דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD) ללא תרופות 

מאת    [ 02/01/2023 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 468 פעמים ]

אבחון בהפרעת קשב וריכוז (ADHD) גורר איתו תחושות רבות ביניהן תסכול, אכזבה, מחשבות והרהורים (למה דווקא אני?). אך לאחר שמבינים עם מה מתמודדים, מחפשים את הדרך איך להתמודד ועולות המחשבות על מציאת פתרון לבעיה והתמודדות איתה בעתיד הקרוב והרחוק. 

במקרים בהם הטיפול התרופתי (ריטלין ותרופות דומות) אינו מסייע או מעורר תופעות לוואי המשפיעות לרעה על המטופל ועל סביבתו, מומלץ לשקול טיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD) ללא תרופות:

טיפול בהפרעת קשב וריכוז בהפרעת קשב וריכוז באמצעות נוירופידבק

זוהי טכנולוגיה נפוצה הנמצאת בטיפול מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת והיא מבוססת על אימון מחדש של גליי המח לבצע פעולה כזו או אחרת. 

במהלך הטיפול, המטופל צופה בקטע וידיאו כשהוא מחובר לאלקטרודות המנטרות את הפעילות המוחית. כאשר האלקטודה מזהה פעילות מוחית רצויה היא מאפשרת למטופל לצפות בקטע הוידיאו כשהוא פרוש על כל המסך וברקע נשמע הסאונד. 

אך כאשר האלקטרודה מזהה שהמטופל דפוס פעילות מוחית שאינו רצוי, הוא מצמצם את המסך והסאונד נעלם. כך לאורך זמן מצליח המטופל לשלוח בגלי המוח שלו וללמד את המח להגיב מחדש. 

טיפול בהפרעת קשב וריכוז בהפרעת קשב וריכוז באמצעות התערבות התנהגותית

ילדים ומובגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז מושפעים רבות מהסביבה הם הם חיים, לומדים ועובדים. לכן, במקרים רבים ניתן להפחית מהתסמינים של ההפרעה ולהקל על ההתנהלות היומיומית באמצעות שיחות לא רק למטופל עצמו אלא גם לבני משפחתו על ידי הדרכת הורים וטיפול קבוצתי לילדים. 

באמצעות הדרכת הורים ניבנת מפת דרכים על פיה ההורים לומדים מה לומר, איך לומר ואיך להגיב כאשר הילד חווה קושי או תסכול בעקבות ההפרעה. 

באמצעות טיפול קבוצתי לילדים מכירים הילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז ילדים דומים להם, ילדים המתמודדים עם אותם אתגרים וחווים את אותם קשיים. היכולת לראות כי יש עוד אנשים כמוהם, היכולת לראות את האחרים מתמודדים בדרכים שונות עם אותה הבעיה ומדברים עליה ומשתפים תורמת רבות להבנה שאפשר לחיות עם ההפרעה ולא להרגיש דחויים או בודדים. 

טיפול בהפרעת קשב וריכוז באמצעות יצירת שינוי באורח החיים

עבור כל בני האדם, בין אם אובחנו עם הפרעת קשב וריכוז ובין אם לא, נמצא קשר ישיר בין פעילות גופנית סדירה, איכות התזונה ומספר שעות השינה לתפקוד במהלך שעות היום. לכן, במקרים מסוימים ממליצים למטופלים לשנות את אורח החיים שלהם ולסגל לעצמם הרגלים חדשים: 

פעילות גופנית משפרת משמעותית את הדימוי העצמי, מעצימה את תחושת המסוגלות, מחזקת את יכולת הריכוז, משפרת את הקואורדינציה וכמובן משפרת את הכישורים החברתיים.

שינויים תזונתיים כגון הפחתה בסוכרים ובמזונות מעובדים מובילים לאחר זמן  לשיפור משמעותי בתפקוד היומיומי וביכולות הריכוז הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים. 

גם לשינה יש השפעה משמעותית על ההתנהלות היום יומית של המטופל. ילדים הלוקים בהפרעת קשב וריכוז ומתקשים להירדם בלילה, יקומו בבוקר כשהם עצבניים וחסרי סלבנות ולמעשה ירגישו ש"שום דבר לא הולך להם". השילוב שבין העייפות ותחושת הכעס והתסכול יובילו את הילדים להתנהלות היפראקטיבית ולכן מומלץ להחליט על שעות שינה קבועות. 

מוזמנים לצור קשר ולבדוק היתכנות לביצוע אבחון הפרעות קשב וריכוז במרפאת באלנס החדשה בגני תקווה. 

ד"ר שרון צחורי - רופאת ילדים, מאבחנת ומטפלת ADHD עם ניסיון של 25 שנה, בעלת מרפאת Balance




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב