דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורסים למסחר בשוק ההון בחינם - הטוב, הרע והמכוער 

מאת    [ 01/01/2023 ]

מילים במאמר: 666   [ נצפה 457 פעמים ]

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה הולכת ומתגברת מכללות ומנטורים המציעים קורסים למסחר בשוק ההון. והתחרות הרבה ביניהם, גרמה לחלק מהם להציע קורסים במתנה לכל דורש. שנועדו, בעיקר, לגרום למתעניינים לעשות טבילת אש ראשונית בעולם שוק ההון.

על פניו, מדובר ברעיון נפלא. הרי מה הסיבה שלא תוכלו להכיר קצת את התחום ואת הצוות המקצועי לפני שאתם בוחרים להירשם לקורס בתשלום? אז העניין הוא, שבחלק מהקורסים האלו, נעשה שימוש רב בחצאי אמיתות והצוות הוא לא באמת תמיד צוות מקצועי.

אז אם אתם שוקלים להתחיל ללמוד לסחור בשוק ההון, וקורס חינמי נראה לכם כמו דרך טובה להתחיל. יש דברים שאתם חייבים לדעת.

הרע והמכוער בקורסים חינמיים לשוק ההון

נתחיל דווקא בחלק השלילי - הדברים שמהם אתם חייבים להיזהר:

היעדר רגולציה וחצאי אמיתות

היעדר הרגולציה בתחום, מאפשרת, למעשה, לכל מי שרוצה לפרסם קורסים למסחר בשוק ההון, ולהגיד פחות או יותר מה שהוא רוצה. וככה, תלמידים שנופלים קורבן לפרסומים המעודדים להצטרף לקורסים של גופים לא מקצועיים ו/או לא אמינים - עושים את טבילת האש שלהם במקום הלא נכון. טבילת אש שתגרום להם למפח נפש רציני, שלא באשמתם.

פרסומים שמעורבים בהם רווחים מהירים ומכוניות יוקרה, יכולים לגרום להרבה אנשים להסתנוור, ללכת שבי אחרי מנטור כזה או אחר, להתחיל באיזה שיעור או קורס חינמי קצר שבהם, ברוב המקרים, האמת לא מסופרת במלואה.

כדי לגרום לכמה שיותר מכם לקנות את הקורס המלא, לרוב, יוצג החלק היפה של שוק ההון. החלק שבו לנתח מניות, להיכנס לעסקאות ולהרוויח כסף זה דבר פשוט שכל אחד יכול לעשות אותו. החלק הפחות יפה, בו אמורים לספר לכם שהדרך שלכם לייצר רווחים ממסחר בשוק ההון עוד ארוכה, ותכלול, בין היתר, גם הפסדים - בקושי מקבלת מקום (אם בכלל).

חוסר מקצועיות

חוסר מקצועיות היא עקב האכילס של מכללות שנותנות ערך אמיתי לתלמידים שלהן. בשילוב של היעדר רגולציה, מכללות ומנטורים מפוקפקים ולא מספיק מקצועיים שעובדים במטרה לרשום לכמה שיותר תלמידים לקורסים שלהן מבלי לתת ערך אמיתי - גורמים לחוסר אמון בתחום. אבל גם, ואפילו יותר חשוב מזה, גורמים להרבה מאוד אנשים להפסיד כסף.

איך מזהים קורסים מסוכנים?

אם נתקלתם בפרסום של קורס כלשהו, בין אם הוא בחינם ובין אם לא, במידה ומעורבות בו הבטחות לכסף קל ומהיר ולא מוצגים בו הסיכונים, הדרך הארוכה שאתם צריכים לעבור כדי להפוך לסוחרים רווחיים והעובדה שכדי להרוויח כסף בשוק ההון אתם צריכים שיהיה לכם כסף פנוי להשקיע (כסף שאין לכם שימוש בו, ולא מעמיק לכם את המינוס או מצריך מכם לקחת הלוואה) - תיזהרו.

הטוב בקורסים חינמיים לשוק ההון

אז אחרי שהבנו מהם הדברים שמהם חייבים להיזהר, הגיע הזמן שנדבר גם על הדברים הטובים שקורסים חינמיים מביאים איתם ואיך אתם יכולים לנצל אותם לטובת ההתפתחות האישית והכלכלית שלכם:

אין טוב ממראה עיניים

אם אתם שוקלים את צעדיכם הראשונים בתחום שוק ההון, ורוצים לדעת אם להשקיע באופן עצמאי זה משהו שאתם יכולים (ורוצים) לעשות - קורסים וסדנאות בחינם יכולים לחסוך לכם זמן וכאב ראש מיותרים.

לפני שאתם נרשמים לקורס מלא (קורסים חינמיים הם לרוב קורסים קצרים ולא מספיקים כדי להפוך לסוחרים מקצועיים), אתם יכולים ללמוד להכיר את העולם הזה דרך קורס חינמי כזה או אחר, ורק אז להחליט אם זה מספיק מעניין אתכם, ואתם רוצים ללכת בדרך הזאת או, לחלופין, להשקיע את הכסף שלכם באופן פסיבי אצל מנהלי תיקי השקעות בעלי רישיון, פוליסות חיסכון וכיוצא בזאת.

חשוב, שאת הקורס, הסדנה או הוובינר תעשו דרך מכללה עם מוניטין, מספיק מקצועית ומספיק מכבדת את עצמה והתלמידים שלה כדי לתת לכם את כל האינפורמציה במלואה (הטוב והמכוער) לפני שאתם נרשמים לקורס מלא.

אם אתם לא משלמים על המוצר, אתם המוצר (ובמקרה הזה זה לאו דווקא משהו רע)

בסופו של דבר, המטרה שלכם, אחרי שתלמדו איך לסחור בשוק ההון בצורה מספיק מקצועית, היא לסחור במניות (בעיקר, אבל גם בניירות ערך נוספים) במטרה לייצר רווחים. וכדי לעשות את זה, אתם תצטרכו לפתוח חשבון מסחר בבורקר או בבית ההשקעות ולשלם עמלות.

חלק מהברוקרים ובתי ההשקעות האלו, מציעים גם כן קורס לשוק ההון בחינם, למי מכם שייבחר לפתוח חשבון מסחר דרכם ולשלם להם את העמלות על קנייה ומכירה של מניות. ככה, שלמעשה, מדובר על win win - אתם, שגם ככה רוצים להתחיל לסחור במניות מקבלים קורס בחינם. והם, מרוויחים אתכם כלקוחות.

גם כאן, צריך להיזהר. אמנם לרוב מדובר על קורסים הרבה יותר טובים מהקורסים ההתחלתיים שמנטורים ומכללות מציעים - אבל לרוב מדובר על קורסים מוקלטים ללא ליווי או קורסים עם מספר שעות לימוד נמוך.

 

שוק ההון מבפנים - INSIDERS




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב