דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת עורך דין לאחר תאונת דרכים 

מאת    [ 08/06/2023 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 451 פעמים ]

מדוע אתם זקוקים בכלל לעורך דין לאחר תאונת דרכים?

אזרחים רבים לא מודעים לכך, אך לאירועים רבים יש הקשר משפטי. כשמסתכלים למשל על אירועים שעשויים לגרום לנזק פוטנציאלי, כמו תאונות דרכים, אי אפשר להוציא מהם את ההקשר המשפטי. עורך דין שמתמחה בתאונות דרכים, הוא עורך דין שיוכל להעניק לכם סיוע באמצעות כלים שונים, מבחינה משפטית.

בין היתר, עורך הדין יוכל להראות לכם איזה תביעות אתם יכולים להגיש, ונגד איזה גופים. ניתן לקבל פיצויים רבים לאחר תאונת דרכים. פיצויים אלו באים לידי ביטוי בצורה כזו או אחרת של תשלומים, שאמורים לסייע לנפגע להתמודד עם המצב אותו חווה. לעורכי הדין יש ידע וניסיון בתחום התמחותם, יותר מאשר לאזרח הממוצע שלא תמיד יודע כיצד ואיך לפעול.

 

שיעורי שכר טרחה

לפני שאתם פונים אל עורך דין, על מנת שהוא יסייע לכם בהגשת תביעות פיצויים, כדאי שתכירו את ההגבלה על שכר הטרחה של העורך דין. החוק קובע שעורך דין שמגיש עבורכם תביעה לבית המשפט בגין נזקי גוף שאירעו בתאונת דרכים, מוקבל בשכר הטרחה אותו הוא יכול לגבות מהלקוח שלו.

עורך הדין יקבל שכר טרחה בגובה של שמונה אחוזים מהסכום שמשולם ללקוח שלו על ידי חברת הביטוח שנתבעת, אם הושגה פשרה עוד לפני ההגעה אל בית המשפט. שכר הטרחה יעמוד על 11% כאשר משיגים פשרה אחרי הגשת התביעה אך לפני פסק הדין ועל 13% מסכום הפיצוי, אם סכום הפיצוי נקבע על ידי שופט.

 

ניסיון מעשי

אחת הדרכים הטובות ביותר לבחירת עורכי דין בפרט ואנשי מקצוע בכלל, היא בחינת הניסיון שלהם. ניסיון הוא פרמטר משמעותי במקצועיות שלא ניתן להחליף. עורך דין למשל יכול להיות מוכשר ככל הניתן ובעל ידע רב, אך ללא ניסיון מעשי הוא עשוי להתקשות בביצוע פעולות מסוימות או לייצג אתכם כראוי מבחינה משפטית. עם עורך דין מנוסה סיכויי ההצלחה יעלו ותרגישו בטוחים יותר.

 

המלצות 

אתם יכולים לפנות אל עורך דין ולבקש ממשרדו המלצות מלקוחות. בחלק מהמקרים, תוכלו למצוא באתר של עורך הדין עמוד הכולל המלצות של לקוחות קודמים. בנוסף, תוכלו לפנות אל לקוחות עבר של עורך דין מסוים, או לשאול את הסביבה הקרובה שלכם לגבי עורך דין, על מנת שתמצאו עורך דין שהוא לא רק מנוסה, אלא גם כזה שמקבל הערכה חיובית מלקוחותיו. 

 

התרשמות אישית

גם אם עורך דין מסוים קיבל המלצות מהסביבה הקרובה שלכם וגם אם שמעתם על תביעות פיצויים עקב תאונות דרכים שנוהלו בהצלחה על ידו, מוטב להתרשם באופן אישי מעורך הדין. לצורך זה ניתן לקבוע פגישת ייעוץ, בה תוכלו לשמוע את עורך הדין ולהבין האם מדובר באיש מקצוע שתרצו שייצג אתכם.

 

תיאום ציפיות

השלב האחרון בהערכת עורך הדין שמולכם יהיה תיאום ציפיות. אף עורך דין לא יכול להבטיח לכם ניצחון בתביעה או קבלת פיצוי בגובה כזה או אחר, אך בכל זאת מוטב שתפרטו בפני עורך הדין בפגישת הייעוץ את הציפיות שלכם, והבינו האם הוא נכון לעמוד על האינטרס והרצון האישי שלכם. 

המאמר נכתב באדיבות: עו"ד יריב ואקנין adv-yariv.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב