דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמודדות עם התמכרות לסמים 

מאת    [ 06/06/2023 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 553 פעמים ]

התמכרות לסמים -התמודדות וטיפול

התמודדות עם התמכרות לסמים יכולה להיות תהליך קשה ומורכב. לעתים קרובות זה דורש שילוב של טיפול רפואי, טיפול ותמיכה מחברים ובני משפחה.

בראש ובראשונה, אם אתם או מישהו שאתם מכירים מתמודד עם התמכרות לסמים, חשוב כמובן לפנות לעזרה מקצועית. העזרה יכולה לכלול ביקור אצל רופא, איש מקצוע בתחום בריאות הנפש, או מטפל מיומן בתחום, שיכול לעזור להעריך את חומרת ההתמכרות ולהמליץ ​​על מהלך טיפול מתאים.

שיטות טיפול להתמודדות עם התמכרות לסמים

תרופות, כגון מתדון ובופרנורפין, יכולות לשמש כדי לסייע בניהול תסמיני גמילה ותשוקות הקשורות להתמכרות לאופיואידים, בעוד שניתן להשתמש ב-naltrexone ו-acamprosate כדי לעזור להפחית את התשוקה הקשורה להתמכרות לאלכוהול. טיפולים התנהגותיים, כגון טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), אשר יכולים להיות יעילים מאוד גם בטיפול בהתמכרות בכך שהם עוזרים לשנות את המחשבות וההתנהגויות של המטופל הקשורות לשימוש בסמים.

חשוב שלאנשים עם התמכרות לסמים תהיה מערכת תמיכה חזקה, מסגרת שכזו יכולה לכלול בני משפחה, חברים וקבוצות תמיכה כגון תוכניות 12 שלבים, כמו אלכוהוליסטים אנונימיים או נרקוטים אנונימיים. קבוצות אלו יכולות לספק תחושה של קהילה ואחריות, ויכולות גם להוות מקור חשוב למידע ועצות.

למכורים אשר אינם מעוניינים (מסיבות שונות) לקבל טיפול במסגרת מכון גמילה סגור, ישנה אופציה לקבל טיפול בהתמכרות במסגרת ביתית.

התמודדות עם התמכרות לסמים

חשוב לציין שההחלמה מהתמכרות אינה אירוע חד פעמי, היא תהליך מתמשך ויכולות לקרות הישנות.

לכן חשוב שהפרט ומערכת התמיכה שלו יהיו סבלניים ומבינים.

המודעות לכך שהתמכרות היא מחלה כרונית, חוזרת ונשנית והיא דורשת טיפול ארוך טווח, בדומה למחלות כרוניות אחרות כמו סוכרת או מחלות לב, היא חשובה ביותר. עם טיפול מתאים, תמיכה ומחויבות להחלמה, אנשים יכולים להחזיר את השליטה על חייהם ולהתגבר על ההתמכרות שלהם.

במסגרת התמיכה הסביבתית, בני משפחה יכולים למלא תפקיד חשוב בעזרה ותמיכה במישהו שעובר גמילה מסמים ולסייע בתהליך הגמילה. הנה כמה דרכים שבהן משפחות יכולות לעזור:

ספקו תמיכה רגשית: גמילה מסמים של אדם אהוב עלולה להיות קשה וסוחטת רגשית. משפחות יכולות לעזור על ידי היותן אוזן קשבת, באמצעות מתן מילות עידוד ותמיכה במאמצי האדם להחלים.

היו מבינים וסבלניים: התמכרויות עלולות לגבות מחיר מכל המשפחה, וחשוב שבני המשפחה יבינו שהאדם שעובר גמילה עשוי להזדקק לזמן ומקום כדי להתמקד בהחלמתו. משפחות צריכות גם להבין את האתגרים והכישלונות שעלולים להתרחש במהלך תהליך ההחלמה.

למדו על ההתמכרות: הבנת מהות ההתמכרות יכולה לעזור לבני המשפחה להבין טוב יותר מה עובר על יקירם. זה יכול להיות באמצעות קריאת ספרים, מאמרים או השתתפות בקבוצות תמיכה ייחודיות עבור משפחות מכורים.

עזרה בעניינים מעשיים: שיקום דורש לרוב התחייבות משמעותית בזמן, ובני משפחה יכולים לעזור על ידי מתן הסעות לטיפול וממנו, טיפול באחריות הבית או טיפול בילדים.

השתתפות במהלך הטיפול: מסגרות גמילה רבות מציעות מפגשי טיפול משפחתי (בין אם במרכז הגמילה או במסגרת הגמילה הביתית), שבהם המשפחה יכולה לעבוד יחד כדי לעבד את השפעות ההתמכרות וללמוד כיצד לתמוך באדם במסגרת תהליך ההחלמה.

עזרה בשימור המצב הקיים לאחר החלמה: לאחר שהאדם מסיים את תהליך הגמילה, חשוב שתהיה לו תוכנית להמשך טיפול, על מנת לשמר את המצב הקיים. בני המשפחה יכולים לעבוד עם מרכז הגמילה על מנת לפתח תוכנית טיפול המשך, הכוללת טיפול, קבוצות תמיכה ועוד.

נקודה חשובה במסגרת התמודדות המשפחה עם תהליך הגמילה מהתמכרות לסמים! 

חשוב שבני המשפחה ידאגו גם לעצמם במהלך תהליך ההחלמה, שכן עזרה לאדם אהוב עם התמכרות יכולה להיות חוויה מלחיצה ומשפיעה על הסובבים, לכן, מומלץ עליהם להקפיד לתרגל טיפול עצמי, לפנות לתמיכה במידת הצורך ולזכור את החשיבות של הצבת הגבולות.

בהצלחה!

המאמר נכתב באדיבות ?יד ביד?, מסגרת גמילה ביתית לטיפול בהתמכרויות, המלווה את המכור ואת משפחתו באמצעות אנשי מקצוע בתחום. לפרטים נוספים, צרו עימנו קשר בטלפון 072-3301498. https://www.gmilabeitit.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב