דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צי'קונג טיפולי 

מאת    [ 12/11/2020 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 1349 פעמים ]

שם הטיפול מרמז על מטרתו. צ'י - זוהי אנרגיית החיים וקונג משמעותו שיטה או עבודה. מטרת הטיפול היא להזרים אנרגיית חיים לגוף באמצעות התנועה, לאזן את הגוף ולהביא אותו למצב של ריפוי ותחושה של רוגע ושלווה.

בשנות החמישים של המאה הקודמת החלה אומנות הצ'י קונג להתפשט למערב וגורמים רבים החלו לחקור את ההשפעות הרפואיות שלה. כיום קיימים מחקרים רבים שנערכו בעיקר בסין ובארצות הברית המאשרים את הקביעה הסינית העתיקה האומרת ש"תרגול סדיר של צ'י קונג משפר את הבריאות ואת תוחלת החיים".

בטיפול מסנכרנים בין תנועות עדינות, לבין הנשימות במטרה לשפר את היכולות הגופניות, את הריכוז, את השקט הפנימי, לחזק את מערכת החיסון ולהעלות את כמות האנרגיה הזמינה בגוף כדי להקל על מחלות שונות או כדי לרפא אותן.

 

מהם היתרונות הבריאותיים המוכחים של הטיפול?

הפחתת לחץ דם ושיפור בריאות הלב – לתרגול של צ'י קונג יש יכולת לשפר את זרימת הדם בגוף ואת הניקוז הלימפתי, ואכן מטופלים רבים מדווחים לאחר הטיפול על תחושות של אנרגיה, גמישות וחום. ההשפעה של הטיפול משתנה בהתאם לשיטות האימון ולסגנון שלו, יש שיטות הכוללות תנועות איטיות רצופות וחלקות המערבבות נשימות עמוקות המביאות לרגיעה ויש שיטות יותר אירוביות ונמרצות יותר המעלות את קצב פעולות הלב, מחזקות אותו, מגבירות את זרימת הדם ומפחיתות את רמות הלחץ בגוף.

מחקר שנערך בבית חולים בטאיוואן מלמד כי צ'י קונג מתאים לאנשים הסובלים מאוטם שריר  הלב או לאנשים שעברו ניתוח מעקפים. בכל מצב, לפני שמתחילים באימון חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל.

הפחתה של סיכונים לנפילות ופציעות בגיל מבוגר - מחקר שפורסם במגזין חשוב העוסק בגרנטולוגיה חושף כי אנשים מבוגרים שתרגלו צ'י קונג שלוש פעמים בשבוע במשך חצי שעה כל פעם, הפחיתו באופן ניכר את מספר הנפילות והפציעות הממוצעים של בני גיל שבעים ויותר. המחקר גם חושף שיפור משמעותי בשיווי המשקל ובביצועים הפיזיים של בני גיל הזהב.

לטיפול צ'י קונג יש השפעה מיטיבה על מצבים רגשיים כמו דיכאון, חרדות מתחים ולחצים. הטיפול עשוי לשפר את תפקוד מערכת העצבים, להפחית עצבנות ולשחרר שרירים תפוסים. אנשים המתרגלים תרגול צ'י קונג נהנים משינה איכותית וטובה, מיכולת ריכוז משופרת ומתחושה של ביטחון גבוהה באשר לגוף שלהם. ובנוסף, מאחר ומערכת העיכול קשורה לרמת הלחץ בגוף, לצ'י קונג יש יכולת לטפל בבעיות עיכול, בדלקות בקיבה, באולקוס ובתסמונת המעי הרגיז.

 

צ'י קונג הוכח כמסייע לחיזוק מערכת החיסון ולטיפול במחלת הסרטן. מחקר שנערך בבית החולים "גוואנג'ו" בסין בדק 592 מטופלים. תוצאות המחקר מלמדות כי מרבית הנבדקים שביצעו תרגילי צ'י קונג הצליחו לשפר את איכות החיים שלהם, להפחית את רמת העייפות, לחזק את מערכת החיסון ולהוריד את רמת הקורטיזול בגוף.

מחקר שבדק את השפעת הטיפול על מי שסובל ממחלות פרקים ניווניות, מכאבי פרקים ודלקות במפרקים, גילה כי שיטות הריפוי של צ'י קונג מביאה להפחתה משמעותית של רמת הכאבים, לשיפור ביכולות התנועה ועוד.

לטיפול צ'י קונג יש יתרונות בריאותיים רבים, הוא עשוי למנוע מחלות לב, להוריד את לחץ הדם ורמה גבוהה של כולסטרול, להרגיע כאבי שרירים, דלקות גידים, לסייע בטיפול של הפרעות קשב ולמידה לחזק את מערכת החיסון ואת העמידות של הגוף בפני זיהומים ועוד.

מטופלים רבים נעזרים בטיפול כהכנה לניתוח או לכל אירוע מלחיץ אחר מאחר וזהו טיפול מאזן ומרגיע מאוד.

דויד מירז מטפל ברפואה משלימה : תחומי מגע , שיאצו, דיקור סיני , גוף ונפש 


אתר הבית >> www.david-miraz.co.il 


מייל >> david1.miraz@gmail.com


נייד ליצירת קשר : 054-7920434


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב