דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נפטרים מטרמיטים 

מאת    [ 07/04/2021 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 1119 פעמים ]

טרמיטים, הינו מזיק קטנטן הנראה כמו חיבור בין נמלה לתיקן. הטרמיטים, חיים בלהקות עצומות בגודלן, בין עשרות אלפים למיליונים, כאשר לכל להקה יש מלכה. הטרמיטים מסתתרים עמוק בבטן האדמה, וכאשר מגיע הרגע לתור אחר מזון, אתם עלולים למצוא אותם מתארחים בסלון ביתכם.

מהי הסכנה הצפויה מהימצאות טרמיטים בביתנו?

למעשה, הטרמיטים לא מהווים סכנה כלל וכלל לבני האדם. הם לא מעבירים מחלות, הם לא עוקצים, מהבחינה הזו אפשר להגדיר אותם כבלתי מזיקים בעליל. עבור מי הם כן מהווים סכנה, אתם שואלים את עצמכם? עבור הרהיטים שלכם, לדוגמא. למעשה, כל פריט בביתכם העשוי עץ או גבס, עלול ליפול קורבן בידיו של המזיק הפצפון.

באיזה אופן הטרמיט עלול להזיק לריהוט שבביתי?

הטרמיט, ניזון מפחמימה הנקראת "תאית". פחמימה זו, מצויה בשפע בכל פריט העשוי עץ, וכן בגבס. משמעות הדבר הכי שכל פריט בביתכם אשר עשוי מעץ – דלת הבית, המשקוף, ידית, קערת עץ, שולחן סלון, ממש כל פריט, עלול להסתמן כקורבן הבא של הטרמיט. קיר גבס, מהווה גם הוא מוקד משיכה מרכזי עבור טרמיטים.

איך נמנע מהימצאות טרמיטים בביתנו?

האופציות הן לא רבות, למעשה. האפשרות הראשונה, היא כלל לא להחזיק בבית חפצים מעץ או גבס, כולל את יסודות הבית שלעיתים יהיו עשויות גם הן מעץ. האופציה השנייה, היא כבר בטרם הכניסה לבית לבצע הדברה מונעת, ולא לחכות שהפושעים הקטנים יופיעו לפתע.

איך אזהה שהבית שלי נגוע בטרמיטים?

במידה ואחד או שניים מהסימנים הבאים מופיעים, סימן שהאורחים הגיעו והם מאד רעבים:

1. בבית ישנם מעין "שבילים" בוציים קטנטנים, אותם סוללים הטרמיטים על מנת להגן על עצמם מהסכנות מחוץ לבטן האדמה, למשל מהתאורה בבית אליו פלשו. אם ראינו שבילים בוציים קטנטנים, ככל הנראה בתוכם נמצא טרמיטים.
2. מצאנו ברחבי הבית ריהוט "אכול", אלו יכולים להיות חורים קטנטנים או ממש חלקים מהרהיט שנראה כאילו ננגסו. במקרים חמורים יותר, למשל במצב בו הטרמיטים שוהים בביתנו זמן רב, נראה הרס רב לריהוט ואף קריסה שלו.

במידה ומצאתי בביתי טרמיטים, איך אפשר לטפל?

כיום, קיימת בשוק הדברה ברמה גבוהה ביותר כנגד טרמיטים. החומר בו משתמשים על מנת להדביר נגד המזיקים הקטנים או רעיל ביותר, אך הם מוזרק לתקרות הבית ולתוך האדמה שסובבת אותו כך שהוא לא מהווה סכנה עבור בני אדם. שיטת הדברה זו, מוודאה כי לא יוכלו להיכנס טרמיטים "חדשים" אליכם הביתה, ומנגד, אלו שכבר נמצאים, לא יוכלו לצאת מביתכם על מנת למלא צרכים שונים כגון שתיית מים או ביקור המלכה בבטן האדמה, היכן שנמצאת כלל הלהקה שלהם. מתוקף כך, הם ימותו בשלב כזה או אחר.

במידה וביצעתי הדברה כנגד טרמיטים, איך אדע שהם לא ישובו לזלול את ביתי?

הדברת טרמיטים מחזיקה 5 שנים, כך שמרגע ביצוע ההדברה מובטח שקט מהמזיקים לפרק זמן מכובד. כפי שנאמר לעיל, ישנה אופציה לבצע הדברה מבעוד מועד, וכך להבטיח שהם כלל לא יופיעו.

לסיכומו של עניין, ניתן לומר שהטרמיט הינו חיה קטנה, לא מסוכנת לאדם ולא מפחידה, אולי מעט מגעילה. למרות זאת, הטרמיט מהווה סכנה גדולה לרכוש הביתי שלנו, מקטן ועד גדול, והאפשרות להימנע מריהוט אשר מהווה ארוחה מכובדת עבור הטרמיט, הינה מעט מורכבת. לכן, חשוב מאד לבצע הדברה, מבעוד מועד או לאחר גילוי המזיק אצלנו בבית, במטרה לשמור על רכושנו ולמנוע נזקים כלכליים רחבים.

זקוקים להדברת טרמיטים? צרו קשר!
https://shibolet.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב