דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עדכוני גוגל - העידן שאחרי עדכון גוגל 2023 

מאת    [ 20/06/2023 ]

מילים במאמר: 1193   [ נצפה 383 פעמים ]

מילות המפתח שבהן משתמשים אנשים כדי למצוא את אתרכם בתוך הגוגל עלולות שלא להוביל עוד למספר כה רב של כניסות, וזאת משום שהשינויים שיושמו בג'אגר גרמו לצניחה בדירוג שלכם. מובן, כי גם בעידן שלאחר השקת הג'אגר נותרו דירוגים רבים כפי שהיו, ואפילו השתפרו.

עדכוני גוגל 

אם אכן חלה ירידה בדירוג שלכם, מה בכל זאת ניתן לעשות כדי לחזור למיקום שבו הייתם קודם לכן וכדי לשמור על מעמדכם גם בעולם שלאחר הג'אגר?

השאלות הפתוחות עדיין רבות, אבל ניתן להבחין גם בתשובות המתחילות להסתמן. כיוון שגרסת העדכון הושקה במהלך מספר חודשים ובשלושה שלבים ברורים, קשה מאוד לקבוע לאילו גורמים הייתה השפעה רבה יותר ולאילו גורמים - השפעה פחותה.

למשל, ל- IBL (קישורים נכנסים לאתרכם) נודעה תמיד חשיבות רבה כאמצעי להשגתם של דירוגים גבוהים במסגרת הגוגל. אבל ניתן להבחין בסוגים רבים של קישורי IBL. חילופי אתרים- המאפשרים לי למקם את הקישור שלי באתרך, בעוד אתה שם את הקישור שלך באתרי- היו משמעותיים פחות מאשר קישורים הפועלים "חד סטריים". אלה היו פני הדברים במשך זמן מה, אבל האם חל שינוי בהשפעותיהן של שתי השיטות מאז הופעת הג'אגר? סביר להניח שכן. אינני יודע את כל התשובות, ואינני סבור כי איש אינו יודע את כולן - מלבד האנשים המשתייכים ל- ‘plex (קיצור למונח Google-plex).

מהן התיאוריות הקיימות? להלן אחדות מן התיאוריות המקובלות ביותר, אבל אינני קובע כי מדובר בהכרח בתיאוריות נכונות או בתיאוריות שגויות. כמו כן, לא מדובר ברשימה מלאה; סביר להניח שקיימים גורמים רבים נוספים המשפיעים על מערך הדירוגים של הגוגל בעידן שלאחר השקת הג'אגר - ואשר עדיין לא זוהו על ידי איש. הרשימה הבאה כוללת רעיונות שבהם נתקלתי במהלך קריאה מקוונת - פעולה שבה אני משקיע שעות רבות מדי יום - וחלקם הם התוצאות של כמה מן הלקחים שהפקנו בעמל רב במהלך השימוש באתרי הלקוחות שלנו, המשתייכים למספר תעשיות. עיינו ברשימה הבאה והקפידו שלא לקבלה כמובנת מאליה - כמומלץ תמיד בעת קריאה של מאמרים או של הודעות פורומים, אשר עוסקות ב-SEO או בג'אגר.

גורמים אשר עשויים לסייע לכם עם עדכוני גוגל 

• דומיינים וותיקים - אתרים בעלי דומיינים וותיקים זוכים כיום לדירוגים משופרים - ככל שהדומיין וותיק יותר, כך עולה דירוגו (סביר להניח שיש בכך אמת מסוימת).
• לינקים בעלי רלוונטיות גבוהה - הרלוונטיות של קישורי IBL (נכנסים) ו- OBL (יוצאים) עלתה לאחר הגאגר. פירושו של דבר, כי כאשר אתם מפנים לאתרים מקושרים או מקבלים קישורים מאתרים הקשורים לאתרכם, אתם עשויים לזכות כעת בדירוג גבוה יותר (סביר להניח שגם בכך יש אמת מסוימת).
• קישורים מאתרים אמינים - לתפיסות כגון ה- TrustRank (או תפיסות דומות) יש חשיבות רבה יותר מתמיד לאחר השקת הג'אגר. ה- TrustRank היא תפיסה הקובעת, כי אם הקישור המפנה לאתרכם נחשב כאמין ביותר בעיני הגוגל (נתפס כאמין מבחינה תכנותית או בעיניהם של עורכים אנושיים), הרי שגם אתם תזכו לדירוג גבוה יותר (ראו http://www.vldb.org/conf/2004RS15P3.PDF).
• גיוון הקישורים - קישורים מאתרי .edu ו- .org מומלצים כאמצעי לשיפור הדירוג שלכם, וחשיבותם גדולה מתמיד (יש חשיבות עליונה להשגה של מגוון רחב של אתרים. ממש כמו בהשקעה ממשית, עליכם לגוון את קישורי ה- IBL שלכם). (סביר להניח שהדברים היו נכונים גם לפני הג'אגר).
• קישורים וותיקים - ככל שהקישור המכוון לאתר שלכם וותיק יותר, כך עולה חשיבותו (סביר להניח שהדברים היו נכונים גם לפני הג'אגר).
• קישורים מוטמעים - קישורים המוטמעים במשפטים ובפסקאות הם בעלי משקל רב יותר מאשר קישורים העומדים בזכות עצמם (תפיסה זו עשויה להיות נכונה בקרוב, אם עדיין איננה נכונה כיום).
• קישורי מאמרים - חשיבות המאמרים לבניית הקישורים נתפסת כיום כפי שנתפסה בעבר חשיבותן של הספריות. קישורים המתבצעים דרך כותרת המחבר או קישורים המשולבים במאמר ומכוונים לאתרכם ישפיעו באופן חיובי על דירוגכם (זו אחת הסיבות לכך שהחלטתי לכתוב את המאמר הזה).
• תוכן רענן וייחודי - כיום, יותר מתמיד, עשויים תכנים מעודכנים ותכנים הזוכים לרענון שגרתי לתרום לשיפור הדירוג שלכם (תפיסה זו נכונה כמעט ללא עוררין).
• הגודל כן קובע - אם אתם גוף אדיר ממדים כ- Wikipedia, יאהו, AOL, Ebay, Amazon וכד', דירוגכם כיום יהיה טוב יותר מאשר הדירוג שלו זכיתם לפני עידן הג'אגר.
• תעבורה רחבת היקף ומשך השהות - מדדים סטטיסטיים הבוחנים את הפופולריות בקרב המשתמשים משפיעים כבר כעת - או שישפיעו בעתיד הקרוב - על מערך הדירוגים. במילים אחרות, הדירוג שייקבע לכם על ידי הגוגל עשוי להיות מושפע מפעילות המבקרים באתרכם, ממשך השהייה שלהם באתר, ממספר הדפים שלתוכם הם נכנסים ואפילו מסך כל המבקרים הנכנסים לאתרכם בפרק זמן נתון (תפיסה זו נכונה כבר כעת, או שהיא עשויה להיות נכונה בקרוב).

גורמים שלא יסייעו לכם עוד, ועלולים אפילו לפגוע בדירוגכם 

• שכפול תכנים - שכפול תכנים מכל סוג שהוא עלול לפגוע בדירוג שלכם. יש הגורסים כי התפיסה מתייחסת לאתרים הכוללים תכנים דומים לתוכן האתר שלכם, ואילו אחרים טוענים כי אפילו תכנים זהים הקיימים במסגרת אתר יחיד עלולים להיות בעלי השפעה שלילית. אני סבור כי הטענה האחרונה מוגזמת, כיוון שבכל האתרים קיימים ביטויים, סיסמאות והנחיות החוזרים על עצמם, וגם סוגים רבים אחרים של משפטים זהים (אתרו אנשים הגונבים את התכנים הכתובים המקוריים שלכם ומפרסמים אותם באתריהם באמצעות Copyscape.com ).
• טקסט נסתר - טקסט נסתר החבוי בתוך קוד ה- html שלכם, בתוך תוויות <div>, CSS או בתוך תגובות, עלול להשפיע באופן שלילי על הדירוג שלכם (אסור לכם לעשות זאת לעולם).
• קישורים באמצעות כותרות תחתונות - יש הגורסים כי כיום יש התעלמות מוחלטת מן הכותרות התחתונות (לא מצאנו כל הוכחה לכך).
• קישורים מתוך מדריכים - לקישורים מתוך מדריכים יש חשיבות פחותה (לא מצאנו עדות להערכה זו, אבל סביר להניח כי היא תהיה נכונה בזמן הקרוב).
• קצב פחות של בניית קישורים - אם חלים שינויים במהירות ובהיקף של יצירת הקישורים המכוונים לאתרכם מאתרים אחרים, הדבר עלול להשפיע באופן שלילי על דירוגכם - כיום יותר מתמיד (סביר להניח שהשערה זו נכונה).
• קישורים הדדיים - חילופים הדדיים של קישורים אינם עוד בעלי ערך רב כפי שהיו בעבר, או שאין להם עוד ערך כלל (יש אמת לפחות בהערכה כי ערכם הנוכחי פחות מן הערך שהיה להם בעבר).
• התחברות לשכנים רעים - חילופי הקישורים עלולים לפגוע בדירוג שלכם כאשר אתם מקושרים לאתרים הנחשבים כ"סביבה שלילית" בעיניו של גוגל, כגון חוות קישורים או אתרים המוחרמים על ידי מנוע החיפוש (סביר להניח כי הערכה זו נכונה, וכי הייתה כזו במשך זמן רב).
• סכמות קישורים - ההשתתפות בסכמות קישורים מסוג קו-אופ או Link Vault עלולה לפגוע בדירוג שלכם ולא לשפר אותו (לא מצאתי כל הוכחה לכך באתריהם של לקוחותיי, אבל סביר להניח שיש בכך אמת).

שוב, אינני סבור כי יש מישהו מחוץ למסגרת הגוגל אשר יודע אם הגורמים המתוארים לעיל הם נכונים או לא, ובאיזו מידה עשויה מילת מפתח נתונה להשפיע על דירוג הגוגל. למעשה, זאת בדיוק הכוונה. הגוגל אינו מעוניין כי אנשים יתחילו לשחק במערכת שלהם. יש לקחת בחשבון משתנים רבים כל כך, עד שקשה מאוד לקבוע על מה בדיוק משפיע כל גורם וגורם.

מה עליכם לעשות, אם דירוג האתר שלכם צנח מאז השקתו של הג'אגר?


אם האתר שלכם זכה לדירוג גבוה במסגרת מערך ה- SERP של גוגל (מערך הדירוג של מנוע החיפוש) בתקופה שקדמה להשקת הג'אגר, נעלם לחלוטין לאחר פרסום הג'אגר ועדיין לא חזר למעמדו הקודם, הרי שסביר להניח כי עברתם סינון, נענשתם או אפילו הוחרמתם. ייתכן שבאתר אחר יש תוכן זהה לתוכן שלכם, או שמישהו העתיק רבים מן התכנים שלכם, או שאתם מסובכים בבעיה חוקית (ייתכן שה- yoursite.com וה- www.yoursite.com שלכם נחשבים כשני אתרים שונים בעיני הגוגל, אשר מאמין כי מדובר בשכפול תכנים). ייתכן שיש לכם טקסט נסתר, או מילות מפתח הדחוסות בין דפיכם, או כל דבר אחר. כדי לחזור לדירוג הקודם שלכם, תזדקקו לידע רב יותר מאשר מספק המאמר הנוכחי.

יש הגורסים כי עדכוני הגוגל הושקו בעבר בתקופות דומות, וכי אתרים רבים שדירוגם צנח חזרו לעצמם לקראת תום השנה הראשונה. אינני יודע אם הטענה מוצדקת - עלינו לחכות ולר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב