דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת חוזה שכירות לדירה 

מאת    [ 27/03/2022 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 876 פעמים ]

ההמלצה הרווחת היום למשכירים ושוכרים בסדר גודל סטנדרטי (פרטיים) שאינם מכילים סעיפים מיוחדים היא להשתמש בחוזה שכירות מובנה ומוכן מראש. הסיבה הראשונה היא כדי למנוע אפשרויות לסיבוך או מצב שבו מפספסים משהו אלמנטרי בחוזה. הסיבה השניה היא כמובן חיסכון בכסף. פניה לעורך דין שיבצע את החוזה תעלה לכם לא מעט כסף וגם אותו עורך ככל הנראה ישען על חוזה שכירות קיים ורק ישנה את הסעיפים על פי הצורך. לכן אפשר להשתמש בקובץ קיים של חוזה שכירות מומלץ בכל מקרה להיוועץ בעורך דין שיאשר את ההתקשרות.

 

חוזה שכירות הינו מסמך משפטי שלמעשה מעגן בתוכו את ההסכם בין הצדדים ביחס לשימוש במתקן, דירה או נכס שבבעלות הצד המשכיר. חוזה שכירות למטרת מגורים חייב להיעשות בכתב, חתום על ידי משכיר ושוכר ובו מפורטים כתובת הדירה המדוברת, תנאי השימוש, מצב הנכס ותאריכי ההשכרה. החוזה שנחתם על ידי שני הצדדים, מכיל בתוכו את שמות השוכר והמשכיר, תעודות הזהות שלהם וכתובתם. ישנם חוזים בהם מוסיפים ערבים, ובמקרים כאלו פרטיהם יצויינו גם כן.

 

על פי חוק השכירות והשאלה, תשל"א 1971, חוזה השכירות הינו חוקי ולכן אין להוסיף או לשנות בו סעיפים שלא בחוק. השוכר ישלם את הסכום הנקוב בחוזה השכירות, ובמידה וישנם תשלומים נוספים שאינם נחשבים דמי שכירות, הם יצויינו בחוזה יחד עם גובהם הצפוי. תיאור הדירה על כל ההיבטים, הן מבחינת ריהוט ורכוש נוסף באם נמצא כזה בתוך או מחוץ לדירה, כמו גם ליקויים או פגמים מהותיים בנכס יהיו מפורטים ומוזכרים בחוזה השכירות שכן המשכיר מודע אליהם בעת חתימת החוזה.

באשר לתשלום על תקופת ההשכרה יצויינו תאריכי תקופת ההשכרה, האפשרות לתקופת הארכה, מימוש הזכות בהפסקת החוזה בין שוכר למשכיר וכן להיפך כמו גם התנאים לביטול החוזה. דמי השכירות יהיו מצויינים יחד עם מועדי התשלום, מועדי פירעון ואופן התשלום אל המשכיר. באשר להמחאות פיקדון ללא תאריכי פרעון כנהוג בחוזים רבים, הם יהיו מצויינים יחד עם התשלומים ביחס לאחזקת הדירה והתנאים המפורטים למחיה בה, להחזרת הנכס ולשימוש בו.

 

כמו כן, כפי שצויין, חוזה שכירות הינו מסמך משפטי ולכן איו אפשרות לדרוש בו תשלומים ו/או תנאים שאינם כחוק, וגם אם נחתמו סעיפים באשר לחוקים כאלה, אינם יהיו בתוקף והם מהווים עבירה משפטית. השוכר לא ישלם על תנאים שאינם בחוק, גם אם הסכים על כך ואף חתם על כך במעמד חתימת החוזה.

כותב תוכן מקצועי ושיווקי דיפרנט - השכרה בראש שקט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב