דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התכווצויות שרירים בלילה - מה הסיבות ומהם דרכי הטיפול 

מאת    [ 17/02/2021 ]

מילים במאמר: 720   [ נצפה 1276 פעמים ]

הן נמשכות מספר דקות, אך מותירות כאב בשריר המורגש גם ביום שלמחרת. השרירים המתכווצים הם בעיקר שרירי השוק, שרירי הקרסול ושרירי כף הרגל.

המחקרים מוכיחים כי למעלה ממחצית האוכלוסייה סובלת מהתכווצויות שרירים בלתי רצוניות בשעות הלילה בשלב כלשהו במהלך החיים. זה עלול לקרות לכל אחד, אך נפוץ יותר מעל גיל חמישים, בין ספורטאים ובין נשים בהיריון החל מהשליש השני של ההיריון. 

 

מהם הגורמים להתכווצויות שרירים בלילה?

הסיבות להתכווצויות השרירים אינן ידועות בוודאות.

הרפואה המערבית תולה את הסיבות במספר מצבים רפואיים העלולים לגרום לכך כמו מחסור חמור בגוף באשלגן ובמגנזיום, שלשול, התייבשות, נזק עצבי עקב מחלת הסוכרת, כתוצאה מטיפולים במחלת הסרטן, בעיות בפעילות של בלוטת התריס, כשל כלייתי חריף, אנמיה, היצרות בעמוד השדרה או נטילת תרופות העלולות לגרום לתופעה.

יש הרואים בהתכווצויות השרירים תוצאה של אורח חיים והרגלים לא תקינים כמו שתייה מרובה של אלכוהול, ישיבה ממושכת בתנוחות לא בריאות, חוסר פעילות גופנית, הליכה מרובה ומאמץ יתר של השרירים.

הרפואה הסינית טוענת כי יש שתי סיבות להתכווצויות שרירים באמצע הלילה, האחת, חוסר דם, השנייה תקיעות הדם.

תפקיד הדם הוא ללחלח את הגידים, הרצועות והשרירים. כאשר אספקת הדם אינה תקינה, השרירים אינם מוזנים, ולכן הם מתכווצים. התופעה מתרחשת דווקא בלילה כי בזמן השינה זרימת הדם ההיקפית בקצוות יורדת במילא, הדם מתכנס פנימה, ולכן נוצר חוסר מובהק בהזנה לשרירים.

תקיעות הדם – כאשר ההתכווצויות חזקות ומלוות בכאבים, כנראה שמעורבות בהן גם תקיעות דם. לפי הרפואה הסינית, תקיעות דם נגרמת כאשר ממגוון סיבות הזרימה החלקה של הדם ושל האנרגיה בגוף נתקעת.

 

איך מטפלים?

יש שיטות שונות לטיפול. אלו המאמינים כי התכווצויות השרירים נגרמות בשל מחסור במגנזיום ממליצים להרבות בתזונה עשירה במגנזיום כמו ירקות ירוקים, תרד, ברוקולי, קטניות, אגוזים, שקדים דגנים מלאים, סובין, אורז חום אבוקדו ועוד. אך חשוב לדעת כי לא כל המגנזיום הנמצא במאכלים נספג בגוף, ולכן אפשר לצרוך אותו גם באמצעות תוספי תזונה.

שימו לב: תוספי תזונה הם אומנם לא תרופה, אך לפני שנוטלים אותם כדאי להתייעץ עם הרופא.

תרגילי מתיחות שרירים זהו אמצעי פשוט ויעיל העשוי למנוע התכווצויות שרירים ברגליים מתוך שינה. כדאי לבצע תרגילי מתיחות אחרי כל פעילות גופנית ובעיקר לפני שנת הלילה. גם פעילות גופנית כמו רכיבה על אופניים עשויה לשפר את זרימת הדם לרגליים ולמנוע התכווצות.

חימום – אפשר לחמם את השרירים באמצעות כרית חימום שאותה מחממים במיקרוגל. החום מרחיב את כלי הדם, משפר את זרימת הדם המקומית, מרכך ומרגיע את השרירים.

אם אתם סובלים מהתכווצות שרירים, בצעו שינויים באורח החיים שלכם. הקפידו על שתייה מרובה, על תנועה לאורך היום, על שימוש בנעליים תומכות והפחיתו את צריכת  אלכוהול והקפאין, מכלול השלם של השינויים עשוי להקל על ההתכווצויות.

כדי להגביר את זרימת הדם ולמנוע את תקיעות הדם, יש להניע את הדם. אחת הדרכים היעילות להנעת הדם ולשחרור של תקיעות הדם היא באמצעות עיסוי.

לעיסוי יש יתרונות רבים, אחד הבולטים שבהם הוא הפחתת כאבי שרירים והאצת ההתאוששות שלהם. העיסוי מגביר את קצב זרימת הדם ובכך הוא מנקז את הפסולת שהצטברה בגוף, הוא מסייע בהרפיית השרירים, מקל על כאבי שרירים, הוא מפחית מתחים נפשיים ומאיץ את התאוששות השריר.

יש סוגים שונים של עיסויים, כמו עיסוי רקמות עמוק, עיסוי רפואי, עיסוי תאילנדי ועוד, מטפל מקצועי ידע להתאים לכל מטופל ולכל מצב את סוג העיסוי המתאים.

עיסוי  באבנים חמות - הנחת האבנים החמות לאורך הגוף והעיסוי אתם יגרום להפחתת מתחים, להרגעת מערכת העצבים ולשחרור השרירים.

 שיאצו זוהי שיטת טיפול עתיקה המבוצעת באמצעות לחיצות ומניפולציות עדינות לאורך הגב באמצעות הידיים.

לפי תורת הרפואה הסינית בגוף האדם יש מרידיאניים - ערוצי אנרגיה הנמצאים בגוף לאורך ולרוחב, ערוצים שבהם זורמת אנרגיית החיים. כאשר האנרגיה זורמת בחופשיות, הגוף בריא, כאשר מרידיאניים חסומים, זרימת הדם והאנרגיה נתקעת.

הלחיצות שאותן מפעיל המטפל מופעלות על המרידיאניים גורמות למניפולציה על השרירים ולזרימת דם כדי לשחרר חסימות ותקיעות בגוף. השיאצו מסייע להרפיית המתח בשרירים, מונע התכווצויות, ובנוסף גם מחזק את מערכת החיסון בגוף ומסייע לאיזון הורמונאלי.

טווינא -  זהו טיפול מגע סיני אשר מזרים מחדש את האנרגיות בגוף ומשחרר שרירים תפוסים. הטטוינא, בדומה לדיקור הסיני, מעורר בנקודות נבחרות את מערכת העצבים, פותח חסימות בערוצי האנרגיה והזרמת הדם, מזרים דם לצ'י ולרקמות. הטווינא מטפלת בעיקר בבעיות שרירים ושלד זהו אחד הטיפולים היעילים למניעת התכווצויות שרירים.

לסיכום, התכווצויות שרירים באישון הלילה אינה תופעה נעימה, אך לרפואה המשלימה יש פתרונות באמצעות צמחי מרפא, עיסויים וטיפולים שונים. לא כדאי לסבול, טיפול מקצועי ימנע מכם סבל ויחזיר לכם את איכות השינה.

דויד מירז מטפל ברפואה משלימה : תחומי מגע , שיאצו, דיקור סיני , גוף ונפש 


אתר הבית >> www.david-miraz.co.il 


מייל >> david1.miraz@gmail.com


נייד ליצירת קשר : 054-7920434


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב