דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירותי הרווחה בישראל 

מאת    [ 25/06/2023 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 377 פעמים ]

בעולם קיימות שתי גישות כלכליות סביבן נעות מדינות, מפלגות, ארגונים ועמותות. גישות אלו התגבשו במשך עשרות ומאות שנים ולמעשה מהווים את הליבה של כל דיון פוליטי, כלכלי או אחר בין שני צדדים מנוגדים. 

גישה אחת מדברת על כך שהמדינה צריכה לקחת מיסים גבוהים ובעזרתם לממן שירותים שונים לאזרח. במילים אחרות, המדינה צריכה לספק לאזרחים את הצרכים שלהם. גישה שנייה מדברת על כך שהמדינה צריכה לקחת מעט מסים, אז הכסף נשאר בידיי האזרח והוא זה שיחליט כיצד להתנהל איתו. גישה זו מאמינה שהאזרח יודע יותר מהמדינה כיצד להתנהג עם הכסף שלו. חשוב להבהיר שמדובר אומנם בשתי גישות שונות אך הן יש בהן מנעד רחב, והן לא בהכרח שחור ולבן. 

ישראל מאז היווסדה נטתה יותר לגישה שאומרת שעל המדינה לספק שירותים לאזרח. לכן ישראל נחשבה תמיד למדינת רווחה. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות ומגוונות. גם אם במשך עשרים-שלושים שנה אחרונות ישנה שחיקה בכך בפועל, עדיין הגישה הרווחת היא שעל ישראל לספק את השירותים הרלוונטיים לכלל אזרחיה. 

מעט על שירותי הרווחה בישראל 

כשמדברים על שירותי הרווחה בישראל, אפשר למצוא שורה ארוכה של דוגמאות שונות הכוללות שירותים לאזרח. החל מקצבאות זקנה, קצבאות ילדים, שירותי רפואה, שירותים לאנשים וילדים עם צרכים מיוחדים, דמי אבטלה, עזרה סוציאלית כשנדרש, שירותים לילדים ונוער במצב סיכון, שירותים להתמודדות עם אלימות במשפחה, אנשים עם בעיות סמים ואלכוהול ועוד. כל אלה מקבלים שירותים מהמדינה דרך משרד הרווחה והגופים המקושרים אליו. 

דוגמא טובה לשירותי רווחה בישראל אפשר למצוא בהקשר של אנשים מבוגרים, הגיל השלישי, בפרט בכל מה שקשור להיבט של קצבת סיעוד אשר מאפשרת להם לשכור את שירותיה של מטפלת סיעודית שתלווה אותה ותטפל בהם, בין אם זה במשך כל שעות היממה ובין אם זה בחלק מהמזמן. שירות זה הוא הכרחי על מנת שיוכלו לבצע פעולות סטנדרטיות שאנשים במצבם אינם יכולים לבצע לבד. קצבת סיעוד מקבלים דרך ביטוח לאומי, בזכות כספים שכל אזרח במדינת ישראל צריך לשלם מגיל מסוים. למידע נוסף על מטפלות סיעודיות לחצו כאן.

למה זה חשוב?

שירותי רווחה בישראל הם דבר בעל ערך מאוד חשוב, מאחר וישנם הרבה מאוד אנשים שלא יכולים למממן לעצמם שירותים וצרכים, מבלי שהמדינה תעזור להם. בפרט זה נכון כשמדובר על שירותים כגון טיפול סיעודי. לא רק שהם לא יכולים לממן לעצמם, גם הילדים או בני משפחה אחרים לא יכולים לממן זאת מכיסם. 

על מנת שיוכלו לקבל את הטיפול הרלוונטי עבורם ויוכלו לשמור על איכות חיים סבירה, חשוב שהמדינה תעזור להם. זו הגישה שהיתה מוכרת בישראל במשך עשרות שנים וזו הגישה שגם היום מקובלת, מתוך הבנה, ככל שתוחלת החיים עולה, כך יהיה צורך גדול יותר במתן עזרה ושירות לאנשים הזקוקים לכך. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב