דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודות עפר ופיתוח - כל העובדות החשובות שכדאי לדעת 

מאת    [ 17/02/2022 ]

מילים במאמר: 770   [ נצפה 759 פעמים ]

אתם בונים בריכה? אולי חופרים מרתף בבית? ובכלל, אולי אתם משדרגים מבנה מסחרי או קניתם קרקע ואתם מתחילים עבודות בניין?

גם אם מעולם לא חשבתם שתזדקקו לכך, כדאי לדעת על עבודות עפר ופיתוח. ואם אתם קוראים את המילים הללו, כנראה שאתם זקוקים להם. עבודות עפר ותשתיות הן הבסיס לפרויקט שאתם חולמים עליו. בלעדיהן, השלב הקריטי יותר של הבניה לא יוכל להתחיל. 

עבודות עפר הן השלב הכי קריטי בבניה של מבנים, סלילה של כבישים, בניית גשרים. השטחת קרקעות, הנמכה של קרקעות, ועוד סוגים רבים מאד של עבודות בניה. 

עבודות עפר ופיתוח – מה חשוב לדעת?

כל עבודת בניה כלשהי חייבת לצאת לפועל רק לאחר עבודת בסיס של עבודות עפר ופיתוח מקצועית. כאשר אתם שוכרים אנשי מקצוע לעבודות אלו, וודאו שאתם עושים זאת עם חברות מקצועיות. חברות בעלות סמכות וותק ונסיון לתחום הזה. 

עבודות עפר נעשות על ידי ציוד כבד המוכשר לעבודות אלו. באגרים, מכבשים, דחפורים ועוד. מטרתם להכין את הקרקעות למצב שבו אפשר להתחיל את הפרויקט ואת תהליכי הבניה. 

חברות עבודות עפר ופיתוח מצטיידות בטכנולוגיה חדשנית ומפותחת בכלי העבודה. המכשור המשוכלל מאפשר עבודה יעילה ומהירה יותר. התאמה אישית לסוג הפרויקט וייעול זמנים. כלי העבודה הם כלים עוצמתיים ביותר, המקנים גם מקצועיות וגם אמינות בתחום של עבודות עפר. 

עבודות עפר – עובדות חשובות שכדאי לדעת

כשאנחנו מדברים על מודעות גבוהה לעבודות עפר, חשוב שנבין שלא מדובר רק בהיבטים כלכליים. זה לא רק עניין של מחירים שונים בין קבלני עבודות עפר. מחיר הוא חלק מהותי כמובן, אבל הוא לא הפרמטר היחיד. 

עבודות עפר נעשות למגוון של עבודות בניה בין אם מבני תעשייה, תשתיות, נכסי נדל"ן או בתים פרטיים. אך על מנת שהפרויקט יהיה מושלם, הקרקע שלו צריכה להיות מושלמת. ולכן אסור להקל ראש בבחירת חברות עבודות עפר ופיתוח. 

יחד עם זאת, אם אינכם בתחום, אתם לא בטוח יודעים מה כולל התחום. ולכן חשוב שתדעו מספר עובדות חשובות:

מהן עבודות עפר בפועל?

עבודות עפר הן העמקת קרקע, חציבה בקרקע, יישור קרקע, הגבהת שטחים, יצירה של מפלסים ועוד. כמו כן, חפירת תעלות להובלת תשתיות מים, חשמל, גז ותקשורת וחציבת קומת מרתף. חציבה של שטחים תת קרקעיים לצורך מבנים ומקלטים היא גם עבודת עפר ופיתוח. 

האם כלי עבודה לעבודות עפר הם כלים טכנולוגיים?

גם עולם הכלים הכבדים לצורך עבודות של עפר ופיתוח הם כלים שזוכים לשדרוג טכנולוגי. כך שבעידן הנוכחי כמעט ולא משתמשים בכלים ידניים שהשתמשו בהם בעבר. היתרון הגדול הוא שהכלים הטכנולוגיים גם מבצעים עבודות מאד מדויקות. וחוסכות בזמן, ובכך ובכך גם מייעלות תהליכי עבודה. 

כיצד לבחור את אנשי המקצוע הנכונים?

אנשי המקצוע המתאימים לכם חייבים לדעת לא רק לתפעל את המכשור הכבד. אלא גם להתאים את המכשור אל סוג העבודה. מדובר בהתאמות של היקף הפרויקט, כמויות החומרים, רמות הדיוק וכו'. לדוגמא, אם אתם חוצבים מרתף עבור בית לא תוכלו להשתמש בשופל, מחפרון או באגר. תצטרכו מיני מחפרון, או בובקאט. חשוב שתזכרו שעל כל הקונצרט הזה מנצח קבלן עבודות עפר. וחשוב שהקבלן יהיה מקצועי ומומחה בתחומו. כך הוא גם בוחר את הצוות שלו.

מי מבטח את העובדים באתר הבניה?

את העובדים באתר הבניה מבטח הקבלן שאחראי על כל המערך. בין אם אתם שוכרים חברת בניה. ובין אם אתם שוכרים קבלן בעל צוות. על החברה, או הקבלן לבטח את העובדים. ביטוח העובדים לא צריך להיות מוטל עליכם. 

עבודות עפר הן גם לבתים פרטיים?

בהחלט כן. עבודות עפר מתבצעות בבתים פרטיים כשמדובר בחפירת מרתפים. או בבניית בריכות פרטיות. נושא הבריכות הפרטיות הפך מאד נפוץ בשנים האחרונות, והוא נעשה בעבודה מדוקדקת. לאחר בחירת הבריכה, ויש את מידות הבריכה, מתבצעת החפירה באדמה. החפירה מתבצעת קצת יותר לעומק ממידות הבריכה המקוריות. לאחר החפירה עצמה מתבצעת יציקת הבטון בתחתית הבור. היציקה חזקה היות ועליה לשאת את המשקל של הבריכה. 

אחרי כל זה, מניפים את הבריכה בסיוע של מנוף את מקומה וממקמים. מהרגע שממקמים את הבריכה, מחברים צינורות ניקוז וסינון, ויש לכם בריכה ביתית מבטון. כמובן שגם לתהליך הזה יש לא מעט פרמטרים שקובעים את סוג הבריכה. את סגנון עבודת העפר, ואת הכלים שתשתמשו בהם. אך כל אלו הם שיקולים של אנשי המקצוע בלבד, ביחד בהתייעצות עמכם.

בחירת האנשים הנכונים לבצע את העבודה היא כמובן מאז ומתמיד שיקול של תחושות בטן, והמלצות. זה לאו דווקא מתקשר אך ורק לעבודות עפר. אלא לכל דבר בחיים שבו אנחנו מחפשים שירות, או מוצר לרכישה. 

מציאת אנשי מקצוע איכותיים אפשר לעשות דרך קבלת המלצות מקרובים אליכם. או בדיקה מדוקדקת בקבוצות המיועדות לכך. כמובן שחשוב לשים לב מתי אנחנו מקבלים חוות דעת אותנטית, ומתי לא. כמו בכל תחום, גם כאן מומלץ לוודא שמדובר באנשים מוסמכים. 

אל תתביישו לבקש לשוחח עם לקוחות עבר, אל תתביישו לבקש לראות עבודות. למעשה, אל תתביישו כלל. כי כשמדובר בפרויקטים שלכם, מדובר בדבר הכי חשוב שאתם מפקידים בידיים מקצועיות. וזוהי בדיוק הסיבה שאתם צריכים מישהו מקצועי ללא דופי שילווה אתכם.

-תומר הבלוגר-




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב