דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך משבר הקורונה חיזק את הצורך והחיפוש אחר הכנסה פסיבית בכל העולם 

מאת    [ 26/12/2020 ]

מילים במאמר: 677   [ נצפה 1349 פעמים ]

בשנת 2006 הייתי בעלים של חברה מצליחה מאוד ליצירת רינגטונים לטלפונים סלולריים. כשאתם קוראים את זה, בטח אתם לא מצליחים לדמיין שלפני מהפכת הסמארטפונים היינו מורידים לנייד רינגטונים שונים בכל פעם מחדש ומשלמים עליהם כסף. העסק היה מצליח מאוד ופרח, עד ששנתיים מאוחר יותר קרו שני דברים מאוד דרמטיים: התחילו שינויים בשוק הסלולר שפגעו בהכנסות של העוסקים בתחום הרינגטונים וגם החלה מהפכת הסמארטפונים.

בימים שהחברה שלי הצליחה ושגשגה אני הבנתי שעלי לעשות משהו אחר עם הרווחים והחלטתי לפזר את הסיכון העסקי שלי ולרכוש נדל"ן מניב להשקעה. המחשבה שלי הייתה שאני לא יודע לעולם מה יעלה בגורל העסק והתחום ושעלי "לבטח את עצמי". הצורך ההישרדותי שהיה לי באותם השנים, הוא הצורך שהפך להיות זה של כל אחד שיקרא את המאמר הזה בעצם, בעקבות משבר הקורונה. מה עשיתי עם הכספים? התחלתי להשקיע בנדל"ן בישראל ובארצות הברית.

ההשקעות הללו יצרו אצלי הכנסות פסיביות חודשיות וכך הייתה לי משכורת חודשית נוספת מבלי לעשות דבר. כשהתחלתי לרכוש נדל"ן בישראל אז המחירים היו נמוכים מאוד, זה היה בשנים 2008-2009, וכשהתחלתי לעשות את זה בארה"ב בשנת 2010, התזמון היה לאחר ירידות המחירים הגדולות של משבר הסאב-פריים. אבל העניין הוא שאין דבר כזה תזמון נכון לנדל"ן, אם תיקחו כל נקודה על פני גרף ההיסטוריה, מי שרכש נדל"ן למגורים בישראל או בארצות הברית, הצליח להניב עם השנים תשואות פנומנליות גם מהשכרה וגם מעליית הערך, כאלה תשואות שלא ניתן להשיג באפיקים אחרים.

מה המסר שלי לעסקים, עצמאים ובעיקר שכירים?

עסקים רבים מאוד נפגעו ועוד ממשיכים להיפגע, מסגר לסגר. למרות החיסונים לקורונה, דבר אחד אפשר להגיד והוא שאי הוודאות קדימה היא הגדולה ביותר שהייתה מעולם. המשבר הזה טלטל ושינה את התעסוקה של רבים מאזרחי ישראל והעולם. רבים נאלצו להמציא את עצמם מחדש ולשרוד, התהליך הזה טוב כי הוא מוציא מכל אחד את המקסימום. אנחנו הכי טובים שאנחנו צריכים לשרוד. יחד עם זאת, ככל שעובר הזמן אנחנו עולים בגיל, לשרוד בגיל 30 זה לא כמו לשרוד בגיל 50 או 60. אנחנו חייבים לדאוג לעצמנו לעתיד בעולם שרק הולך ומשתנה, עם או בלי הקורונה זה רק יילך ויגדל בגלל השינויים הטכנולוגיים התכופים ואלה שעוד הולכים להגיע.

כל אחד חייב לייצר לעצמו הכנסות פסיביות וכמה שיותר מהן. עדיף שאלה יהיו נכסים עם תשואה חד ספרתית נטו גבוהה, שמאפשרים באמת ניהול כמה שיותר פסיבי ללא כל צורך שלנו בהתעסקות שוטפת. יש הרבה דוגמאות לנכסים כאלה וגם לצערי הרבה מאוד הבטחות שב של אנשים לא הגונים. המסר הראשון הוא לא לרוץ ולהתפתות, לזכור שמי שמבטיח לכם תשואות חלומיות ולא הגיוניות כנראה שעליכם לברוח. כמו כן, מי שמציע לכם תשואה מובטחת ללא סיכונים, זה כמובן מי שאתם לא צריכים ללכת עם ההשקעות שלו.

אלו נכסים יכולים לייצר לכם הכנסה שתחזיק גם בזמני משבר כלכלי?

דירה להשקעה בישראל - כן, למרות שמחירי הדירות גבוהים בישראל, הקרבה וההיכרות עם נכסים בישראל, מייצרת רוגע, ביטחון שבהשקעה אותה עשו עד היום עשרות אלפי ישראלים. אמנם התשואה היא חד ספרתית נמוכה, אבל עם הוזלת המשכנתאות התשואה על ההון העצמי גבוהה יותר והצפי לעליית ערך בשנים הקרובות קיים. זוהי אמנם האופציה הפחות עדיפה מבחינת תשואה, אבל מי שחייב את הביטחון הישראלי, לפחות יהיה בעלים של דירה נוספת או של דירה להשקעה כדי להתחיל להתקדם עם הכנסה פסיבית. 

בית פרטי להשקעה בארצות הברית - אכן, יש קושי לעתים לישראלים להשקיע בארצות הברית בגלל שמדובר בהשקעות בחו"ל. יש תחושה של חוסר שליטה. אבל כמו בכל דבר, אם אתם מבצעים את התהליך לאחר לימוד מעמיקף הבנת התחום, חקר, או בעזרת שימוש באנשי מקצוע, אין ספק שאתם מגדילים את סיכויי ההצלחה שלכם, מקטינים את הסיכונים ושהדרך ליצירת הכנסה פסיבית משמעותית הולכת ועולה.

השורה התחתונה: ישנם עוד אפיקי הכנסות פסיביות, העיקר זה להתחיל

הקושי היחידי האמיתי הוא לא במה להשקיע אלא להתחיל לעשות את זה בפועל. עלינו להמציא לעצמנו איזה מחסום דמיוני שבו אנחנו מבינים שבעוד כמה שנים לא יישארו לנו מקורות הכנסה ופרנסה ואם לא נעשה משהו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מול שוקת שבורה. אלה אינן קלישאות, כפי שראיתם, משבר הקורונה שינה ומשנה את העולם, אין משק בית שלא צריך כיום עוד מקורות הכנסה, החיים הולכים ומתייקרים, עליכם לעשות משהו כדי להגדיל את ההכנסות שלכם שלא נובעות מעבודה ומיגיעה אישית, ככל שתתקרבו לגיל פנסיה ופרישה תבינו יותר את הצורך הזה ואת העובדה שאי אפשר לסמוך על הפנסיה.

יריב פז, הוא מנכ"ל ובעלים של פז גרופ, חברה להשקעות נדל"ן בישראל ובארה"ב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב