דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך פילטרים באינסטגרם משפרים את המצב רוח שלנו 

מאת    [ 07/02/2023 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 327 פעמים ]

בעשור האחרון צברה מציאות רבודה בדמות פילטרים באינסטגרם מוניטין של דרך מהנה ומשעשעת לשתף תמונות וסרטונים ברשתות החברתיות. עם זאת, לשימוש בפילטרים יכולה להיות גם השפעות חיוביות על בריאות ורווחת הנפש.

שיתוף של ביטוי עצמי ויצירתיות משפרים את המצב רוח

אחת הדרכים בהן פילטרים באינסטגרם יכולים לשפר את הבריאות הנפשית היא על ידי מתן מוצא יצירתי לביטוי עצמי. אנשים רבים משתמשים בפילטרים כדי להתנסות במראה, סגנונות ואפקטים שונים. לאחר מכן לשתף אותם עם העוקבים שלהם, פעילות מהנה שעוזרת להגביר את ההערכה העצמית והביטחון.
הפעולה של יצירה ושיתוף של תוכן במדיה החברתית יכולה להיות גם סוג של טרפייה עצמית, שכן היא מאפשרת לאנשים להתמקד במשהו חיובי ויצירתי, במקום להתעכב על מחשבות שליליות או גורמי לחץ. דרך נוספת שבה פילטרים יכולים להועיל היא על ידי מתן תחושת חיבור וקהילה.

פילטרים מחברים בין אנשים עם תחומי עניין משותפים

אנשים רבים משתמשים במדיה החברתית כדרך להתחבר לאחרים שחולקים תחומי עניין דומים, ופילטרים לאינסטגרם יכולים להיות כלי רב עוצמה לבנייה ולחיזוק הקשרים הללו. משתמשים שנהנים ליצור ולשתף תוכן עם אותו הפילטר עשויים להיות מסוגלים להתחבר למשתמשים אחרים שהשתמשו בו. דוגמא טובה היא הפילטר Dodecagon באינסטגרם, הפילטר מאפשר לייצר תריסריון של עיצוב אותו המשמש גוזר דרך תונועת האף. הפילטר הפך לפופלארי מאוד בגלריית הרילז עם מעל ל500 אלף צפיות. המוערבות הזו יוצרת תחושה של זהות וקהילה משותפת. 

פילטרים לאינסטגרם ככלי טיפולי

פילטרים באינסטגרם יכולים לשמש גם ככלי לטיפול עצמי והרפיה. פילטרים מסוימים, כגון אלה הכוללים צבעים מרגיעים או אפקטים חזותיים מרגיעים, יכולים לעזור להפחית את הלחץ ולקדם רגיעה. שימוש בסוגים אלה של פילטרים יכול להיות דרך פשוטה ומהנה לקחת הפסקה מהלחצים של חיי היומיום ולהתמקד במשהו חיובי ומרגיע. עם זאת, חשוב לציין שאין להסתמך על פילטרים כמקור תמיכה בלעדי לבעיות נפשיות.

פילטרים לחתונה, חינה ובר מצווה.

בעוד שפילטרים משפרים מצבי רוח ומשמחים, אפשר להשתמש בהם גם בשמחות ישראל כפי שאנו מכירים אותם. בשנתיים האחרונות המגמה כובשת את עולם הגימיקים לאירועים. היכולת לצלם תמונה או סרטון במיתוג אישי הפך לטרנד היוצר מעורבות מוגברת ומחבר בין אנשים. פילטר לחתונה הוא בעצם פילטר אינסטגרם המכיל את שם הזוג, תאריך האירוע ומשפט המאפיין את החתן והכלה. בנוסף לפרטים האישיים פילטרים לחתונה מכילים גם אלמנטים גרפיים כמו תיקון צבעים, נצנצים, והחלקת פנים. כל מגבירים את הפוטציאל שמישהו ישתמש בפילטר באירוע.

הטכנולוגיה מאחורי אפקטים באינסטגרם

לטכנולוגיית מציאות רבודה (AR) הייתה השפעה חיובית על רווחתם של אנשים בדרכים שונות. אחד היתרונות הבולטים ביותר הוא היכולת שלה לספק למשתמשים חוויות סוחפות ואינטראקטיביות שיכולות לשפר את הבריאות הנפשית והרגשית. לדוגמה, יישומי טיפול במציאות רבודה פותחו עבור אנשים עם חרדה ודיכאון, המאפשרים להם לעסוק בסביבות וירטואליות שיכולות לעזור להם להירגע ולהתמודד עם הסימפטומים שלהם.

בנוסף, ניתן להשתמש במציאות רבודה כדי לשפר מפגשי פיזיותרפיה על ידי מתן רמזים חזותיים למטופלים ומשוב בזמן אמת לשיפור תנועותיהם. יתר על כן, נעשה שימוש במציאות רבודה כדי לספק לאנשים מגוון חוויות חברתיות וחינוכיות, לעזור להם להישאר מעורבים ומוטיבציה, דבר שיכול להשפיע לטובה על הרווחה הכללית שלהם.

למרות שפילטרים באינסטגרם יכולים להיות כלי שימושי ומהנה לשיפור המצב רוח, חשוב גם לפנות לעזרה ותמיכה מקצועית אם אתם נאבקים עם בעיות נפשיות.
בין אם הם משתמשים בהם כמוצא יצירתי, כדרך להתחבר לאחרים או כלי להרפיה, הם יכולים לספק דרך חיובית ומהנה לשפר את המצב המנטלי והמצב רוח שלנו  .

"אני חושב שמורכבות היא בעיקר מקבץ של דברים גסים שנמצאים כאן כי זה יקר מדי לשנות את הממשק." ג'רום לנור

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב