דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנים באתרי אינטרנט: איך זה משפיע על קידום האתר 

מאת    [ 22/06/2023 ]

מילים במאמר: 879   [ נצפה 358 פעמים ]

תכנים באתרי אינטרנט - לתכניהם של אתרי הרשת שמור בכל זאת תפקיד משמעותי למדי, שמשפיע באופן ישיר על מערך הדירוג של מנועי החיפוש.

מובן, שתוכניות הדירוג של מנועי החיפוש מיועדות, בסופו של דבר, לספק למשתמשים תכנים טובים ורלוונטיים. מנגנון הבחירה של התכנים הטובים והרלוונטיים הוא בעיקרו עניין טכני בלבד, למרות שמדובר בעניין טכני רב חשיבות.

אבל גם במונחים טכניים טהורים, ברור כי תכני הרשת משפיעים על מערכי הדירוג של מנועי החיפוש בשלושה אופנים:

הנוסחה : ריבוי של תכני רשת + קידום באמצעות מילות מפתח + קישורים = SEO


    • קישורים פנימיים מכוונים
    • ריבוי של תכני רשת
    • קידום באמצעות מילות מפתח
     

1. תכני רשת וקישורים פנימיים

הקישורים הפנימיים הם הגורם המשמעותי ביותר המאפשר להשיג דירוג במסגרת מנועי החיפוש. הם גם מסוגלים לייצר תעבורה רחבת היקף בכוחות עצמם. חשיבות הקישורים גרמה לאנשים רבים לחשוב, כי התוכן עצמו אינו ממלא עוד תפקיד משמעותי כל כך. אבל אנשים אלה נוטים לשכוח, כי התוכן ממלא תפקיד משמעותי בהחלט, המאפשר ליצור קישורים:

• תכנים מוצלחים מאפשרים לשותפים קישוריים פוטנציאליים להרגיש נוח יותר ביחס לעצם פעולת הקישור לאתרכם. איש אינו רוצה להיות מקושר לחוות קישורים, לאתר זבל, ואפילו לא לאתר שאינו נראה מקצועי.
• תכנים מוצלחים רבים מספקים לוובמסטרים אחרים (ובמיוחד לבלוגרים) סיבה להתקשר לאתרכם באופן ספונטאני, מבלי שיתבקשו לעשות זאת.
• באפשרותכם להתיר לאתרי רשת אחרים לפרסם את התכנים שלכם, בתמורה לקישור שיחזיר את המשתמשים לאתרכם.
 

2. ריבוי של תכני רשת

דפי רשת רבים יותר המכילים תכנים = תעבורה רחבת היקף במסגרת מנועי החיפוש.

והרי הסיבות לכך:
1. הוספת דפים לאתרכם דומה להשלכת רשתות רבות יותר המשמשות ל"לכידת" גולשים.
2. מנועי החיפוש מתייחסים לאתרים גדולים יותר כאל אתרים יוקרתיים ואמינים יותר.
3. ככל שהתכנים שלכם רבים יותר, כך יש לוובמסטרים אחרים - ובעיקר לבלוגרים - סיבות רבות יותר להתקשר לאתרכם באופן ספונטאני, מבלי שיתבקשו.
 

3. קידום תכני רשת באמצעות מילות מפתח

תהליך הקידום באמצעות מילות המפתח היה בעבר השלב החשוב ביותר במסגרת פעולת ה- SEO. כיום יש לו חשיבות מעטה בלבד במסגרת הדירוג המתבסס על מילות מפתח תחרותיות במיוחד.
עם זאת, קידום באמצעות מילות מפתח עשוי לסייע לכם להשיג תעבורה דרך חיפושים שאינם מתבססים על מילות מפתח תחרותיות. בעוד שיש לכם סיכוי קטן לזכות בדירוג מוביל עבור המילה “finance”, אתם בהחלט עשויים לזכות בתוצאות טובות כאשר מדובר בחיפוש המתייחס ל- "household finance rent federal tax deductions”, אם המשפט מופיע במקום כלשהו במסגרת התכנים שלכם. חיפושים לא תחרותיים מעין אלה עשויים להוות נתח נכבד מסך כל החיפושים המבוצעים במסגרת האינטרנט.
 

קידום תכני רשת באמצעות מילות מפתח - פק"ל

קידום באמצעות מילות מפתח מתבסס על ארבעה עקרונות:


    • חיפוש/בחירה
    • צפיפות
    • התבלטות
    • גזירה/גיוון
     


1. חיפוש ובחירה של מילות מפתח

עליכם לזהות את מילות המפתח שאותן מחפש קהל היעד שלכם. השתמשו בכלים כגון אלה המוצעים על ידי ה- WordTracker וה- Yahoo Search Marketing (לשעבר Overture).

יש להימנע במיוחד משתי מכשלות אפשריות:

• "מילות מפתח שליליות", אשר נראות רלוונטיות אולם אינן מתפקדות כלל במסגרת החיפושים שמבצע קהל היעד שלכם. למשל, המונח “website copy” הוא סינונים למונח “website content”, אבל רוב האנשים המחפשים את המונח website copy תרים אחר תוכנות המשמשות להעתקת אתרים שלמים לכונן הקשיח, לצורך עיון לא מקוון.
• מילות מפתח תחרותיות בצורה בלתי אפשרית, שמונעות מכם כל סיכוי לקבלת דירוג גבוה. כיצד ניתן לדעת אם מילת מפתח מסוימת היא תחרותית בצורה בלתי אפשרית? אחד האמצעים הפשטניים יותר כולל סקירה של מדד ה- PageRank תוך התייחסות לשלושת דפי הרשת הנמצאים כעת בשלושת המקומות הראשונים בהתבסס על מילת מפתח מסוימת. אם דירוג ה- PageRank של דפים אלה גבוה בהרבה מן הדירוג שסביר כי אתרכם יזכה לו בעתיד, הרי שניתן להסיק כי לעולם לא תצליחו לקבל דירוג משופר יותר משלושת הדפים האלה.

קמפיין של "תשלום לפי הקלקה" המתבסס על ה- Adwords של גוגל או על ה- Search Marketing של יאהו יסייע לכם לגלות מהן מילות המפתח שקהל היעד שלכם נוטה לחפש ברוב המקרים.
 

2. צפיפות מילות מפתח

מילות המפתח מופיעות במסגרת התכנים בצפיפות המאפשרת למנועי החיפוש לזהות את הדפים כרלוונטיים, אולם מונעת מהם לחשוד כי מדובר בדחיסת יתר של מילות מפתח. ככל שהתוכן ארוך יותר, כך תוכל מילת המפתח להופיע פעמים רבות יותר.
 

3. הבלטת מילות מפתח

מילות המפתח מופיעות בדפי הרשת שלכם במיקומים המאפשרים למנועי החיפוש לזהות אותם כרלוונטיים. כותרת הדף, הכותרות העליונות והשורות הראשונות של הדף נחשבות לעתים קרובות למיקומים הבולטים ביותר.
 

4. גזירה/גיוון של מילות מפתח

• השימוש בוואריאציות של מילות המפתח מאפשר לכם לוודא כי דפי הרשת יהיו רלוונטיים גם לדור הבא, שיתאפיין באלגוריתמים מורכבים יותר של מנועי חיפוש.
• בינתיים, השימוש בואריאציות של מילות המפתח מסייע לאתרכם להופיע גם במסגרת החיפושים ה"לא סטנדרטיים" שמתייחסים לנגזרות שונות של המילה.

ניתן להתייחס לשלושה סוגים עיקריים של ואריאציות של מילות מפתח:
• ואריאציות המתבססות על נגזרות של המילה. נגזרת המילה היא השורש שלה. למשל, המילה "optimize" היא השורש של “optimized”. נגזרות נוספות של “optimize” הן "optimizing", "optimizer" וכן “optimization”. ניתן גם לשחק במילים המרכיבות את מילות המפתח מרובות החלקים. עם הוואריאציות של “website content” ניתן למנות את “web site content”, “web content”, “content for websites” וכן “site content”.
• מילים נרדפות (למשל "תכנים של דפי רשת", "תכני אינטרנט", או "כתיבה לרשת" במקום "תכנים של אתרי רשת").
• מונחים מקושרים (כגון "אינטרנט", "SEO" או "דף רשת").
 

תכנים באתרי אינטרנט לסיכום


עבור אנשים רבים, תהליכי ה- SEO הקשורים בתוכן מהווים נקודה שנויה במחלוקת. עליכם ליצור תכנים עבור המבקרים שלכם, גם אם אינכם משוכנעים כי העכבישים של מנועי החיפוש יבחינו בתוכן הזה. אבל ניתן להניח בסבירות גבוהה, כי דפי התוכן לא יגיעו רק אל הגולשים, אלא גם אל העכבישים של מנועי החיפוש. לכל אתר רשת יש תקציב מוגבל, הן מבחינת המשאבים הכספיים והן מבחינת משאב הזמן המוקצה לו. אם תיאלצו לבחור אי פעם בין השקעה בקישור נוסף שמטרתו לרצות את מנועי החיפוש, לבין דף תוכן נוסף שמטרתו לרצות את המבקרים באתר, זכרו: למרות הכול, מנועי החיפוש עדיין מתעניינים גם בתכנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב