, למקום המגורים או למצב הבריאותי שלהם. כאשר מדובר באנשים בגיל השלישי אין ספק שעניין זה מקבל משנה חשיבות, זאת בשל העלייה בתחלואה או בקושי להתפרנס בגילאים אלה. 

בארץ יש אינספור אנשים בגילאי הפרישה מהעבודה שמוצאים את עצמם מחויבים להמשיך לעבוד בשל היעדר מקורות הכנסה כך שהם חייבים להמשיך ולפרנס את עצמם גם בתקופה שבה הם צריכים לנוח וליהנות מפרק זה של החיים שלהם. 

התשלום הרציף והקבוע שלהם של ביטוח לאומי דרך תלוש השכר לאורך השנים יוודא שהם יוכלו למצות את הזכויות המגיעות להם ולכן חשוב מאד לדעת מה מגיע להם כדי לעקוב אחרי הגעת התשלומים השונים במועדם. אנשים בוגרים מאופיינים גם בגיל מתקדם וגם לעיתים קרובות במצב בריאותי בעייתי ולכן במיוחד עבורם חשוב לדעת איך המוסד לביטוח לאומי עומד לרשותם ויסייע להם.
 

למרות פערים טכנולוגיים יש לא מעט אנשים בגיל השלישי שגולשים באינטרנט ובקיאים בהתנהלות של אתרי אינטרנט רשמיים. הם יכולים ליצור לעצמם חשבון דרך ביטוח לאומי אזור אישי באתר הרשמי, וכך יוכלו להתעדכן בסטטוס שלהם ברישומי המוסד ולוודא שכל הפרטים שלהם אכן מעודכנים. 

הם יוכלו לעקוב אחרי תשלומים שהם מקבלים, יש שם אזור של יצירת קשר אישי וכמובן שאם הם מגלים שיש להם חוב הם יכולים לשלם אותו על המקום ללא עיכוב. אנשים אלה יוכלו גם ליצור קשר טלפוני עם המוסד על מנת לברר כל מה שחשוב להם ואם הם עדיין מתנהלים בצורה עצמאית הם גם יכולים למצוא את לשכות המוסד לביטוח לאומי ואת הפריסה הארצית שלהם על מנת לפנות ולקבל את המענה הדרוש. בשנים האחרונות לא מתקבלים בסניפי המוסד לביטוח לאומי אנשים שמגיעים אלא רק לאחר זימון תור ביטוח לאומי.

 כך אפשר לווסת את כמות האנשים שמגיעה, להתאים אותה לשעה ביום, לפזר את הגעת האנשים כך שלא ייווצרו תורים ארוכים ובאופן כללי הרי שיש בזה כדי לייעל את העבודה של צוות הפקידים במקום.
 

מה שמעניין את אנשי הגיל השלישי הוא העברת הכספים עבור הקצבאות שהם זכאים להן - קצבת זקנה, קצבת נכות או ניידות או כל קצבה אחרת שהם מקבלים בשל מצבם הבריאותי, בשל גילם או בשל כל אירוע אחר שהתרחש בחייהם ומזכה בקצבה. 

אצל רובם הגדול של אנשי הגיל המבוגר קצבאות אלה דואגות לכך שהאנשים יקיימו את עצמם בכבוד וביחד עם תשלום הפנסיה (בתקווה שיש להם) הם מגיעים לסכומי כסף שמסייעים להם להתמודד עם היומיום ומהווים ביחד הכנסה שוטפת ראויה למחייה רציפה. זו הכוונה של המוסד או אתר ביטוח לאומי - להחזיר לאנשים אלה ולגמול להם על שנים רבות של תשלומים שוטפים. 

אפשר לומר שכל התשלומים שהם העבירו דרך תלושי השכר שלהם לאורך השנים מוחזרים להם כעת ומסייעים להם להתקיים בכבוד. כאשר הם יודעים בדיוק איזה תשלום מגיע ומתי - הם יכולים לעקוב אחרי הגעת התשלומים וללא ספק הם יבלו את שנות החיים בגיל השלישי בראש שקט ובשלווה שיש מי או מה שדואג להם ולמחייה הקיומית שלהם.

יש מי שיגיד שאנשי הגיל השלישי מתקשים להבין את אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי ולכן יעדיפו להמשיך ולהגיע לסניפים הפזורים בכל הארץ. 

יתכן ויש בזה מן האמת אך בכל מקרה אם אנשים צעירים יותר שמסתדרים טוב יותר עם הטכנולוגיה לא יגיעו פיזית אל הסניפים הרי שיהיה פנאי גדול יותר של הפקידים לתת שירות מצוין לאנשים המבוגרים שמתקשים להגיע לסניף ולכן אם כבר הגיעו - ייתכן והיה להם חשוב והם עשו קצת מאמץ לשם כך. 

מכאן שגם אם לא לשמה - הרי שהאזור האישי באתר של המוסד לביטוח לאומי מסייע, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף לאזרחים שבגיל השלישי וכך הם יכולים לדעת שיש להם איך לפנות למוסד והם לא יוותרו על מיצוי הזכויות שמגיע להם, כמו לכל אזרח במדינה ואפילו יותר.

וגם: טלפון ביטוח לאומי באתר מרכז הידע
 

רז גימפל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב