דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול רפלקסולוגי לכאב - כיצד זה עובד 

מאת    [ 20/12/2022 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 424 פעמים ]

רפלקסולוגיה היא סוג של רפואה אלטרנטיבית הכוללת הפעלת לחץ על נקודות ספציפיות בכפות הרגליים והידיים. הרפלקסולוגיה מבוססת על הרעיון שהגוף מחולק לאזורים, וכי הפעלת לחץ על נקודות ספציפיות בתוך אזורים אלה יכולה להשפיע על תפקוד איברים ומערכות בגוף, לעורר את תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף ולעזור להפחית כאב ואי נוחות. על פי תורת הרפלקסולוגיה, כל נקודה בכפות הרגליים והידיים תואמת איבר או מערכת ספציפיים, והפעלת לחץ עליה יכולה לקדם בריאות, להקל על כאבים ולשפר את איכות החיים של המטופל. 

רפלקסולוגים משתמשים באצבעות, באגודלים או לפעמים במכשירים קטנים כדי להפעיל לחץ על נקודות הרפלקס. הרפלקסולוגיה משמשת לעתים קרובות כטיפול משלים כדי לעזור להקל על מתח, לשפר את זרימת הדם, ולהשרות הרפיה ורגיעה. היא לא נועד להוות תחליף לטיפול רפואי, אלא להשלים ולתמוך בטיפול הרפואי המסורתי. 

על אילו סוגי כאבים ניתן להקל באמצעות הרפלקסולוגיה?

כמעט על כל סוגי הכאב הקיימים - כאבי ראש ומגרנות, כאבי גב עליון ותחתון, כאבי צוואר וכתפיים, כאבי דורבן בכף הרגל, נוירופתיה, כאבים כרוניים הנובעים ממחלות אוטו-אימוניות כגון פיברומיאלגיה, אנדומטריוזיס, טרשת נפוצה וסכרת, אי נוחות הקשורה להריון, ועוד ועוד.

מה אומרים המחקרים על יתרונות הרפלקסולוגיה?

ישנן ראיות מדעיות התומכות בשימוש ברפלקסולוגיה להקלה על כאבים. אנשים מסוימים נהנים ממנה כהשלמה מועילה לאסטרטגיות אחרות לניהול כאב, כגון תרופות או פיזיותרפיה. כיום קיימת גם אפשרות של רפלקסולוגיה לחולי סרטן, שאינה מרפאת את המחלה, כמובן, אך מסייעת לחולים להתמודד עם כאבים ותופעות גופניות לא נעימות הכרוכים במחלה ובטיפולים בה. בכל מקרה שבו אתם חווים כאב, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות כדי לקבוע את הגורם ואת הטיפול המתאים. אך טיפול רפלקסולוגי יכול להיות נעים ומרגיע מאד, ולעזור לכם להחלים ולהרגיש טוב מהר יותר. 

מחקרים בדקו את היתרונות הפוטנציאליים של רפלקסולוגיה להקלה על כאבים. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Alternative and Complementary Medicine מצא כי רפלקסולוגיה עשויה לעזור להפחית כאבים ולשפר את איכות החיים של אנשים עם כאבי גב תחתון כרוניים. 

מחקר נוסף שפורסם בכתב העת Journal of Orthopaedic & Sports Physical Therapy מצא כי רפלקסולוגיה עשויה להיות יעילה בהפחתת כאבים ובשיפור התפקוד אצל אנשים עם דלקת מפרקים ניוונית בברך.  מחקר מטא-אנליזה שפורסם בכתב העת Journal of Alternative and Complementary Medicine מצאה כי רפלקסולוגיה עשויה להיות יעילה בהפחתת הכאב ובשיפור התפקוד אצל אנשים עם כאבים הקשורים לסרטן. 

מחקר אחר, שפורסם בכתב העת Journal of Advanced Nursing, מצא כי רפלקסולוגיה עשויה להיות יעילה בהפחתת כאבים ובשיפור איכות החיים של אנשים עם דלקת מפרקים שגרונית. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Nursing מצא כי רפלקסולוגיה עשויה להיות יעילה בהפחתת כאב ובשיפור השינה אצל אנשים עם פיברומיאלגיה. מחקר נוסף שפורסם בכתב העת Journal of Alternative and Complementary Medicine מצא כי רפלקסולוגיה עשויה להיות יעילה בהפחתת כאב ובשיפור איכות החיים של אנשים עם כאבי צוואר כרוניים. 

כיצד חשים מטופלים הסובלים מכאב לאחר טיפול רפלקסולוגי?

מטופלים עשויים לחוות הקלה בכאב ובאי הנוחות שלהם לאחר טיפול רפלקסולוגיה. יעילות הרפלקסולוגיה בניהול כאב עשויה להשתנות מאדם לאדם, וגם ממטפל למטפל. לכן חשוב לבחור במטפל או מטפלת מנוסים, בעלי הכשרה מתאימה ומוכרת, שאתם מרגישים בנוח איתם ושמשרים אווירה נינוחה ונעימה בזמן הטיפול.

אפרת עקיבא, רפלקסולוגיה, מומחית רפלקסולוגיה לחולי סרטן.

efratakiva.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב