דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך NLP יעלה את המודעות שלך, יחזיר את תחושת השליטה שלך במצב ויעלה את האקטיביות שלך מול כל סיטואציה בעזרת נקיטת יוזמה ולקיחת אחריות. 

מאת    [ 13/03/2021 ]

מילים במאמר: 824   [ נצפה 824 פעמים ]

משפטים ומנטרות חיוביות

"תמיד יש עוד אפשרויות" הרבה פעמים בחיים יצא לי לשמוע אנשים אומרים "אבל ניסיתי כבר הכל ושום דבר לא עובד!!", או "כבר הלכתי לארבעה מומחים וכולם הציעו לי לנסות את אותו דבר בדיוק!..." "אין פתרון לבעיה שלי!  אדם כזה נמצא במרחב הבעיה" וזה אומר שהבעיה שלו, בסבירות גבוהה מאד, לא תיפתר, כל עוד הוא חושב על הבעיה ומשתמש בשפה ובמילים שמתייחסות ל"בעיה" כבעיה בלתי ניתנת לפתרון, כלומר עליו לעבור מ"מרחב הבעיה" ל"מרחב הפתרונות", שמדבר על מה אפשרי ואיך זה כן אפשרי וגם יצליח, שמדבר בערך כך: "זה שעד עכשיו שלא מצאתי פתרון לבעיה, לא אומר שאין פתרון לבעיה שלי.."  או "אנשים שהייתה להם בעיה ללא פתרון ניצלו את ההזדמנות והפכו את הבעיה שלהם למכרה זהב, כי הם חיפשו עד שמצאו פתרון מצוין וכך הם גם פתרו לעצמם את הבעיה וגם התעשרו כי שיווקו את הפתרון למיליונים אחרים שהייתה להם בעיה דומה והיו נואשים לפתרון"....

אדם שמראש מניח שהוא כבר ניסה את כל האפשרויות – מראש מוותר על האפשרות שהדבר בשליטתו ושיש פתרון לבעיה שלו. אחת מהנחות היסוד של הנל"פ (ניתוב לשוני פיזיולוגי) היא שתמיד יש עוד אפשרויות, תמיד אפשר לחשוב על עוד רעיון, להתייעץ או לשתף עוד מישהו בדילמה שלנו, לקרוא על זה, לכתוב לעצמנו עד שעולה מתוכנו תשובה לבעיה שלנו.

עצם ההנחה, ההנחה והשימוש בשפה חיובית מקרבים אותנו לפתרון יותר מאי פעם.

תכנות מחדש של הלא מודע – העלאת המודעות, החלפת השפה השלילית  ותרגול השימוש בשפה החיובית כדרך חיים

הלא- מודע שלנו הוא למעשה מכונה סודית מהירה מאד, משוכללת ביותר ומפתיעה בעוצמתה עד כדי היכולת לייצר את המציאות הרצויה עבורנו.

בעזרת מכונת הפלאים הזו אנו יכולים לשפר את ההישגים והתוצאות שלנו מרגע שלמדנו דרך יעילה יותר, והתחלנו להשתמש בה לתועלתנו.

לרוב השפה השלילית באה מתוך פחדים, חלקם מודעים וחלקם לא מודעים לאדם עצמו.

"תיזהרי שלא תיפלי מהאופניים" במקום להגיד "יופי לינוי, איזה אמיצה את, אני מאמינה בך, כל הכבוד אלופה של אימא שבי ישר, החזיקי את הכידון בצורה נוחה ותהני מהרכיבה"  או אמירה מחלישה כמו "אני לא רוצה להיכשל במבחן הזה.... "  = דיבור מתוך פחד להיכשל בבחינה.

במקום זה , יש להגיד משהו חיובי "אני אעשה כל מה שצריך בשביל להצליח במבחן ואני אצליח במבחן הזה כי המבחן חשוב לי ואני יודעת שאני יכולה להתמודד במבחן בהצלחה ולהוכיח לעצמי ולאחרים שאני מסוגלת"

כשהאימא אומרת לבת שלה "תיזהרי שלא תיפלי מהאופניים" – הכוונה של האם היא טובה, להגן על הילדה שלא תיפצע, אבל הדרך בה היא מביעה את הכוונה מחלישה את הבת...מה שהאם רואה בדמיונה זה את הבת שלה נכשלת, נופלת מהאופניים ונפצעת, כלומר האימא מדברת מתוך הפחדים שלה והיא משליכה את הפחד וחוסר הביטחון שלה על הילדה, והיא למעשה אומרת לילדה שלה "אני לא מאמינה בך.... אני לא מאמינה שתצליחי... לרכוב על האופניים מבלי ליפול... הילדה חושבת לעצמה: "אם אמא אומרת לי שאני אפול, אז אני כנראה אפול, כי אמא חכמה ויודעת על מה היא מדברת, כלומר אמונה שמגשימה את עצמה, חוסר הביטחון שהאם החדירה בילדה גורם לידיה של הילדה לרעוד מהפחד והיא כמובן גם נופלת מהאופניים....

לכן במקרים שהאדםההורה מודע לזה שהוא מדבר מתוך פחד, הוא מבין שהוא הופך לסביבה מחלישה לעצמו ולאחרים, במקום להיות סביבה תומכת, מחזקת, נעימה ומעצימה.

כלומר, הוא צריך לשאול את עצמו :"איך אני יכול לשאול את השאלה או לומר את המשפט בצורה חיובית שתבנה לי ביטחון בעצמי, שתיתן תחושת ביטחון ומסוגלות בילד שלי, ותלמד את הילד שלי לקחת אחריות על מילותיו, סביבתו ומעשיו?"

לקיחת אחריות

ה-NLP מלמד אותנו להאמין בעצמנו ובכוחנו לשלוט במצב, לשנות נסיבות שהן בשליטתנו, באחת מהדרכים האפשריות שאולי לא חשבנו עליה עד כה, אך אנו סקרנים וחוקרים עד שנגלה אותה

שאילת שאלות חכמות שמפוררות את האמונות שמחלישות אותנו


    • "זה ש.. אומר ש..", לדוגמה : האם זה שכרגע/עד עכשיו לא נמצא פתרון לבעיה שלי אומר בהכרח שאין פתרון לבעיה שלי?
    • "מודל העולם" – האם זה שכולם נוהגים כך, אומר שזה הדבר הנכון עבורי לעשות עכשיו?
    • מה הסימן לכך איך אדע שהבעיה שלי כבר הפסיקה להתקיים?
    • נל"פ מלמד "גם וגם"  ולכן נתרגל לשאול "איך אוכל להשיג גם וגם?", כלומר מבלי לוותר על מה שהשגתי עד עכשיו ובנוסף אוכל להשיג גם את התוצאה החדשה שחשוב לי להשיג?
    • מה המחירים שאני משלם כל עוד לא פעלתי או לא השגתי את מה שאני רוצה שמגיע לי?
    • מה הרווחים שארוויח מרגע שאשיג את מה שאני הולך להשיג?
    • איזה דבר טוב או דבר חיובי אני יכול להגיד על עצמי, על המצב, על אנשים אחרים בסיטואציה הזו? ולהתחיל להשתמש בתשובה שעולה, להשתמש במילים החיוביות וברעיונות הטובים שעולים לי בתקשורת עם עצמי ועם הסביבה שלי.

בעזרת הכלים המוצגים לעיל, כל אדם יכול לצאת מתקיעות שהוא עלול לחוש בתחום מסוים בחייו, ולצאת לפעולה, לעשייה מבורכת, לבנות לו סביבה תומכת, כולל המודעות שלו, המילים שלו, התכנות העצמי למחשבה חיובית ולשאלות שמניחות שכן, זה אפשרי ואני הולך לגלות איך זה אפשרי עבורי, ולצאת ולהשיג כל מטרה או יעד שהוא מציב לעצמו בחיים.

בהצלחה, חברים

צאו להשיג את מה שחשוב לכם בחיים.....ואם תשאלו למה אז תשובתי היא: כי זה אפשרי עבורכם, כי זה שלכם  וזה מחכה רק לכם

 

דויד מירז מטפל ברפואה משלימה : תחומי מגע , שיאצו, דיקור סיני , גוף ונפש 


אתר הבית >> www.david-miraz.co.il 


מייל >> david1.miraz@gmail.com


נייד ליצירת קשר : 054-7920434


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב