דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איתותי נטישה 

מאת    [ 13/07/2023 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 488 פעמים ]

מהם איתותי נטישה?

אותם סימנים מגוונים שניתן לאסוף אודות הלקוח, וצופים בצורה די טובה את עזיבתו / נטישתו/ התנתקותו.

איזה סימנים ניתן למשל לאסוף?

 


    • ירידה בתדירות השימוש: הלקוח משתמש בשירותים או מקום העסק בצורה פחות תדירה ממה שהיה רגיל בעבר.

יש ירידה בכמות הרכישות או הביקוש לשירותים המסוימים.


    • אי-רצון לתקשר: הלקוח מתעלם מתקשורת מצידך, לא עונה לשיחות או הודעות, ומציין אי נוחות או חוסר רצון להתחבר לעסק.
    • תלונות ואי-שביעות רצון: הלקוח מתלונן באופן תדיר, מביע אי-שביעות רצון או מעביר ביקורת שלילית, ומעיד שהוא לא מרוצה מהשירות / המוצרים שלך.

זה יכול לבוא לידי ביטוי בהגשת תלונות על איכות השירות, על מערך המכירות, תלונות על תקלות טכניות ועוד.


    • חיפוש וגישוש אצל המתחרים: הלקוח מתחיל לחקור את האפשרויות אצל המתחרים, בוחן ולומד מאפייני מתחרים, מחירים ומבצעים במקומות אחרים.

הוא מכיר את המתחרים טוב בצורה מפתיעה, ואף מבקש שינויים ושיפורים בשירות ובחווית לקוח שהוא מקבל ממך, בהתאמה למה שמציעים המתחרים.


    • דרישה לפיצוי: הלקוח מפנה דרישות לפיצוי באופן אינטנסיבי ואסרטיבי יותר ויותר.
    • ירידה בשגיאות או ביצועים: הלקוח מציין ומדגיש את התקלות הטכניות והשירותיות של המוצר / שירות שלך.

באופן כללי, המוצרים או השירותים שלך מוצגים ככאלה עם תקלות טכניות תכופות,  ומבחינתו יש ירידה באיכות השירות או בביצועים כלליים.


    • גישה אישית "מתנגחת": הלקוח פונה בנימה מתרעמת / מתלוננת כלפי עובדי העסק או אפילו ללקוחות אחרים שבמקרה נמצאים בסביבה.

 

השאלה המעניינת - מה ניתן לעשות איתם? והתשובה מעודדת!

ככל שתקדימו לזהות את איתותי הנטישה, ולתת להם מענה מקצועי ומדויק, כך הסיכוי להקטין נטישה גדל, ויחד איתו משתפרים העמידה ביעדים ונתוני שימור הלקוחות.

למשל, במקרה של ירידה בתדירות השימוש, מעקב אחר תדירות הפעילות של הלקוח ואחר השינויים בהתנהלותו, יכול לאפשר פנייה בזמן הנכון, שיפור השירות ואף ניסיון שימור שסיכוייו להצליח גבוהים יותר מאשר בניסיון שנעשה כשהלקוח כבר החליט.

במקרה של תלונות חוזרות ונשנות, ואי שביעות רצון ברורה, ניתן לדובב את הלקוח, לתת לו מענה, ואף להפוך אותו ללקוח שבע רצון. ועל הדרך גם ללמוד ולשפר את הכשלים שהביאו למצב מלכתחילה.

ועוד.

שימור לקוחות איכותי מחייב זיהוי יעיל של איתותי הנטישה, כך שיהיה ניתן להגיב מוקדם ככל שניתן ולהשקיע מאמצים נדרשים בשיפור שביעות הרצון ובמאמצי שימור לקוחות מדוייקים ונכונים.

שימור לקוחות איכותי מחייב זיהוי יעיל של איתותי הנטישה, כך שיהיה ניתן להגיב מוקדם ככל שניתן ולהשקיע מאמצים נדרשים בשיפור שביעות הרצון ובמאמצי שימור לקוחות מדוייקים ונכונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב