דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים בשיטות פסולות: 5 טכניקות שיש להימנע 

מאת    [ 20/06/2023 ]

מילים במאמר: 997   [ נצפה 403 פעמים ]

כל בעל אתר שואף מן הסתם להשיג דירוג טוב במנועי חיפוש. ככל שהאתר מדורג במיקום טוב יותר כך גדלה כמות המבקרים באתר, ואיתה גדלים גם הרווחים. כפועל יוצא, ועל אף הסיכון הכרוך בכך, בעלי אתרים רבים מנסים לעשות שימוש בכל אמצעי אפשרי על מנת להגיע לעמוד הראשון במנועי החיפוש ובראשם גוגל.

כדאי לדעת שחלק מהטכניקות המשמשות מקדמי אתרים מוגדרות על ידי מנועי החיפוש כטכניקות פסולות, וגם אם בטווח הקצר הן מצליחות להגדיל את כמות המבקרים הרי שבטווח הארוך הן עשויות לגרום נזק בלתי הפיך לאתר עד כדי הסרה מוחלטת מהאינדקס.
 

טכניקות לא מומלצות לקידום אתרים


    • מיסוך (Cloaking) - הצגת דף אחד לרובוט החיפוש ודף שונה למבקר באתר.
     
    • דפי כניסה (Doorway pages) - דף כניסה בד"כ מלא במילות מפתח, שלא בהקשר המתאים, שאינם מיטיבים עם המבקרים באתר והמטרה היחידה שלהם היא למשוך עוד תנועה לאתר ממנועי חיפוש.
     
    • אתר צללים (Shadow domain) - דומה לדפי כניסה, אך מתקדם יותר. אתר שלם שנועד אך ורק למנועי החיפוש, ומשתמש הקצה אף פעם לא רואה אותו.
     
    • אתר מראה (Mirror site) - העתקת אתר או חלק ניכר מאוד ממנו והשמתו בדומיין אחר.
    חוות קישורים (Link farm) - דפים המכילים קישורים בלבד במטרה להגדיל את ה Link Popularity של האתרים אליהם יש קישורים.
     
    • טקסט סמוי (Hidden text) - טקסט הגלוי לרובוטי מנועי החיפוש אבל סמוי מהמבקרים, כמו טקסט בצבע הרקע או טקסט מאוד קטן.
     
    • הגשה אוטומטית (Auto submit) - שימוש בתוכנות מחשב על מנת להגיש את האתר להרבה ספריות ומנועי חיפוש.
     
    • העתקת/גניבת תוכן (Page jacking) - העתקת טקסטים מאתרים אחרים והשמתם באתר.
    כמו שצויין טכניקות אלו עשויות להביא תועלת בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך הן פוגעות פגיעה בלתי הפיכה באתר.

    אם אתם ברי מזל, מקדם האתרים איתו בחרתם לעבוד יספר לכם על כך שהוא הולך להשתמש באחת מהטכניקות הללו. לפחות בדרך הזאת תוכלו להגיד "לא!". אולם במקרים רבים אחרים אתם עשויים לגלות רק בדיעבד שמישהו שיחק רולטה רוסית עם האתר שלכם. לכן, וודאו שאתם יודעים בדיוק מה חברת קידום האתרים ששכרתם מתכננת לעשות.
     

איך לזהות קידום אתרים רע

לצורך פישוט העניין מומלץ לזכור שני כללי אצבע:
 


    • אם המבקרים באתר לא יכולים לראות את זה, זה רע
    מנועי החיפוש לא אוהבים טקסט או קישורים שזמינים רק להם ולא לגולש.
    אם הגולש אצלכם באתר לא יכול לראות חלק מהמידע שבאתר, רצוי מאוד שתבדקו אם לא עברתם על אחד הכללים.
    • אם זה נועד רק עבור מנוע החיפוש ולא מביא שום ערך מוסף לגולש, זה רע
    לפני שאתם באים לבצע פעולה באתר נסו לשאול את עצמכם האם ישנה אפשרות שהייתם מבצעים פעולה זו גם אם לא היו מנועי חיפוש בעולם. במידה ולא, הרי שמומלץ להימנע מאותה פעולה.
    הקפדה על שני כללים פשוטים אלו תעזור לכם להימנע מרוב הטכניקות המסוכנות.

 

בהמשך המאמר נסקור בקצרה את השיטות הפסולות השונות, על מנת שתוכלו לזהות ביתר קלות האם חברת הקידום ששכרתם עושה בהן שימוש:
 

אתרי צללים

אתר צללים הוא אתר שמכיל כמות גדולה של דפי כניסה, שכל מטרתו לרמות את מנועי החיפוש ולהפנות תנועה לדומיין אחר. בדומה לדפי כניסה גם אתרי צללים עושים לעיתים שימוש במיסוך על מנת להציג תוכן שונה למבקר ולמנוע חיפוש. אם אתם רואים בתוצאות החיפוש דומיינים שנים שמקפיצים אתכם אל אותו אתר, כנראה שמדובר באתרי צללים.
 

אתרי מראה

קל לזהות אתרי מראה, הם נראים אותו דבר.

לפעמים ניתן לראות שהדפים הראשונים בתוצאות החיפוש נראים דומים בצורה מחשידה. אם לכל אחד מהאתרים הללו יש דומיין שונה אזי קרוב לוודאי שמדובר בעוד מקרה קלאסי של אתרי מראה, ששייכים לאותה חברה ומוכרים את אותם מוצרים.

חלק מאתרי המראה "משקיעים" קצת יותר ומנסים לשנות קצת את הלוגו והצבעים על מנת להיראות כאתר נפרד, אולם בדיקה מהירה תגלה שהתכנים באתרים אלו זהים לחלוטין
 

חוות קישורים

גם חוות קישורים קל יחסית לזהות. מדובר באתרים שהתוכן המרכזי, אם לא היחיד, בהם הוא כמות עצומה של קישורים לאתרים שונים. הם בטח הציקו לכם בתוצאות מנועי החיפוש בעבר. האם אי פעם חיפשתם מידע וקיבלתם במקום רשימה של קישורים? אם כן, אז הייתם בחווה.

תוכניות רבות ל Link Popularity הם בעצם חוות קישורים. אם הצטרפתם לתוכנית להחלפת קישורים שימו לב שהאתר שלכם לא מצביע על אתר מפוקפק. ובמילים של גוגל: "אל תשתתפו בתרמיות קישורים על מנת להגדיל את הדירוג שלכם או את ה PageRank. במיוחד המנעו מקישור לאתר spam או ל-'שכונה רעה' מאחר והדירוג שלכם עשוי להפגע מכך".

אין להתבלבל בין חוות קישורים לבין אינדקסים.

אומנם בשני המקרים רשימת הקישורים מהווה את התוכן המרכזי (אם לא היחיד) באתר, אולם באינדקס הקישורים מסודרים בצורה היררכית על פי נושאים ועוברים תהליך אישור ידני על ידי עורך אנושי שמסנן תכנים ומכניס רק אתרים שעברו סף איכות מסוים.

טקסט סמוי

בעלי אתרים נוטים להשתמש בטכניקות שונות ומגוונות על מנת להכניס טקסט סמוי באתר. הפרימיטיביים משתמשים בפונט זערורי צבוע בצבע הרקע. המתוחכמים יותר מנסים להסתיר את הפונט באמצעות css או JavaScript.

הדרך הטובה ביותר לזהות טקסט סמוי באתר היא להסתכל על קוד האתר (view source). אם אתם רואים כמות גדולה של טקסט שמופיעה בקוד בתוך תג ה <body> מבלי שאפשר יהיה לראות את אותו טקסט בעמוד עצמו, הרי שמצאתם עוד אתר שעושה שימוש בטכניקה הידועה לשמצה של טקסט סמוי.
 

הגשה אוטומאטית

קיימות חברות רבות המציעות הגשה אוטומטית במחיר נמוך יחסית. לא רק שאתם מבזבזים את הכסף אלא אתם עלולים להסתבך עם מנועי החיפוש. לא רק ששיטה זאת נחשבת כ spam בעיני מנועי החיפוש, היא גם לא תתרום לכם שום דבר. אם האתר שלכם לא עבר אופטימיזציה לקבלת דירוג טוב במנועי החיפוש אז זה לא ממש משנה אם אתם מופיעים ברשימה או לא. אחרי הכל זה לא ממש משנה אם אתם מופיעים במקום ה- 100,000 מתוך 500,000.

ובמילים של גוגל "אל תשתמשו בתוכנות מחשב לא מאושרות על מנת להגיש דפים, לבדוק דירוג וכדומה. תוכנות כאלו צורכות משאבי חישוב והם הפרה של כללי השימוש שלנו. גוגל לא ממליץ להשתמש במוצרים כמו WebPositionGold על מנת לשלוח שאילתות אוטומטיות לגוגל".
 

העתקת תוכן

לא מעט בעלי אתרים מנסים ליצור "יש מאין" בתחום התוכן. קרי להעלות אתר עשיר בתכנים שכל כולו מבוסס על העתקות כאלו ואחרות של תוכן ממקורות אחרים (ברשות או שלא ברשות).

גוגל יודע לזהות אתרים כאלו ולדרג אותם בהתאם.

יש לציין שיש מקום להבחין בין אתר בעל תוכן מקורי משלו אשר לוקח אחוז מסויים מהתכנים מאתרים אחרים, לבין אתר משולל כל תוכן שנשען כל כולו על תוכן מועתק.
 

דיווח על קידום אתרים רע (מלשינון גוגל)

במידה ונתקלתם בקידום אתרים באמצעות שיטות פסולות, אתם יכולים לדווח על כך לגוגל. גוגל מפעיל לצורך העניין "מלשינון" מיוחד שיושב בכתובת הבאה: http://www.google.com/contact/spamreport.html

אומנם רוב הפניות לא נבדקות באופן אישי, אבל גוגל מבטיחים שהמידע המצטבר עוזר לשיפור האלגוריתמים השונים המשמשים לקביעת דירוג ומיקום האתר.

המאמר פורסם על ידי קרית טק פתרונות טכנולוגיים המספקת מאמרים בתחום קידום האתרים והשיווק באינטרנט.
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב