דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אקרדיטציה בבתי חולים בישראל ואיכות הטיפול בחולים 

מאת    [ 01/07/2021 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 707 פעמים ]

שירותי הרפואה בארץ נמצאים במוקד תשומת הלב הציבורית. במיוחד הדברים אמורים בבתי החולים השונים, ציבוריים ופרטיים. בשנים האחרונות מתחיל להגיע ארצה תהליך חשוב. מדובר על אקרדיטציה בבתי חולים בישראל. נסביר מהי המשמעות ואיך זה משפיע על איכות הטיפול בחולים.

אקרדיטציה בבתי חולים בישראל, מה זאת אומרת?

שירותי הרפואה בארץ ובמיוחד בתי החולים פועלים בכפיפות לחוק. חוק מאוד מרכזי הוא חוק זכויות החולה וכמובן ידועה גם החובה לשמור על חיסיון רפואי ופרטיות של המטופלים. אולם החוק לא יכול לכסות כל דבר. וכאן נכנס לתמונה הנושא שבו אנו עוסקים, כלומר אקרדיטציה בבתי חולים בישראל.

אקרדיטציה היא פרקטיקה של הערכה שיטתית של איכות הטיפול בבית החולים על פי סטנדרטים מקובלים. פרקטיקה מוצלחת מאותתת למטופלים ולבעלי עניין אחרים כי הושג תקן איכות מינימלי. גישה זו לשיפור האיכות מבוססת על הציפייה שתרגיל האקרדיטציה מוביל לשיפור במנהל הקליני ובאיכות הטיפול. אמנם ישנן עדויות מוגבלות התומכות בהשפעתה על תוצאות המטופלים, אך האקרדיטציה היא בכל זאת תעשייה משגשגת בעולם והיא נחשבת לפעילות חיונית לשיפור איכות החולים.

משמעות הדבר היא הכנסת שורה של תקני איכות. אלה לא תקנים שהחוק מחייב אותם אלא תקנים שמפוקחים על ידי גופים פרטיים מובילים, שבודקים קריטריונים שונים. בית חולים, לפחות בשלב זה, לא חייב להצטרף אולם אם הוא מעניין לקבל תו תקן יוקרתי בתחום הרפואי, הוא מצטרף לתהליך.

בתהליך עצמו מנהלים ועובדים בכל הרמות מקבלים הדרכה, הכשרות שונות וחידוד של כל מיני נהלים. במועדים תקופתיים, כלומר אחת למספר שנים, מתקני בית החולים והצוות עומדים בפני בחינה. על פי התוצאות הגוף המוסמך מחליט אילו בתי חולים זכאים להמשיך להחזיק בתו האיכות ואילו בתי חולים אינם עומדים בסטנדרטים. 

המטרה – שיפור איכות הטיפול

תקן איכות בבתי חולים בישראל מכיל למעשה כמה וכמה נושאים שונים ומגוונים. התקן לא יכול לעמוד בניגוד לחוק אך הוא יכול וצריך להוסיף דגשים מעבר לכך. דוגמאות לנושאים שנכללים בתווי התקן המובילים כוללים פעולות שתומכות בבטיחות המטופלים, דגשים על שמירה של מידע רפואי כתוב או ממוחשב, תקני בטחות אש, התנהלות יום יומית של צוותים רפואיים בנושאים שונים (כגון הרגלי היגיינה), נהלי קליטה ושחרור של חולים ועוד ועוד.

בסיכומו של דבר, אקרדיטציה בבתי חולים בישראל נועדה לתמוך בהכשרה של צוותים רפואיים וצוותי עזר, עם מתן כלים עדכניים והדרכות ריענון מעת לעת. המטרה היא להביא לשיפור באיכות הטיפול. המידע חשוף לציבור וכל אחד יכול לבדוק ולדעת האם בית חולים עבר אקרדיטציה או לא.

 

עודד ברק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב