דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפופולאריות של לימודי בניית אתרים 

מאת    [ 08/04/2022 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 397 פעמים ]

 

בלימודי בניית אתרים מהווים כיום את הבסיס שעליו לומדים שפות תכנות אחרות ואפילו שפות תכנות ייעודיות לרשת כמו PHP/ ASP.net.

 

אבל היתרון שבלימודי בניית אתרים לא מוגבל רק לאקדמאיים, והסיבה לכך היא שמדובר בדרך כלל בלימודים קלים עד בינוניים מבחינת רמת הקושי , אבל התועלת העסקית שמפיקים מהם היא גדולה מאוד : לאחר שיודעים את הבסיס, ניתן להתקדם לקורסים מתקדמים יותר כמו קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) או ניהול אתרים עם מערכות ניהול תוכן (CMS), ומכאן השמיים הם הגבול, אפילו אם לא ממשיכים ללמודי מדעי  המחשב באוניברסיטה.

מדוע לימודי בניית אתרים מתאימים לא רק למי שעשה חמש יחידות במתמטיקה?

 

כל אתרי האינטרנט ללא יוצא מן הכלל בנויים בשפה פשוטה יחסית שנקראת שפת HTML, ראשי תיבות של Hyper Text Markup Language.  בניגוד לשפות תכנות של מדעי המחשב, שפת HTML לא בנויה מפקודות, אלא מסימונים. במילים אחרות, אם מי שכותב את הקוד מבצע שגיאה, האתר בדרך כלל יעלה בצורה לא תקינה, אבל הוא לא יתרסק כמו אתר שבנוי משילוב של קוד HTML ושפת תכנות עבור האינטרנט. מסיבה זו, לימוד הקוד הבסיסי של HTMLהוא ממש לא מייאש, ואפשר להגיד שהוא אפילו מהנה.

 

נושאים נוספים שבדרך כלל דנים בהם בקורס בסיסי לבניית אתרים הם בדרך כלל נושאי עיצוב , ובמיוחד CSS. CSS היא שפה עיצובית לאתרי אינטרנט שהתחביר שלה דומה מבחינות רבות לתחביר של HTML. אמנם באמצעות CSS קל יותר לבצע שגיאות שיגררו אחריהן שגיאת נוספות , אבל התחביר עצמו הוא פשוט יותר ולכן בעצם קל יותר להימנע מטעויות (ולא ההפך...).

 

לאחר שלומדים לכתוב קוד HTML הבסיסי ואת שפת ה- CSS, ניתן כבר להקים אתרים סטאטיים שהמידע בהם לא משתנה. במידה ורוצים להקים אתרים מורכבים יותר, ניתן כאמור להשתמש במערכות בסיסיות לניהול תוכן כמו וורדפרס. כאשר משלבים את הידע שנצבר כבר, אפשר לבצע שינויים בתוך התבניות של מערכת ניהול התוכן, וכך ליצור אתרים עם מראה ייחודי ויוצא דופן (לעומת מי שמשתמש במערכת ניהול התוכן ללא הידע המקצועי).

 

לאן ממשיכים מכאן?

כאמור, קורס בניית אתרים בסיסי יכול לעזור למי שרוצה להקים אתר אינטרנט בסיסי, אבל מי שרוצה לבנות אתר אינטרנט ייחודי שמתבסס על מערכת ניהול תוכן מותאמת אישית , צריך להמשיך וללמוד שפות תכנות מיוחדות לאינטרנט או לפנות ללימודים אקדמאיים כגון לימודי מדעי המחשב לתואר ראשון. עם זאת, חשוב לדעת שבלימודים אלו, וגם במכללות, יש לא מעט צורך במתמטיקה, ומי שלא למד לפחות ארבע יחידות לימוד ועבר אותם בציון 85-90, ייאלץ לקחת כמה השלמות או לחרוק שיניים במהלך הלימודים עצמם.

 

בשנים האחרונות הפכו הקורסים לבניית אתרים לקורסים המבוקשים ביותר בתחום לימודי המחשב ואפילו סטודנטים  בקורסים של לימודי מדעי המחשב לומדים לפחות מספר שעות בקורס אקדמאי על בניית אתרים בסיסית וקוד HTML.

 

 

שיווק תוכן במיקור חוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב