דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לינקדאין סופסוף הבינה מה הישראלים הכי אוהבים והיא בדרך לליבם. 

מאת    [ 03/12/2022 ]

מילים במאמר: 598   [ נצפה 405 פעמים ]

בחודש האחרון פורסמו שתי חדשות מרעישות - הראשונה היא שקבוצת ישראלים תבעה את לינקדאין בשנת 2014 בנוגע לחוק הספאם הישראלי ואחרי 8 שנים סופסוף הגיעו לפשרה בה לינקדאין תשלם להם סכום חסר תקדים של 3.5 מיליון שקלים וזה למרות שלינקדאין הספיקו לערוך את מדיניות הפרטיות מאז והשנייה היא שלינקדאין משיקה את הפיצ'ר שכולם חיכו לו, הפיצ'ר שמאפשר לתזמן פוסטים.


 

התזמון של החדשות הראשונות הוא מופלא, לינקדאין נמצאת בימים של הקמת מרכז הפיתוח הראשון שלה בישראל וזה ה"קבלת פנים" שהיא מקבלת, לינקדאין למעשה לומדת בדרך הקשה על המנטליות שאפשר לפגוש בארץ ועדיף לגלות את זה עכשיו בעוצמה כזו נמוכה יחסית מאשר בהמשך בעוצמה גבוהה יותר.

מה שהופך את זה אפילו לסנסציוני זה שמדובר בסכום הגדול ביותר שזכו בו ישראלים מול ענקיות הטכנולוגיה כמו מיקרוסופט, אמאזון, גוגל, פייסבוק וכו', 

חשוב לומר שלינקדאין מצידה טוענת שתקנון מדיניות הפרטיות השתנה ולכן הצליחו להגיע לפשרה ולא לשלם את סכום התביעה המקורי.


 

.החדשות השניות לגביי לינקדאין אומנם ישפיעו על המשתמשים בכל העולם ועדיין זה בטוח שבארץ יאהבו אותם מאוד, לינקדאין הופכת להיות הפלטפורמה הגדולה היחידה בה ניתן גם מהפרופיל לתזמן פוסטים ללא third-party platforms וללא צורך לעשות מעבר כלשהו לפרופיל עסקי וכאשר מחברים את החדשות האלו מבינים שהישראלים יקבלו גם מרכז פיתוח בישראל, גם הבנה מהצד של לינקדאין לגביי המדיניות של האימיילים וגם כלי שעושה סדר בהעלאה של הפוסטים מהפרופיל האישי, במילים אחרות גם יותר הבנה עם השוק הישראלי וגם יותר אפשרויות לכלל המשתמשים.



 

אז מה היה לנו ולמה זה משמעותי יותר מאי פעם


 

כדי לבחון את זה באמת נתחיל בלהבין את החדשות הראשונות, לינקדאין בעבר הייתה מבקשת גישה לאימייל בשלב הרישום ושולחת הזמנות לאנשי הקשר להצטרף ללינקדאין באימיילים וכשלא היה מענה היא הייתה שולחת עוד אימייל ואם גם אחריו לא היה מענה או רישום אז היא הייתה שולחת אפילו עוד אימייל אחד אחרון וזה הפך להיות מעוגן חוקית בתקנון הפרטיות באיחור, רק באוקטובר 2014 זה הפך "חוקית" מבחינתה ובישראל נושא הספאם הוא נושא רגיש מאוד וזה בגלל שיש בחירות לראשות הממשלה ולכנסת לעיתים קרובות ובכל מערכת בחירות כזו הישראלים מקבלים כמות עצומה של הודעות שממש מפריעה לניהול סדר היום ככה שאפילו עצם זה שהגיעו לפשרה בסכום כזה זה הישג ישראלי גדול.


 

אם נלך אחורה בזמן לשנים הראשונות של הרשתות החברתיות הגדולות שאנחנו מכירים היום אנחנו נראה שכבר לפני 10 שנים היו כלים חיצוניים לתזמון פוסטים ובהמשך פייסבוק-ביזנס והאינסטגרם העסקי הוסיפו את האפשרות הזו באופן מובנה בתוך הפלטפורמה רק בתנאי שעושים מעבר לביזנס (חשבון עסקי בפלטפורמה) כאשר כל הרשתות החברתיות האחרות יכלו להשתמש רק עם כלים חיצוניים שבמקרה של לינקדאין השימוש בהם מסכן לפעמים את החשבון עבור המשתמש, במילים אחרות מדובר בבשורה שחיכו לה יותר מ10 שנים בלינקדאין והנה זה קורה ללא צורך במעבר לחשבון עסקי בפלטפורמה וללא כלי חיצוני.  



 

הדילמה של לינקדאין


 

גם במקרה הזה של הפיצ'ר החדש לינקדאין נתקלת ביתרונות וחסרונות עבור השלמת המהלך והשימוש בו בעתיד כמו למשל: האם להשאיר אותו חינם? האם להגביל את כמות הפוסטים שניתן לתזמן? האם תהיה בו מערכת AI שתסרוק את הטקסט ותגביל תכנים אסורים? האם פוסטים מתוזמנים של פרופילים שהושהו לבדיקה עדיין יעלו? ועוד. וכך גם לגביי מדיניות האימיילים, הרי האינטרס של לינקדאין מצד אחד שיצטרפו כמה שיותר משתמשים ומצד שני לינקדאין כבר הוכיחה שהיא יכולה לערוך את תקנון מדיניות שלה כדי להתחמק מתביעה אז האם כדאי לה לשנות את התקשורת עם המשתמשים ליותר עדינה או קשוחה? או אולי להשאיר אותה בדיוק כך.

      

 

למה אפשר לצפות מלינקדאין?

 

אם נעשה זום אאוט ונסתכל על לינקדאין בהסתכלות רחבה של ה5 שנים האחרונות, יש משהו אחד שתמיד אפשר לראות וזה הדינמיות. לינקדאין היא הפלטפורמה שמבצעת הכי הרבה שינויים וזה משהו שאנחנו יכולים לצפות שימשיך. גם אם יגיעו עוד "חדשות רעות" לינקדאין יכולה להיות בטוחה שהם "ייעלמו" בין החדשות הטובות, אולי זה חלק מהאסטרגיה שלה ואולי זה במקרה, הדבר היחיד הבטוח הוא שלינקדאין תמשיך להצליח בישראל כמו בכל מדינה אחרת.

הכותב הינו אבי צדקה, מומחה לינקדאין מוביל, הבעלים של דוקטור לינקדאין - משרד שנותן שירותים לארגונים ולעסקים בכל מה שקשור ללינקדאין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב