דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


באושר ובאושר 

מאת    [ 06/06/2023 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 701 פעמים ]

באושר ובאושר

האושר אינו ניתן להשגה, אבל אפשר לאמץ הרגלים, שיקדמו אותנו לקראתו. בדיוק כמו העצה להרגיש את זה, כדי שיהיה לך את זה. כלומר, אושר אינה מטרה שאפשר להשיג, כמו שנאמר:  אין דרך אל האושר- האושר הוא הדרך. החוכמה היא להרגיש מאושרים, להתאמץ כדי להרגיש כך ולאט לאט, עם אימוץ הרגלי אושר, נרגיש את האושר. אם אדם שואל אתכם: מה נשמע, קשה לכם לענות. שכן הרגע הזה הוא כל מה שישנו. אנחנו חשופים כל הזמן לרגשות שונים, בלי קשר למטרות שהצבנו לעצמנו. גם אם נשיג את המטרות שלנו, עדיין האושר לא יחזיק מעמד מזמן מועט. שכן הרגע הזה הוא כל מה שישנו, ואנו צריכים כל הזמן להאבק, כדי להרגיש אושר. 

כאמור השגת מטרות אינן מביאות אושר. אבל חשוב מאוד, שנתרכז במטרות טובות, מספקות, כאלו שיכולות להביא אושר. ובעיקר עזרה לזולת, להרגיש שאנו מועילים למישהו, שיש לנו ערך בעולם הזה.

 

ישנם טיפוסים שונים, התופסים את החיים בצורות שונות.

יש הדוחה סיפוקים בהווה, בשביל סיפוקים בעתיד. כזה הוא איש הקריירה, שמשקיע שנים בלימוד, אחרי זה בהתמחות בעבודה ולבסוף בהפיכת שותף לעסק. אדם זה כל חייו עובד קשה ומקווה שבסוף ישיג את האושר המיוחל ויוכל לנוח. אבל אינו מגיע לשם, גם אם השיג את כל מטרותיו. עדיין אינו מאושר. אדם זה חי את הקשיים ומתגבר עליהם ואז הוא מרגיש הקלה. האושר שלו הוא בעצם הקלה, אבל אושר זה אינו מחזיק מעמד זמן רב והוא מתפוגג. ושוב הוא זקוק לקשיים, כדי להתגבר על קשיים.

יש את הטיפוס ההפוך, זה שרוצה ליהנות מהרגע, ליהנות מהחיים ולא אכפת לו מהעתיד. כמו שמשל הנמלה והצרצר אלה שני הפכים.

אדם זה נהנה מהרגע וחושב שאם יקרע את החיים וידע ליהנות כהוגן, יהיה מאושר. מה רבה אכזבתו, כשהוא מגלה שהחיים הטובים, הם משעממים ונטולי משמעות. יכול להיות שבעיני אחרים הוא נחשב למי שגילה את אמריקה, למי שחי בגן עדן. אבל בהרגשתו הפנימית יש המון ריקנות, שמציקה לו ומונעת ממנו את האושר. את הסיפוק של התגברות על מכשולים.

יש את הטיפוס המיואש מהחיים. הוא כבר לא מאמין שמה שיעשה יעזור לו להיות מאושר. הוא חי בעבר.

הטיפוס האידיאלי, הוא זה שעצם הדרך אל המטרה, גורמת לו אושר וגם הגעתו אליה הופכת אותו למאושר. 

 

 

הרגשות הן הדלק שמניע אותנו.

משפט זה שמצאתי בספר של פסיכולוג ידוע, הוא לפי דעתי קריטי להבנת עצמנו. אנו טועים לחשוב שמה שחשוב זה עושר ואולי הנאה? אבל מה שחשוב באמת, המטבע הקובע, לפי דברי הפסיכולוג, זה האושר. ואת האושר אפשר להשיג בעזרת הרגשות ולא באמצעות השכל או אמצעים חומריים. אם נעשה את זה, זה יהיה כמו לנסות לייצר רובוט מאושר...

אז תנו לרגשות מקום של כבוד בחייכם. הרי בסופו של דבר, זה הכוח המניע, החזק ביותר, מאחורי כל דבר אחר. לא השכל האנליטי, החוכמה, אלא פשוט הרגשות. לא פעם אנו נמנעים מלעשות דברים, כי אנחנו חושבים, בשכל שלנו, שהם לא ראויים. אנו לא מבינים שרק אם נזרום עם הרגשות שלנו, ולא נחסום אותם, נוכל להיות מאושרים!

 

אל תשאלו את עצמכם למה העולם זקוק, שאלו את עצמכם מה ממריץ אתכם. ואז קומו ועשו את הדבר. מפני שהעולם זקוק לאנשים נמרצים.*

הרולד ויטמן (מתוך הספר באושר ובאושר).

 

* טעות היא לחשוב שעלינו להקריב את עצמנו למען הזולת. נהפוך הוא. אם נעזור לזולת, נעזור לעצמנו. רק עזרה לזולת הנובעת מהרגשת סיפוק והנאה, היא תהיה יעילה. שכן את האושר לא ניתן להשיג בכל מני מניפולציות. האושר צריך להתחיל אצלנו, עלינו לאמץ את הרגלי האושר, כדי שנהיה מאושרים ואז נוכל לעזור גם לאחרים.

 

כדי להגשים את הפוטנציאל להשגת האושר ולממשו, עלינו לקבל בראש ובראשונה ש"זהו זה", שאלה החיים וכל מה שיש בהם הוא היומיום, הרגיל, האבנים שבפסיפס. אנחנו חיים חיים מאושרים כשאנחנו שואבים הנאה ומשמעות מבילוי במחיצת האנשים האהובים עלינו, או לומדים  דבר חדש, או עוסקים בפרויקט בעבודה. ככל שימינו מלאים יותר בחווות הללו, כן אנחנו מאושרים יתר, וזה כל העניין.

פסקת סיום לספר "באושר ובאושר" מאת ד"ר טל בן שחר.

 

ארווין קליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב