דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכון היצוא הישראלי : הגיע הזמן להפרטה 

מאת    [ 05/03/2023 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2854 פעמים ]

לצערי שוב אני כותב על מכון היצוא, ולא מסוגל להבין את הזלזול ביקבים, את חוסר המקצועיות, את חוסר ההבנה הצועק לשמיים, והכי מעצבן - את חוסר האכפתיות של העובדות והעובדים במכון היצוא, שאמורים לקדם את ענף היין הישראלי בעולם. לא ברור על מה ולמה הם מקבלים כבר שנים משכורות, כאשר הם לא עושים דבר וחצי דבר לשם כך. לפני כמה חודשים נכנסה ברכה רפפורט לתפקיד מנהלת ענף היין של מכון היצוא. היא ביקשה עזרה ביצירת קשר עם יקבים, ואף העבירה שאלון הזוי בנושא השתתפות היקבים בתערוכות בעולם. בכתבה הראשונה שלי על כניסתה של רפפורט לתפקיד, ייעצתי לה שמאחר שאינה מגיעה מהתחום, עליה פשוט לעשות עבודת רגליים, לצאת לשטח ולהתחיל להכיר את הנפשות הפועלות. הצעתי לה רשימת שמות של בעלי תפקידים שהיא חייבת לפגוש ולשוחח איתם, אבל דבר לא נעשה בשטח. אם מעיפים מבט ביומן האירועים של מכון היצוא, מבינים שעדיין אין שום תוכנית עבודה מסודרת בנושא, ונראה שאין כל נייר עבודה או מזכר שמפרט מה מתכוונים לעשות בתחום היין במכון היצוא. אותי מאוד מעניין על מה בדיוק ברכה רפפורט ודומים לה מקבלים משכורת. הם מגיעים לעבודה כל בוקר, ומה הם עושים בדיוק? שאלתי לא פעם, ומיותר לציין שלא קיבלתי תשובה. משכורת, רכב, אש"ל, הוצאות - על מה ולמה? על מה קיבלה משכורת עדי טייכר שמילאה יותר משנתיים את אותו תפקיד, וקודמה להיות מנהלת תחום המזון, כאשר לא עשתה דבר, כלום. לא הנפיקה תוכניות עבודה ולא הפיקה שום אירוע בחו"ל. לא ברור למה שתי העובדות הללו קיבלו ומקבלות תקציב של מאות אלפי שקלים בשנה, ולא עושות דבר.לטובת יצוא היין הישראלי.

תערוכת סומלייה שהתקיימה החודש, הייתה בדיוק המקום אליו ברכה רפפורט הייתה אמורה להגיע, להציג את עצמה בפני היקבים. אולי להקים דוכן קטן של מכון היצוא או להעביר הרצאה שתציג את מטרות המכון לשנת 2023, אם יש כאלה. אז היא לא הייתה בסומלייה, וכמוה לא כל נציג אחר.

מה לומר לכם? אולי הגיע הזמן לעשות מה שהממשלה עושה הכי טוב, לסגור את המכון הבזבזני הזה ולשלוח לפחות את א.נשי תחום היין הביתה. היקבים כבר מזמן איבדו את האמון במכון היצוא, ולא נראה לי שאפשר להחזיר את האמון. הקרע וחוסר שיתוף הפעולה בשנים האחרונות גדול מדי. זה הזמן של היקבים להתאגד ולהקים סוג של עמותה או ארגון, שייצג את היין הישראלי הכשר והלא כשר בחו"ל, רק התאגדות כזו תוכל למשוך תקציבים, ויש תקציבים. נכון להיום הממשלה תשקיע ביקבים ביהודה ושומרון, וצריך לתפוס טרמפ על זה - חובה לתפוס טרמפ על זה. צחי דותן מנכ"ל המועצה לגפן יין, צריך להיות קשוב במסדרונות הכנסת ובמשרדי השרים: חקלאות, תיירות, חוץ - בכול מקום בו יש תקציב שאפשר לעשות בו שימוש לטובת הענף. אסור בשום פנים ואופן שמכון היצוא יתקרב לשקל אחד שקשור לענף היין הישראלי, זה פשוט לשים את הכסף על קרן הצבי, זה הזמן להתאגד, ומישהי או מישהו צריך.ה לזהות את הפוטנציאל, ופשוט לקחת ברצינות את העסק לידיים - ויפה שעה אחת קודם.

 

 כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו   ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב