דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגדלת הרווחים בעסק 

מאת    [ 18/01/2021 ]

מילים במאמר: 702   [ נצפה 968 פעמים ]

הגדלת הרווח בעסק צריכה להיות שאיפתו של כל עסק בכל תחום פעילות. הרווח כידוע הוא הפער בין ההכנסות לכלל ההוצאות (ישירות/משתנות וקבועות) לפני תשלומי מס הכנסה.

הגידול ברווח יכול להתבצע על ידי  מספר רב של אפשרויות ושילובים שונים בין שינויים בהכנסות ובהוצאות כל תחום בנפרד, במשולב, ובתמהילי אחוזי שינוי שונים בהכנסות וברווח.

בכדי להבין את התהליך יש להבין את תהליך יצירת ההכנסות ומגוון האפשרויות הקיימות, כמו כן יש להבין את סוגי ההוצאות ואופן התהוותן, ותרומתן לתהליך יצירת ההכנסות.

צריך להכיר את הענף בו פועל העסק, את גודל השוק, סוגי הלקוחות, התנהגות השוק, את מאפייני התחרות, את מידת הרגישות לשינויים במחירים, את עוצמת ותגובת המתחרים, את המיצוב של העסק הספציפי, קיומי תחליפים ועוד פרמטרים שונים. כל ענף מתנהל אחרת, וצריך להבחן באופן ספציפי.

במקביל העסק נדרש לזהות את יכולותיו וחולשותיו בהתייחס למתחרים ובהתייחס להזדמנויות והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות  שבה פועל העסק, והסביבה הכללית הרחבה. בתהליך בדיקת היכולת יש לזהות פערי חולשה מזוהה, כמו גם חוזקות יחסיות לא מספקות, ולחזק את החולשות ולתגבר את החוזקות הרלבנטיות.

כאמור כל עסק צריך לבצע את ההתאמות והפעולות הנדרשות והמתאימות לעסק הספציפי, ובהתייחס למוצרים אותם הוא מספק, לנתח ולהבין את קהל היעד, אופן ומאפייני הקנייה והרגישויות למחיר ולרמת השרות, זמני התגובה ומאפיינים נוספים לענף ולקהל היעד.


    • 1.    גידול בהכנסות יכול להתאפשר באופנים הבאים

גידול המכירות יושג על ידי  פעילות או שילוב פעילויות כדלקמן:

ü     גידול במספר הלקוחות הקיימים. ע"י העמקה או/ו הרחבה בשוק קיים, זיהוי שווקים נוספים, שת"פ, רכישת עסקים משלימים וכו.

ü     גידול במספר עסקאות המכר על ציר זמן. בעזרת תמריצי רכישה לפי תדירות רכישה.

ü     גידול במס' המוצרים הקיימים הנרכשים בכל עסקת מכר, בעזרת תמריצי רכישה לפי כמות/נפח רכישה.

ü     גידול בתמהיל הרכישות בגין תוספת מוצרים חדשים על ציר הזמן.

ü     ייקור המכר ללא פגיעה משמעותית ברכישות של מוצרים קיימים המאפשרים זאת.

ü     הוזלות מחיר שיקטינו שעור תרומה ,אבל יגדילו סה"כ תרומה בשל גידול נפח רכישה ותדירות רכישה.

ü     הוזלת מחיר בגין הוזלת הרכש, או הנחות לכמות.

ü     תוספת ערך נתפסת ע"י הלקוח, שתאפשר גידול במכירות או/ו העלאת מחיר קיים.

 


    • 2.    קיטון בעלויות קבועות:

קיטון העלויות כולל פעילות של בדיקת מידת נחיצות , קיצוצים, והשוואות כדלקמן:

ü     בדיקת כל העלויות הקבועות של העסק, בעיקר המרכיבים כבדי המשקל כגון: שכר, מימון, שכירות, ביטוחים, שירותים מקצועיים, הובלות, הוצאות רכב, תחזוקה וכו. וצמצומן באופן זהיר ופרטני. לפי מודל "עלות התועלת", ו"תועלת העלות". כלומר בדיקה מה התועלת בגין העלות, ובדיקה הפוכה, כמה העלות עבור התועלת. לעיתים מגיעים לתובנות שונות , למרות שהמספרים זהים, אך כוון ההסתכלות שונה.


    • 3.    התייעלות ואפקטיביות ניהולית ותפעולית בהתאם לסוג העסק והעיסוק:

התייעלות היא לעשות את הדברים באופן הנכון, בהתאם לתכנון, בהתאם לתקן, באיכות הנדרשת ובתזמון הנכון כדלקמן:

ü      שיפור איכות בצוע ותפוקות של עובדים (ייצור, לוגיסטיקה, מכירות)

ü     שיפור התיאום בין הפונקציות השונות לצמצום תקלות ולניצול משאבים

ü     שימוש בטכנולוגיות מתאימות בתחומי: ייצור, תקשורת, לוגיסטיקה, מערכות מידע.

ü     תכנון לניצול יעיל של זמני תהליך והשהיות.

ü     התאמת תקני כ"א לנדרש לעסק בתפקוד יעיל.

ü     תמריצי תפוקה בתחומים המאפשרים זאת: ייצור, מכירות, שירות וכו.

ü     הכשרות למנהלים ועובדים, ושיפור עבודת צוות וקבלת החלטות.

ü     שיפור יעילות ניצול זמן של מנהלים ועובדי מפתח.

ü     שיפור תנאי סביבת העבודה.

ü     ניהול: תכנון, הצבת יעדים, שימוש במדדי בצוע ובקרה באופן שוטף ועקבי.

כל פעילות שתבוצע נכון תשפיע באופן חיובי, יתכנו שילובים שונים בין כל המהלכים שצוינו.

חשוב לציין שהמהלכים יהיו שונים בהתייחס לגודל העסק , מורכבותו, המבנה העסקי הארגוני והפונקציונלי שלו ועוד. העסק יידרש להתאים ולסנכרן בין היכולות בהתאם לסוג וגודל השינוי שיבוצע. אי התאמות נכונות ומתוזמנות עלולות לגרום לנזק, ולמסמס את האפקט החיובי של פעילויות שבוצעו. לדוגמא: גידול במכירות ללא התארגנות לוגיסטית מתאימה תפגע באספקות ובאמינות. צמצום עובדים ללא אבחנה, עשוי לפגוע ביכולת לספק שירותים שונים או לבצע פעילויות חיוניות. גידול במכירות ללא מערכות מידע בקרה וניהול ראויים, לא יאפשרו מימוש מלא של הפוטנציאל העסקי, ויפגעו בתיאום בין הפונקציות  ויגרמו לחוסר יעילות ותקלות.

מומלץ מאד להגדיר יעדים אסטרטגיים להשגה, בתחומים הרלבנטיים לעסק, היעדים צריכים להיות מכומתים בערכים כמותיים וכספיים או ב% וציר זמן להשגה, כמו גם הפעילויות הנדרשות לבצוע לשם השגתם. הפעילויות הם למעשה חלק מתהליך אסטרטגי, המחדד את הייעוד של העסק, החזון, מטרת העל, הערכים שלאורם יפעל בתהליך, וכאמור היעדים האסטרטגיים

UP ייעוץ וניהול - פתרונות לניהול עסק


עוזי פלג 0526969240


יועץ לניהול עסקי וכלכלת בית
יועץ מוסמך של המעוף במשרד הכלכלה
יועץ מוסמך בינלאומי CMC
חבר בלשכת היועצים העסקיים והניהוליים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב