דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פייסבוק: אישי מול מקצועי 2023 

מאת    [ 07/05/2023 ]

מילים במאמר: 727   [ נצפה 390 פעמים ]

מדיה חברתית - מה שהיה פעם מרחב אישי למהדרין לאינטראקציות עם חברים ובני משפחה, התפתח בהכרח לזירת פרסום שוקקת, שבה הגבול בין עסקי לאישי מטושטש במקרה הטוב. יזמים, כמו פקידי הלוואות משכנתא, משתמשים באמצעי הפרסום החינמי הזה ליצירת קשרים ושיווק של שותפים עסקיים לצרכנים כאחד. 

מהם ההבדלים

פייסבוק יצרה את Pages for Business עוד בשנת 2007 במאמץ ליצור מרחב לבעלי עסקים לשווק את המוצרים או השירותים שלהם ולמשתמשים צרכנים להתחבר לעסקים אלה. מודל דף עסקי זה נמצא בשימוש נפוץ על ידי חנויות ומסעדות, בהן צרכנים עשויים לבצע צ'ק-אין, אך עסקים קטנים רבים וזאבים בודדים של כוח המכירות, כמו פקידי הלוואות משכנתא, נהרו גם הם לפייסבוק לקידום מותג אישי. . מאז חלו שינויים רבים בשני הצדדים של הפלטפורמה, הנה כמה הבחנות עיקריות:


    • פרופילים אישיים: פרופיל פייסבוק הוא חשבון אישי של אדם, שבו הוא או היא יכולים לפרסם עדכונים, להעלות תמונות, לשתף סרטונים, לנהל רשימת חברים ולספק מידע אישי. בקטע "ביו" יש 101 תווים. משתמשים יכולים להוסיף מידע על עבודה בקטע נפרד. שם החשבון יכול להיות רק שם בעלי החשבון. 
    • דפים עסקיים מקצועיים: דף עסקי בפייסבוק הוא דף אינטרנט חינמי שחברות יכולות לבנות בפייסבוק כדי להרחיב את הנוכחות שלהם באינטרנט ולקיים אינטראקציה ברמה אישית יותר עם צרכנים. כמו פרופיל אישי בפייסבוק, הדף העסקי של פייסבוק יכול לשלוח ולקבל הודעות, לפרסם עדכונים, לקבל התראות ולעשות לייק, להגיב ולשתף תוכן של משתמשי פייסבוק ודפים אחרים. דפים מאפשרים למשתמשים לכלול מספרי רישיון בשם החשבון. קטע About מאפשר עד 255 תווים עם קטע Impressum המאפשר 2,000 תווים. דפים עסקיים גם מאפשרים לבעלי חשבונות לפרסם מודעות ולראות תובנות לגבי ביצועי הדף. חברים לא מגיעים אוטומטית כעוקבים מהפרופיל האישי לדף העסקי. 
קשה לעמוד בדרישות

לפרופילים האישיים של פייסבוק ולעמודים העסקיים של פייסבוק יש שדות ומגבלות שונות הקשורות לאופי. לדוגמה, פרופילים אישיים של פייסבוק אינם מאפשרים להוסיף מספרי רישיון לשם החשבון. ניתן להוסיף את כל פרטי המעסיק והרישיון למדורי העבודה במקום זאת, אך רק חברה ותפקיד משקפים בסקירת הפרופיל. כדי לראות מידע רישוי מלא וגילויים, צרכנים יצטרכו ללחוץ על מספר שדות. זכור גם שדות אלה חייבים להיות מוגדרים כ"ציבורי" כדי לראותם מלכתחילה.

ההפרדה בין הדעה האישית לבין מצב החברה

ראינו את זה פעם אחר פעם, כתבה חדשותית על עובד בחברה שמקבל החלטות גרועות או זדוניות ברשתות החברתיות שיש להן השפעה שלילית על יחסי הציבור של החברה לשנים הבאות.  משתמשי מדיה חברתית אחרים הצליחו לזהות במהירות היכן העובד עובד, ויצרו קשר ישירות עם החברה בנוגע לשפה הבלתי הולמת. למרות שהעובד פוטר, תביעות שונות להלוואות הוגנים הוגשו נגד החברה במשך שנים רבות וביקורות צרכנים שליליות החלו לעלות. 

סיכונים נוספים

רישוי וגילויים רלוונטיים הם בראש מעייניהם של הרגולטורים, אך יש דאגות נוספות עם פייסבוק:


    • מודעות ממוקדות: פייסבוק מאפשרת שימוש במודעות בתשלום שבהן רוכשים יכולים למקד לקבוצות צרכנים ספציפיות על סמך מידע שנאסף. אפשרויות מיקוד יכולות לכלול היסטוריית חיפושים של צרכנים, אינטראקציות בדפים, והדבר הנוגע ביותר - מידע דמוגרפי. הלוואות הוגנת היא דאגה עצומה עבור מודעות ממוקדות, ורגולטורים נוספים מבקשים מידע זה במהלך בדיקות.
    • קבוצות ואירועים בפייסבוק: פייסבוק מאפשרת תקשורת וחיבור בין משתמשים במגוון דרכים, בעיקר באמצעות "פיד" החדשות או פרסומים שוטפים של חשבונות מחוברים. משתמשים יכולים גם ליצור קבוצות פרטיות, שבהן רק משתמשים ספציפיים רשאים להצטרף. תוכן סגור זה מקשה במיוחד על ניטור עבור צוותי שיווק ותאימות. משתמשים יכולים גם ליצור אירועים, כגון קידום בית פתוח. תכונות אלו יוצרות סיכון גבוה יותר לחששות של RESPA Sec 8 . 
    • מסנג'ר מיידי: פייסבוק מאפשרת למשתמשים ליצור קשר זה עם זה באופן פרטי באמצעות הפונקציונליות של מסנג'ר מיידי. צרכנים עשויים להשתמש בפונקציונליות זו כדי ליצור קשר ישירות עם פקיד הלוואות כדי לברר לגבי מוצר או שירות הלוואה. פקידי הלוואות צריכים להיות מודעים לניתוב מחדש של שיחות עם צרכנים לערוץ תקשורת מאושר, כגון דואר אלקטרוני, כדי להבטיח שמידע צרכני אישי לא ייחשף דרך פורטל לא מאובטח.
    • צרוך פרטיות ומידע אישי: פקידי הלוואות צריכים להיות מודעים לכל ההיבטים של פרטיות הצרכן במדיה החברתית, כולל תמונות של לווים ומידע מזהה אישי המשותף בפוסטים. ניתן להשתמש בטופס שחרור תמונה כדי למזער את הסיכון. יש לבקש את כל המידע המאפשר זיהוי אישי (PII) דרך פורטל מאובטח. אין להשתמש בכלים כמו Google Docs, SurveyMonkey וכו'. 
פייסבוק לסיכום

השימוש במדיה החברתית בעולם המשכנתאות מרגיש כמו המערב הפרוע. לצוותי ציות ושיווק יש כל כך הרבה דברים שיכולים להיות קשה להקדיש זמן לגילוי ותיקון בעיות בעצמם. במידת האפשר, השיטה הטובה ביותר היא להבטיח שהעובדים משתמשים בדפים מקצועיים בעת פרסום מוצר או קידום עצמי. מחלקות שיווק יכולות ליצור דפים עסקיים עבור פקידי הלוואות בודדים, חלקם בוחרים להוסיף את עצמם כמנהלים. פקידי הלוואות מקבלים מדדים מעוררי תובנה לגבי אינטראקציות צרכנים עם הנוכחות המקוונת שלהם וצוותי הציות שלהם נרגעים בידיעה שצרכנים ורגולטורים כאחד רואים את כל הרישוי והגילויים הדרושים. 
 

בברכה, קרית טק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב