דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקשורת לא מפתיע 

מאת    [ 15/03/2023 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 408 פעמים ]

לפני מספר ימים הותקפה התקשורת בישראל על ידי ראש ממשלה נבחר. 

ובתמורה קיבל בחזרה מתקפה תקשורתית מאותם גורמים שהותקפו.

השאלה הנשאלת מה בגו?

ובכן מבלי להביע דעה פוליטית זו או אחרת (לפחות אשתדל). 

 מה יש לנו היום? מזה חודשים מספר בכל ערוץ תקשורת אפשרי ניתן למצוא את אותה דעה פחות או יותר, שזה סביר ונורמלי עד כה.  יחד עם הדעות שזה לא לגמרי מספיק הרי התקשורת גם צריכה לגרום לנו לאיזה שהוא ריגוש, כי אחרת אין טעם בנקיטת עמדה או אפילו במתן אינפורמציה שאין בהם ריגוש. ריגוש  שיגרום לנו צרכני המדיה להזדהות עם הנאמר, להסכים אתו, ולהשתוקק לכל מילה שיוצאת מפי כתב זה או אחר. וכפי הנראה שהתקשורת אימצה את הדרך לרגש אותנו דרך התחושה שסוף העולם קרב ובא. אממה אין שום איום כזה שקרב ובא, אין איזה שהיא מגיפה בפתח, אין מלחמת עולם קרבה, ואפילו האיום הביטחוני על מדינת ישראל לא כזה שעשוי לחסל אותנו. נשאר מצב פוליטי שאפשר לפרש אותו לפה או לשם כל אחד יבחר בדרכו שלו למי להאמין ובאיזה מחנה לבחור.  לא כן התקשורת שבחרה בשבילנו צד ממש צד, אך בכדי להמחיש עד כמה הצד הזה הוא הצד הנכון והיחיד ועל מנת למנוע מאיתנו להחליט, או חלליה לערער על נכונותו של הצד הנכון, כל שנותר הוא לעורר את הרגש  וכל האמצעים כשרים. ויש השמחים על על רצף הידיעות שאינן פוסקות ומגיעות ומגיחות מכל זווית אפשרית על החלק השמח לא אכביר במילים, יחד עם זאת יש עוד חלק שצמא לכל פיסת מידע מפחידה ככל שתהיה, הבוחרים להיכנס לחרדה ואף להתייחס לחרדה כחרדה קיומית, ועדיין נשאר עוד חלק החולק על נקיטת העמדה שהתקשורת מספקת לנו, החלק הזה נשאר כועס, מרגיש שעובדים עליו, מפתח רגשות של סלידה, חוסר אמון ועוד רגשות שגורמים לו להתכנס בתוך דעותיו, להרגיש שעובדים עליו מבוקר עד ערב. שהתקשורת נגדו ונגד כל מי שחושב כמותו.

אז תקשורת יקרה את המשוכנעים שכנעתם ואף חיזקתם או החלשתם, לא החלשתם את דעותיהם חלילה אך את נפשם כי הרי סוף העולם קרב ובא ועמו  החרדה והתסכול.

זה לדעתכם מה שיעשה את התקשורת חזקה? אמינה? אובייקטיבית?  הרי נשאר החלק שלא הצלחתם לשכנע וגם לדעתי לא תצליחו לשכנע וגם באמצעי התקשורת יודעים זאת.  אז לא הגיע זמן לחבק את הלא משוכנעים?  להמתיק את הגלולה המרה בסיעור מוחות, בהוספת דעות אחרות? ולו למראית עין, ולו על מנת לגרום לאנשים שחושבים אחרת להקשיב לדעתכם. 

נכון יש שיגידו שבמאמר זה יש קורטוב לא קטן של התמימות. שמטרת אמצעי תקשורת היא למעשה להחליף את השלטון בישראל, ליצר כאוס ובכך להביא לבחירות נוספות. 

עדיין אם זו המטרה או לא. בדרך של הפחדה, נקיטת עמדה חד צדדית, חצאי אמיתות  זה לא מה שיגרום לממשלה ליפול כי הרי נשאר החלק הארי בחברה שלא מאמין, שמספיק חכם להבין שמשהו תפס פה צד (לגיטימי לגמרי) ועם הצד  לא משלימים ולא ישלימו לעולם כל עוד אמצעי התקשורת יעוררו אצלם את רגש הכעס, חוסר האמון והסלידה. 

והנקודה האחרונה הלא פחות חשובה היא השעמום, כל עוד אין חדש תחת השמש חודשים ארוכים כל מהדורה נפתחת באותה הגברת בשינוי אדרת זהו אמצעי התקשורת מאבדים את הצופים, ואפילו את העומדים על הגדר, ואת המשוכנעים ואת כולנו בעצם ממש משעמם, הייתי מצפה לאיזה שהיא הפתעה, בדמות דעות אחרות, או איזה קורטוב של אופטימיות רחמנא לצלן.

 

תקשורת לכאורה מסעירה ומעוררת מותירה אותנו משועממים  simabendahan@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב