דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שחשוב לדעת כשמתכננים בר מצווה 

מאת    [ 10/11/2022 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 410 פעמים ]

הרגע המרגש שלכם כמשפחה הגיע וההכנות לקראת בר המצווה בעיצומן? איך מתכננים את החגיגה בצורה המושלמת, מה כדאי לדעת על ההכנות וכיצד מתכוננים לדרשה? הכנו עבורך מדריך מקוצר ויעיל במיוחד, כדאי להמשיך לקרוא. 

 

כל מה שצריך לדאוג לו מראש

כאשר מתכננים אירוע בר מצווה יש לדאוג לכמה נושאים מראש כדי להבטיח שהאירוע יעבור חלק. ראשית יש לחשוב על רשימת המוזמנים – מי מגיע? החברים של הילד מהכיתה, רק הבנים? כולם יחד? המשפחה והחברים הרחוקים גם כן או רק המשפחה המצומצמת? מומלץ לדון על כך עם חוגג בר המצווה וגם לשקול את הנושא מבחינת התקציב. אחרי שמכינים את הרשימה ויש תאריך לאירוע יש לשלוח את ההזמנות, רצוי חודש וחצי מראש. 

איך בוחרים את המקום לבר המצווה? קודם כל זה תלוי מאוד בעונה, אם מדובר על החורף, אז רצוי מקום סגור וחמים שיכול להכיל את כמות האורחים. אם מדובר על הקיץ הרותח מומלץ לחשוב על מקום ממוזג.

 

דרשה ועלייה לתורה

בבר המצווה ישנו היבט העלייה לתורה. הכנת דרשה לבר מצווה נעשית עם מורה, בדרך כלל בשיתוף עם ההורים כשבועיים לפני האירוע. עוד קודם לכן המורה מלמד את חתן בר המצווה את הפרשה, רצוי כחודשיים לפני האירוע. מדובר על רגע מרגש שכן הילד שהופך לנער עושה זאת מול אולם שלם ובקולו שלו, לכן מומלץ לבחור מורה אליו חתן בר המצווה יתחבר ובסמוך למקום המגורים.

 

הכנת תוכנית לאירוע

מומלץ מאוד להכין תוכנית אירוע, וזאת כדי למנוע עד כמה שניתן תקלות שונות במהלך היום החשוב. את התוכנית כדאי לרשום בצורה מסודרת, על לוח מחיק או במחברת. יש לרשום את תכנון האירוע כולו, בין אם מתקיימת דרשה ועלייה לתורה במיקום אחר ובין אם לא – מה יוגש בכל מקום לאכול, מה התקציבים של כל אחד מהאירועים וכו'.  

יש לתכנן את תזמון הגשת האוכל ולהזמין את הקייטרינג מראש. מומלץ לתכנן אוכל לקבלת פנים, לבית הכנסת, לאירוע עצמו ולקינוחים. מומלץ לחשוב על מנות שיתאימו גם למבוגרים וגם לילדים כדי להתאים את האוכל לכולם. 

 

בחירת אופי האירוע

כאשר מתכננים את אופי האירוע כמובן שיש להתייעץ עם חתן בר המצווה. יש לבדוק מולו על איזה אירוע הוא חולם, האם הוא מעוניין בבר מצווה קלאסית עם מוזיקה ומסיבה? האם הוא רוצה נושא מסוים באירוע, האם הוא מעוניין להכין ריקוד עם חברים? כדאי לבחון היכן הוא חולם לחגוג את בר המצווה, האם בכותל, במסיבה בווילה או בספינה? לכל אלה יש לחשוב על מפעילים מתאימים, על תקליטן, על שילוב על האלמנטים המיוחדים במהלך האירוע וכמובן שילוב המבוגרים והילדים גם יחד. 

לסיכום, מומלץ לתכנן את האירוע בקפידה ולקחת בחשבון את הנושא התקציבי. כמו כן, כדאי לבחון מראש מהם הרצונות של חתן בר המצווה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב