איך לייצר שיתוף פעולה עסקי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך לייצר שיתוף פעולה עסקי 

מאת    [ 24/12/2020 ]
מילים במאמר: 1448   [ נצפה 678 פעמים ]

 
 

אתם מכירים את האנשים שלא מכירים אתכם ואומרים לכם שהם רוצים לשתף פעולה ? נכון שזה מוזר ?
מי שפונה אליכם באופן הבא הוא לא מבין את העקרון ואת ההיגיון הבסיסי של שיתוף פעולה.

במאמר הזה אני הולך לסקור את נושא השיתוף פעולה ממגוון היבטים וכיוונים שונים, מקווה שתפיקו ממנו את המיטב ותשכילו לבנות שיתופי פעולה שיעבדו עבורכם.

שיתוף פעולה הוא קודם כל מערכת יחסים ומי שלא ישכיל להבין את זה יישאר רק עם הסיסמא של לייצר שיתוף פעולה. ולכן המיקוד שלכם צריך להיות בבניית מערכת יחסים ולא ביצירת שיתוף פעולה.

בנוסף בשיתוף פעולה חייב להיות משהו שאתה נותן ומשהו שאתה מקבל. אחרת אין כאן הדדיות. לא תמיד זה חייב להיות שווה, זה הכל תלוי בערך הנתפס אצל משתפי הפעולה. יכול להיות שאתה תקבל מזה משהו שיראה לך כלום ולמישהו אחר יראה מדהים ומשהו ששווה להתאמץ בשבילו.

ואם אנחנו מזכירים מערכת יחסים אז למשל כהורים חשוב ששני בני הזוג ישתפו פעולה על מנת לנהל את הדברים בצורה טובה ושכולם יהיו מרוצים. חוסר שיתוף פעולה ייצר מתח בין הילדים להורים ובין שני בני הזוג במקרה הטוב ובמקרה הרע יוביל להפרדת כוחות ולמלחמה בין שני בני הזוג בתהליך הפרידה. בד"כ אם אין שיתוף פעולה צריך להבין האם עולם הערכים של שני בני הזוג הוא זהה. אם לא? אז צריך למצוא נקודות שבהן הערכים שלכם זהים וליצור מטרות משותפות.

שיתוף פעולה מייצר לנו חיים קלים לעומת חוסר שיתוף פעולה שמייצר לנו בלאגן בכל מישור.

הכוח של שיתוף פעולה הוא אדיר.

אז בואו נתחיל ונבין לאט לאט כמה דברים חשובים על שיתוף פעולה עסקי. איך עושים אותו בצורה נכונה וחכמה ? מתי עושים אותו ובאיזה שלבים מתקיים עקרון ההדדיות ומצב שבו כולם מנצחים ? וכמה עקרונות וקווים מנחים לשיתוף פעולה…

מי צריך שיתוף פעולה בכלל ?
יש כל כך הרבה סיבות לעשות שיתופי פעולה, מן הסתם אציין כאן רק מספר סיבות על מנת לפתוח לכם את הראש לרעיונות חדשים:

להגדיל את העסק

לשפר את השירות

לתת מעטפת מקצועית רחבה יותר

להגדיל ולגוון את כמות הלקוחות /קהל הלקוחות

לעזור ללקוח גם כאשר סיימנו את התהליך עמו. על ידי הפניית בעלי מקצוע שיכולים לסייע ולקדם אותו.

לחדור לשווקים חדשים

להוסיף סל מוצרים לעסק

לתת בטחון ללקוח

הערה חשובה: הלקוח לרוב לא נשאר לנצח לעבוד עם אותו בעל עסק, יחד עם זאת דבר אחד ברור ובטוח שאם הוא שילם פעם אחת לספק מסוים אז הוא מבין את הערך הגדול של לעבוד עם אותו בעל מקצוע, והוא נתפס כאדם אמין וסומך עליו. אז אם הספק הזה ימליץ לו על משהו אחר הוא פשוט יילך אחריו בעיניים עצומות.

המשלוש הקדוש בשיתוף פעולה W-W-W
המשלוש הקדוש למעשה הוא בסיס שיעזור לכם לייצר שיתוף פעולה שכולם יהיו מאושרים ממנו. זאת אומרת נותן ערך גדול לכולם ובד"כ מדובר במהלך של W-W-W הווה אומר win עבור הלקוח, win עבור צד אחד בשיתוף הפעולה,ו win עבור הצד השני שמשתף פעולה.

שיתוף פעולה איכותי חוסך לנו זמן, כסף, מאמצים, אנרגיה, מאמצים שיווקים, ואפילו יכול להיות משהו שיעשה בשבילך את העבודה, ויכול לייצר מוצר משלים עבור הלקוח שלנו.

איך בונים קשר לעשות שיתוף פעולה
כמו בכל משפך שיווקי נדרש בשלב הראשון לעבור עם הלקוח שלושה שלבים של KLT

היכרות - KNOW - זה השלב שמתחילים להכיר אחד את השני

לחבב LIKE - שנוצר חיבור בין שני האנשים ומגיעים למצב שמחבבים אחד את השני עם זה. דררך טובה היא למצוא מעגלים משותפים ולנסות למצוא חיבורים עמוקים יותר

לסמוך - TRUST - לסמוך אחד על השני מבחינה אישית ומקצועית. בשביל זה נדרשים כל הדברים החשובים בבניית הסמכות שלכם כאנשי מקצוע.

לנסות להבין מה האחר היה עוזר לו למנף את העסק שלו מבחנת: זמן, כסף, שירות ומוצר טובים יותר או אנרגיה.

אז למעשה שיתוף פעולה טוב הוא אחד כזה שיגרום לכל הצדדים להרגיש שהם מנצחים, אחרת מישהו יפוצץ את העסקה כי היא תשתלם לו פחות. אחרי הכל מדובר כאן באנשים ואי אפשר להיות פריאר לנצח!

עם מי לשתף פעולה?

כאלה שאתם מרגישים טוב איתם

כאלה שאתם יכולים לחוות התפתחות אישית או עסקית.

כאלה שיש לכם מה לתרום להם ומה לקבל מהם.

כאלה שמשלימים אתכם ואתם רוצים לעזור ללקוח שלכם דרכם ועל הדרך לעזור גם להם.

כאלה שיכולים להיעזר בכם ולתת דרככם ערך ללקוחות שלהם.

עם המתחרים/הקולגות שלכם.

עם לקוחות שלכם זה גם שיתוף פעולה.

איפה אפשר למצוא שיתופי פעולה ?
ברשתות חברתיות: לינקדאין, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם - ממליץ לכם לייצר חיבור אישי עם אותו אדם לקבוע פגישה ללא מטרה ברורה ואם למצוא לנכון להעמיק את הקשר איתו ולאט לאט אם יהיה מקום לשיתוף פעולה הוא יתברר.

בנטוורקינג - מפגשי נטוורקינג מאפשרים לכם להרחיב את המעגלים של האנשים שאתם מכירים ומהם מי שיהיה לכם חיבור איתו תוכלו לייצר שיתוף פעולה. טיפ אחד קטן לא למהר, קחו את הזמן תתחברו, תבינו, תראו אותו מתנהל לאורך זמןץ

עם הספקים שאתם עובדים איתם עכשיו. בררו מה היה משפר משהו בשירות שלכם ומצאו מי מהם יכול להיות פתרון שאתם צריכים.

עסקים משלימים - שוב מזכיר תתחברו טוב טוב ואל תדברו על שיתוף פעולה בהתחלה. אם תגלו שיש עניין אמיתי זה יתגלה מעצמו.

בחללי עבודה משותפים. שימו שלט מה אתם מחפשים ? ותדברו עם אנשים במרחב של הקפה והסגריות או בפינת המשחקים.

תבררו בשכונה שלכם מי יכול להיות פתרון לשירות שלכם - הכי כיף לשתף פעולה עם אנשים קרובים.

עם המתחרים והקולגות שלכם. הם מבינים שאף אחד לא נשאר תמיד למעלה או למטה ואם תראו להם שאתם שואפים להצליח הם יתחברו אליכם.

איך לקבל רעיונות עם מי לשתף פעולה?
רצוי לברר איפה הלקוח נמצא בשלבים שונים לפני שאנחנו עובדים איתו כדי שנדע איך אפשר למצוא אותו ובנוסף איך אפשר לעזור לפתור את הבעיה שלשמה הוא פנה אליכם בשביל לפתור אותה בצורה הטובה ביותר.

לפני שהלקוח עובד איתי
לחשוב איפה הלקוח נמצא ? מה הוא עושה? איפה הוא מסתובב? מי בקשר איתו ועוד כל מיני דברים שעולים על דעתכם. מה הצרכים שיש לו לפני שהוא עובד איתנו ? מה הכאבים שלו ועוד

במקביל לעבודה איתי
אצל מי הוא צורך את השירות שלנו במקביל או מי עושה בדיוק את אותו דבר כמונו ? איפה הוא מסתובב בזמן שהוא עובד איתנו ? את מי הוא פוגש ? מה הצרכים שיש ללקוח שלנו בזמן התהליך ?

אחרי שסיימנו את העבודה המשותפת
מה מצבו אחרי השירות שלנו ? איפה הוא מסתובב ? איזה שירותים הוא צורך ? מה הצרכים שלו אחרי שהוא מסיים את העבודה איתנו.

בכל שלב, אני מזהה בעל מקצוע עם מסה של אנשים או אפילו עם אנשים בודדים ואני נותן לו את מה שאני יכול לתת כדי לשתף פעולה.

מה יש לי לתת בשיתוף הפעולה
1. ערך אישי, עסקי או מקצועי

2. שיווק הדדי

3. אנרגיה

4. תגמול כספי

5. לתת את השירות שלי שווה ערך כספי

6. להגדיל את המערך האסטרטגי של הספק או שלי.

צורת הפניה - לעשות ולא לעשות ?
לא לפנות במייל לשיתוף פעולה כי זה חסר טעם אף אחד לא ישתף איתך פעולה לפני שהוא מכיר אותך או אם אין לך USP (הצעת מכר ייחודית שאי אפשר לסרב לה, לשיתוף פעולה). שיתוף פעולה טוב הוא קצת פחות מזוגיות צריך לזהות שיש הרמוניה ויש אותם ערכים שמנחים אותנו.

לרוב שהבסיס לא יהיה רק כלכלי, זאת אומרת לא להגיד לאדם שאתם תשלמו לו תמורת ההפניה, אלא להתחיל ממשהו שיחבר בינכם (יכול להיות הרצאה משותפת או וובינר, או החלפת דיוורים, סרטון ראיון הדדי, פגישה להבנת הצרכים).

לא לראות אדם פעם ראשונה ולגשת עם הצעה לשת"פ לפני שהכרתם.

כן להשקיע בבניית מערכת יחסים עם האדם ולא לפנות ישר ולעניין.

איך אני מייצר אינטרנס להחזיר בצד השני ?
אני אתחיל בלהסביר לכם איך לא…

אחד הסיפורים הזכורים לי זה מפגש עם אישה שרצתה שנשתף פעולה, הגענו לפגישה והיא אפילו לא התענינה בי רק דיברה על עצמה. אחרי שנגמר הזמן אמרתי לה שאני חייב לסיים מכיוון שנגמר הזמן שהקצאתי למפגש הזה. נתתי לה ספר שכתבתי במתנה, שילמתי את החשבון ונפרדתי ממנה בנעימות. והיא לא הפסיקה לבקש ממני סליחה, כי היא פתאום הבינה שהיא עשתה טעות. ואני בנחמ

דות אמרתי לה פעם הבאה...

אז מה כן ? המסר שלי אליכם הוא היו מתענינים!

תתענינו בצד השני ורק אחרי ששמעתם אותו מספיק (אתם תגדירו כמה זה מספיק) תתחילו לספר אתם.

רעיונות לשיתוף פעולה עסקי
לעשות החלפת דיוורים - זאת אומרת אני מדוור מישהו ונותן את המילה שלי שהאדם הזה בסדר לקהל שסומך עלי והוא מדוור אותי

אני נותן עבודה ומקבל תמורת זה מערך שיווקי ולקוחות ומשתף הפעולה מקבל כסף.

אני בסיום מכירת ספר הילדים שכתבתי "ג'וש הפרעוש" מקפיד להמליץ או לתת ללקוחותיי מתנה מאישה מקסימה שהיא מנחת הורים מאוד מפורסמת "קלאודיה כץ" כדי שהלקוח בסיום הספר יחשוב איך להגשים את החלומות שלו ולהאמין בעצמו. קלאודיה יודעת לעשות את זה.

ישנם מספר בעלי עסקים שמחזקים את העסק שלהם עם שוברים ממני ובהם הלקוח מגיע לפגישה טלפונית ראשונה איתי במחיר מוזל שבד"כ בעל המקצוע משלם על זה וככה הוא מחזק את עצמו)

לסיכום, איך ליצור שיתוף פעולה אמיתי?
לבנות מערכת יחסים במידת האפשר.

לצרוך את השירות אם אפשר או לתת טעימה מהשירות שלכם ?

להתחיל לייצר חיבור אישי או לענות על צורך.

לחשוב על מה יקדם את הלקוח לרמה הבאה שלו ולמצוא את השיתוף פעולה שיעזור לו.

 

מקווה שתפיקו את המיטב מהמאמר הזה.

שיהיה לכם המון בהצלחה!!!

 

ליאור עקירב הוא הבעלים של עקירב ייעוץ אסטרטגי, נחשב למוח שעומד מאחורי מובילי דעת קהל, בוגר שני תארים בפיזיקה, יועץ אסטרטגי מבוקש מהטכניון.


הטבה: http://tiny.cc/2577tz

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב