דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתרים באופן עצמאי 

מאת    [ 08/04/2022 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 375 פעמים ]

 

אם מישהו היה רוצה להקים לעצמו אתר באופן עצמאי, היה עליו להשקיע זמן רב בלימוד השפות הללו או להשתמש במערכות אוטומטיות שאף הן לא היו מאוד ידידותיות למשתמש ללא ידע טכני בסיסי (ואם להודות על האמת, גם התוצרים של אותן מערכות נראו נורא ואיום).

 

כיום המצב שונה לחלוטין וכמעט כל אחד יכול ליצור לעצמו אתר מבלי שתהיה לו כמעט הבנה טכנית, בין אם מדובר בבלוג, אתר תדמיתי או אפילו דף פרופיל מושקע ברשת חברתית כלשהיא.

 

קוד פתוח מול קוד סגור

כאשר מדברים על בניית אתרים באופן עצמאי, בדרך כלל מקובל להפריד בין בניית אתרים בקוד סגור מול בניית אתרים בקוד פתוח. כאשר בונים אתר בקוד פתוח, יש לעשות שימוש במערכת לניהול האתר כגון Wordpress, Joomla או Drupal  הזמינה לכל דורש בחינם. עם זאת, במידה ולא רוצים לשלם לחברת בניית אתרים עבור התקנת המערכת על גבי שרת, יש צורך להסתפק באחד מן השירותים החינמיים המשתמשים באחת מן המערכות האלו:


לדוגמה, אתר Wordpress.com הוא אתר המציע פתיחת בלוגים המתבססים על Wordpress  בחינם וללא תשלום נוסף, אלא אם כן המשתמש מעוניין בתוספות שונות שאינן בגדר חובה כמו עיצוב מותאם אישית או מעבר לדומיין נפרד.

 

לעומת קוד פתוח, אתר עצמאי בקוד סגור מתבסס על מערכת שפותחה על ידי חברה מסחרית, כאשר גם כאן השימוש הבסיסי במערכת הוא בחינם. לעיתים האתרים לא דורשים שום תשלום נוסף ומתבססים על כך שהתכנים שמפורסמים על ידי הגולשים יביאו להם תנועה (זהו המצב למשל בבלוגים של תפוז ונענע / ישראבלוג). במקרים אחרים, יש לשלם עבור תוספות שונות כמו הגדלת נפח האתר.

 


דוגמה למערכת פופולארית בקוד סגור היא Wix שהממשק שלה הוא ויזואלי לחלוטין ומה שנראה על המסך הוא מה שיוצג בסופו של דבר באתר. לכן, מערכת כמו Wix יכולה להתאים למי שמעוניין לבנות לעצמו כרטיס ביקור וירטואלי במקום לפנות לחברה המתמקצעת בתחום של בניית אתר תדמית.

 


לעיתים המערכות בקוד הסגור הן ידידותיות יותר מאלו בקוד הפתוח (מכיוון שהוא תוכננו לקהל יעד כמה שיותר רחב), אך החיסרון המרכזי שלהן הוא שאם רוצים בעתיד לייצא את תוכן האתר למערכת ניהול אחרת, יש במקרים רבים צורך לעשות זאת בצורה ידנית מכיוון שהמבנה הפנימי של המערכת אינו פתוח לציבור. חיסרון נוסף של המערכות האלו הוא שהתמיכה שלהן בעברית היא חלקית בלבד, מה שיכול להתבטא בג'יבריש, היפוך אותיות או יישור לא נכון של התפריטים. כמו כן היכולות שלה מוגבלות במידה ורוצים לייצר חנות וירטואלית דבר שמצריך פיתוח מותאם.

 

שיווק תוכן במיקור חוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב