דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יקב הרי גליל : האם עזיבת היינן מאותת על שינוי מגמה 

מאת    [ 11/02/2023 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 738 פעמים ]

יקב הרי גליל תמיד היה האח החורג של יקב רמת הגולן שמחזיק ב- 70% מהבעלות עליו (30% הנותרים בידי קיבוץ יראון). בלי קשר לזהותו של מי שייצר בו את היינות, מי שבעצם ניווט את העסק היה היינן הראשי של יקב רמת הגולן, ויקטור שונפלד. הניתוק של שני יקבים אלה  מהמציאות במהלך העשור האחרון זועק לשמיים, וההוכחה האחרונה לכך היא מודעת הדרושים שפרסם שונפלד. מישהו יכול בבקשה להסביר לי, למה המודעה פורסמה רק באנגלית? האם מישהו יכול להבין את ההיגיון שבדבר? הרי ברור שהם לא מחפשים יינן מחו"ל, ולא ברור איך מנכ"ל היקב אישר מודעה כזאת. נכון ששפת אימו של שונפלד היא אנגלית, אבל הוא חי בישראל כבר 40 שנים, ופרסום מודעה רק באנגלית מעיד על ניתוק שמעורר גיחוך.

יקב הרי גליל הוקם על ידי הקיבוצים שבבעלותם יקב רמת הגולן, כשראש הממשלה היה יצחק רבין והתעורר חשש שבמסגרת הסכם שלום זה או אחר רמת הגולן תוחזר לסורים. לכן החליטו הקיבוצים הנכבדים  להקים יקב בקיבוץ יראון בגליל העליון. היקב נבנה בהשקעה של 22 מיליוני שקלים (מתוכם 24% מענק מהמדינה כהטבות על יצוא יין), ועוצב בצורה מדהימה עם מרכז מבקרים מרשים. כמו שאומרים, שפכו שם הרבה כסף, ולא ברור על מה ולמה, מפני שיקב הרי גליל מייצר בסך הכול כמיליון בקבוקים בשנה. אם חשבו שהיקב יפנה לקהל צעיר ושונה מהקהל של יקב רמת הגולן, אז זה לא קרה.

אם חשבו שיינות היקב יהיו שונים באופן מהותי ומשמעותי מאלה של יקב רמת הגולן, הרי שגם זה לא ממש הצליח, מפני שבכל שנותיו כיינן ראשי של הרי גליל, החל משנת 2006, לא הצליח מיכה ועדיה לברוח מצילו של ויקטור שונפלד (ואולי לא רצה לעשות זאת). מיכה ועדיה הוא יינן מקצועי אך אינו מהדמויות הססגוניות שמתחברות  לקהל החדש, לקהל שחיפש דברים אחרים, והוא לא ידע לקרוא את השוק. ההוכחה לכך מאוד פשוטה - יין הדגל של יקב הרי גליל הוא "יראון". זהו היין שהכי נחקק בתודעה של חובבי היין, והאסוציאציה הראשונה שעולה כשמדברים על יקב הרי גליל. זה המוצר שסוחב את היקב על גבו במשך השנים, ושאר היינות הם אוסף בלתי נגמר של סדרות ויינות לא מובנים, לא מרגשים ובוודאי לא ייחודיים. נכון שהתוויות מרשימות ויפות, אבל מי זוכר עוד יין מלבד יראון?  דרך אגב, מי שהמציא את יראון אינו מיכה ועדיה, אלא גבי סדן שהיה יינן ראשי של הרי גליל משנת 2000 עד 2006, ועד היום היין מיוצר על פי המתכון שלו.

כאשר לפני פחות משנה נכנס אסף בן דב לתפקיד המנכ"ל החדש של שני היקבים, העיניים היו נשואות לשינוי שיביא איתו, שהיקבים כל כך זקוקים לו, ולשם ביצועו עליו  קודם כל לקרוא את המפה החדשה של ענף היין וחובבי היין. הרי אם כלכלן היה צריך לקבל החלטות, הוא היה מסיק שאין שום צורך ביקב הרי גליל, ושהוא יכול בקלות להתמזג לתוך היקב הגדול ולייצר יין תחת מותג בשם "גליל", למשל.

אם כך, למה בכל זאת מחזיקים אותו עדיין? כנראה שכדי שלאחרים לא יהיה יקב.  גם מבחינה תדמיתית היקב לא תרם דבר וחצי דבר, מלבד מעט רעש על קיימות עם עניין דישון האדמה בקפה משומש.

האם יינן חדש להרי גליל הוא אחד השינויים שהמנכ"ל החדש יוזם? אני חושב שהזזתו הצידה של מיכה ועדיה מהיקב לכרמים -"ראש מחלקת החקלאות" הם מכנים זאת, והעדפת יינן דובר אנגלית ברמת שפת אם כדי שיוכל לתקשר עם ויקטור במוצב המבוצר שהוא בנה לו ברמת הגולן, הגיעה כנראה משונפלד עצמו ולא ממישהו אחר. או שמא אני טועה, והמנכ"ל החדש הוא זה שקיבל את ההחלטה, ואולי זו יריית הפתיחה לשינוי הגדול שכל כך מתבקש ביקב הזה. ימים יגידו.

 כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו   ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב