דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשהריבית עולה, הלקוחות קונים מגרשים בסביון 

מאת    [ 10/01/2023 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 609 פעמים ]

בשנה האחרונה המשק חווה עליות ריבית משמעותיות בהלוואות ומימון אשר הפכו להיות מצרך מאתגר להשגה עבור קהל הקונים שביקש לרכוש נדל"ן בתקופה האחרונה ומכאן אפשרות רכישת דירות ונכסים הפכה למורכבת יותר,בעקבות כך חלה תפנית וחלק נכבד מהקונים הפוטנציאלים החלו לקנות מגרשים במקום וילות ובתי יוקרה, הריבית על מימון עיסקאות נדל"ן מגיעה עתה ל- 7.5% והיד עוד נטויה, וילות בנות 250-300 מ"ר על מגרשים בני 500 מ"ר ויותר, עולות 11-12 מיליון שקל ולעיתים אף יותר, תלוי בגודל המגרש והבית ובאיכותו.עליית הריבית מייקרת מאוד את המשכנתא, בת 5-6 מיליון ש"ח.
במקרים מסויימים, עליית הריבית העלתה את ההחזר החודשי של המשכנתא מ-24 אלף ש"ח ל-31 אלף ש"ח לחודש!"
התוצאה היא, שבחודשים האחרונים ניכר שינוי בשוק וקונים ומשקיעים מעדיפים לרכוש מגרש ולא בית. מדוע?
המגרש עולה כמובן הרבה פחות מבית, המשכנתא נמוכה ומשלמים פחות ריבית, מס רכישה על מגרש הוא בין 6%-5% במקום 10%-8% על בית ,בהתאם למחשבון מס רכישה.


שיקול נוסף הוא, מי שקנה מגרש אינו מקבל בית מוכן, הטעון לעיתים קרובות שיפוצים והתאמות אישיות וגם הריבית על מימונם עלתה, הקונה מחליט מתי לבנות ואיך לממן ויכול לחכות עד שהריבית תתחיל לרדת".
יצויין, שמגרש ועליו בית ישן, העומד להריסה, דינו כדין מגרש ולא כדין בית.
דוגמא לעיסקה אופיינית הנוגעת לנכס מן היקרים בסביון: "משקיע, פעיל בשוק ההון, נשוי עם שלושה ילדים, קנה מגרש גדול 1.25 דונם, במקום טוב. הוא שילם 10.5 מיליון שקל, זאת לאור עליית מחיר הנכס ב- 19% בשנתיים האחרונות! על המגרש בית ישן העומד להריסה ולכן הנכס נחשב כמגרש, איש שוק ההון מתכנן לבנות בית חדש מודרני, בהשקעה של 7.5 מיליון שקל ואולי יותר, הוא לא ממהר, יש למשפחה היכן לדור, הבית המתכונן ייבנה בהדרגה בשלוש השנים הקרובות והמשקיע מעריך שבמשך התקופה תשוב הריבית ותרד".
מה עושים בינתיים? מי שרוצה לדור בסביון, מבלי להיות קורבן לריבית העולה?  אנשים אלו שוכרים בית, הנה דוגמא אחרונה: בית בן 250 מ"ר על מגרש בן 500 מ"ר הושכר לשנתיים, דמי השכירות הם 30 אלף ש"ח לחודש, השוכר מקווה שבעוד שנתיים תרד הריבית ואז יוכל לקנות בית.

יחד עם זאת שוק בתי היוקרה,מגרשים ואחוזות בסביון מראה יציבות במחירים ובעיסקאות שמתבצעות וזאת לנוכח העובדה ש-60%  מהעיסקאות שנסגרו באמצעותו התבצעו ע"י הון עצמי,הרוכשים לא נעזרו במימון בנקאי כלשהוא מכיוון שקהל הקונים בסביון הוא בעל מעמד סוציואקונומי גבוה המורכב מאנשי הייטק,אנשי עסקים בתחום המזון,בעלי מקצועות חופשיים בתחום השינוע ,רופאים/פרופסורים, רודה מוסיף ואומר שסביון מתפקדת כמדינה אחרת מכיוון שקהל הקונים הינו קהל עשיר ובעל הון עצמי גבוה ולכן גם כאשר המדדים והריביות ימשיכו במגמת עלייה,שוק בתי היוקרה בסביון לא ייפגע משמעותית,בייחוד שבנוסף לכך הביקוש לבתי יוקרה אחוזות ומגרשים בסביון גובר על ההיצע.

באם הינכם שוקלים לקנות או למכור נכס בסביון,התקשרו ליגאל רודה אוהב את העבודה לשירותכם,הסיכוי הגבוה ביותר עבורכם לביצוע עיסקה 

יגאל רודה מנכ"ל משותף בסניף הדגל סביון-אונו הפועל כ-3 עשורים ונחשב לאוטוריטה בייצוג,שיווק ותיווך מקצועי של בתי יוקרה,אחוזות ומגרשים בסביון.אוהב את העבודה

http://el-haneches.co.il/index.php?type=branch&id=91




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב