דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת מרפאת שיניים לילדים עם צרכים מיוחדים 

מאת    [ 15/06/2023 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 486 פעמים ]

כהורים לילדים עם צרכים מיוחדים, צריך לדעת יותר על הדרך הנכונה לבחירת מרפאת שיניים לילדים עם צרכים מיוחדים. על מנת לבצע טיפולי שיניים איכותיים בילדים, נדרשת יכולת ונדרש ניסיון השונה מטיפול במבוגרים. אתגרי הטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים גדולים אף יותר. כללי העזר הבאים יוכלו לסייע לכם בבחירת המרפאה המתאימה.

גישה מכילה וסבלנית 

אין ספק כי מרפאת שיניים לילדים עם צרכים מיוחדים צריכה לכלול צוות מקצועי מיומן ומנוסה ביותר. המדובר בניסיון של טיפול בילדים, שלאחר מכן התרחב לניסיון בטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים. 

חשוב לא פחות, שבמרפאה תשרור גישה מכילה וסובלנית. הגישה הנכונה לטיפול בילדים אלו, כוללת שימוש בהרבה אורך רוח, גישה נינוחה והבנה של מצבים רפואיים מגוונים וצרכים מיוחדים הנובעים למשל מאבחון של הרצף (אוטיזם), הפרעות קשב והיפראקטיביות, מחלות ניווניות שונות, פיגור שכלי וכדומה. לניסיון ולגישה במתן טיפול לילדים אלו אין תחליף. 

לראות את הילד בגובה העיניים 

כאשר מחפשים מרפאת שיניים לילדים עם צרכים מיוחדים ורוצים לבחור נכון, כדאי לשים לב לגישה הטיפולית והמקצועית ברובד נוסף. ברור מאליו כי הצוות צריך להיות בעל ידע וניסיון קליניים, המון ניסיון בצדדים השונים של רפואת שיניים, רפואה משמרת, טיפולי שורש ולעיתים אף מומחיות בפה ולסת. 

אבל בנוסף, חשוב כי לצוות תהיה פילוסופיה טיפולית בגובה העיניים. זה מאוד מרגיע את הילדים, כאשר הצוות מתייחס אליהם, מתייחס לחששות ולקשיים ולא רק מדבר עם הורים ומכוון כלפיהם את ההסברים. הסבר ושיתוף לילדים, על פי גילם והבנתם, יכול להפחית חששות ולהגדיל את המוכנות לקבלת טיפול. 

האווירה במרפאה ואפשרות לטיפול שיניים בסדציה 

בבחירת המרפאה, כדאי לשים לב לאווירה שבמרפאה וגם להמלצות של הורים מרוצים. אווירה נינוחה, עיצוב נעים לעין והפניית קשב מלאה לילדים, מאפיינים מרפאת שיניים מוצלחת. אך חשוב לומר כי עם כל הרצון הטוב, לא כל הילדים עם הצרכים המיוחדים יכולים לעבור בשלווה טיפולי שיניים רגילים, ולכן לעיתים נשקל טיפול שיניים בסדציה

חשוב לומר כי סדציה איננה בהכרח הרדמה עמוקה. למעשה, שיטות של סדציה המותאמות לילדים, נועדו לאפשר להם להירגע, להרגיש מעט ישנוניים אך מבלי להזדקק לשינה עמוקה. כאשר הילדים מרגישים תחושה עמוקה של חשש או קושי לשבת במנוחה לאורך הטיפול, שיטת הסדציה יכולה להועיל רבות. 

בדקו, אם כן, שבמרפאה יש את הגישה הנאותה ויכולת להציע מכלול רחב של טיפולים, לילדים עם צרכים מיוחדים שיפיקו מכך תועלת בבריאות הפה וקבלת הטיפולים הנדרשים. 

המאמר נכתב באדיבות מרפאת שיניים מומחים לילדים ד''ר שושנה שפירר, המותאמת באופן מלא לטיפולי שיניים בילדים, כולל טיפולים מורכבים וטיפולים בסדציה. לפרטים צרו עימנו קשר בטלפון 072-3308514 או בכתובת https://www.drspierer.dentist




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב