דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סטארט-אפים ישראליים בתחום הציור הדיגיטלי 

מאת    [ 09/09/2020 ]

מילים במאמר: 1013   [ נצפה 1578 פעמים ]

                  

 

כאמן דיגיטלי ישראלי תמיד גליתי עניין ברעיון של סטארט-אפ שעוסק באמנות או בציור דיגיטלי. אחרי מחקר שעשיתי גיליתי שבישראל לבדה הוקמו מספר סטארט-אפים ישראליים בתחום הציור הדיגיטלי או תחום אמנות שכולל גם את הציור הדיגיטלי. חלקם לא שרד ואינו פעיל. אני כותב סקירה קצרה  על הסטארט-אפים הישראליים שמצאתי.

 Dreame.me: ציור מותאם אישית במקום פסיכואנליזה

חלומות הם כר פורה לאמנות, והסטארט-אפ הישראלי Dreame.me מאפשר גם למי שאינו אמן בנפשו להפוך את הלא-מודע שלו ליצירה. לחברה מאות אמנים משלושים מדינות, ולקוחות מעשרות מדינות שונות. התהליך פשוט: נכנסים לאתר החברה ובוחרים אמן מתוך מאגר. לאחר מכן ממלאים טופס שכולל תיאור של החלום, אפשרות להוסיף מקומות משמעותיים שהופיעו בו, איזו אווירה הייתה בו וכן הלאה. אפשר גם להוסיף נתונים שיעזרו לאמן להבין טוב יותר את החלום שלנו, כמו למשל האשטגים באינסטגרם, לינק לפרופיל הפייסבוק שלנו, תגיות וכו' "המשתמש בוחר מבין כל מיני סגנונות: איורים, קריקטורות, דיגיטל, קולאז' ", מסבירה שרונה קרני-כהן, אחת מיזמי הפרויקט. "פרופ' דן אריאלי, למשל, הזמין יצירות כאלה לכל עוזרי המחקר שלו, ואמר שהוא למד הרבה על עצמו דרך זה". מחירים? "בין 20 דולר ל-200 דולר".  ישנה חלוקת רווחים עם האמנים, שנעה בין 10% ל-40%.  Dreame.me עושה הסכם שיתוף פעולה עם כל האנשים שמזמינים יצירות, אחר כך העבודות נמכרות כאמנות לכל דבר.

קורטיקה (Cortica): מאפשרת למחשבים ללמוד באופן עצמאי

 מנכ"ל ומייסד קורטיקה הינו יגאל רייחלגאוז .(Raichelgauz). החברה הוקמה בשנת 2007 על ידי צוות חוקרים מהטכניון בחיפה.טכנולוגיה שפותחה בישראל מאפשרת למחשבים ללמוד באופן עצמאי על העולם סביבם ללא עזרת אדם, וללמד מחשבים אחרים את התובנות שהשיגה. חברת קורטיקה הישראלית פרצה למוח חי בניסוי בטכניון והעתיקה את פעילות הנוירונים במוח לתוכנה. הטכנולוגיה החדישה נקראת “בינה מלאכותית אוטונומית” ומאפשרת למחשבים ללמוד ללא השגחת בני אדם, בניגוד לבינה מלאכותית רגילה הפועלת על בסיס מידע שאדם הזין לתוכנה. הפריצה למוח שיקפה למתכנתים כיצד המוח עובד עם מידע חזותי, כדי שיעניקו גם למחשבים את היכולת להבין את העולם על בסיס מידע חזותי באופן בלתי מוגבל. קורטיקה פיתחה את מערכת הראייה הממוחשבת האפקטיבית שיותר שנראתה אי-פעם. שהיא דור חדש של טכנולוגיות חישוב בהשראה ביולוגית.  עם שינויים קלים ניתן לפתח את האלגוריטמים האוטונומיים ללימוד ציור כמו טובי הציירים בימינו.

 Niio: הפצה על כל מסך, בכל מקום

הנגשה היא מילת מפתח נוספת בכל הקשור למיזמי ההיי-טק באמנות, והחברה הישראלית ניו (Niio) שמה לעצמה מטרה להביא את היצירות לכל מסך .ניו היא פלטפורמת גילוי ותצוגה של וידאו ואמנות מדיה חדשה. אמנים מובילים, גלריות, אספנים, אוצרים ומוסדות משתמשים בכלים המקצועיים של  ניו לניהול ולהפצה של אוספי האמנות שלהם. החברה הוקמה על-ידי איש ההיי-טק רוב אנדרס, 44, והמעצב אורן משה, 45, מתמחה בממשק משתמש ובתכנים דיגיטליים ומרצה ותיק בבצלאל. הטכנולוגיה  היא של חנות דיגיטלית. יש לך חשבון ושם משתמש, ולפי זה את יכולה להעלות תכנים, אם את אמנית, או לקבל תכנים, אם את צרכנית. הפלטפורמה עצמה היא מערכת מרכזית  מבוססת ענן, שאליה  מתחברים כל הגופים האלה - אמנים, אספנים, גלריות, מוסדות אקדמיים, ומתישהו גם הקהל הרחב יותר של היוצרים - ולכל אלה אפשר לגשת מכל מכשיר.

 Artbit: השאזם של הציור -– לא פעיל

מבין כל הסטארט-אפים בכתבה הזו, ארטביט הייתה בעלת הפרופיל הגבוה ביותר. לא מעט כתרים נקשרו בשמה, כמו "השאזם של האמנות" - כלומר: אתם רואים יצירה, רוצים לדעת מה שם היצירה, מי האמן, פרשנות, פרטים. אז פשוט מצלמים וסורקים לאפליקציה, והיא כבר תזהה עבורכם. נוסף על זיהוי היצירות, האפליקציה הציעה מפה אינטראקטיבית המציינת את כל אתרי האמנות ביעד מסוים, ורשת חברתית המאפשרת שיתוף ודיון. אפשר היה להתעדכן בזמן אמת בתערוכות המוצגות כעת בעולם, להכיר אמנים חדשים, ללמוד על אמנים מוכרים, להגיע בקלות ובנוחות לכל אתר המציג אמנות ולשתף חברים בממצאים.

 ArtRunners: מונה ליזה אקספרס – לא פעיל

ArtRunners הייתה פלטפורמה מקוונת המפשטת את הקבלנות ואת הניטור של שירותים לוגיסטיים בתחום האמנות, כגון אריזה, שילוח ואחסון. החברה, הסתמכה על רשת בינלאומית של ספקי שירות מתמחים, וכן על קהילה גדולה של אנשים ושל ארגונים בתחום - אספנים פרטיים ועסקיים, גלריות, אמנים, בתי מכירות פומביות ומוזיאונים. את המיזם המורכב הזה הקימו סרג' תירוש, 50, מהבולטים שבאספני האמנות בישראל, ודניאל לבר, 27, סטודנט לאמנות באוניברסיטת תל אביב, בוגר תואר ניהול אמנות (ארט-ביזנס) בסות'ביס בלונדון. השניים הכירו כשדניאל ניהל במשך שנתיים את ארט וינטג', אוסף האמנות של תירוש. הצוות כלל גם את מוריס אזולאי (סמנכ"ל כספים) ומוטי כהן (מנהל הטכנולוגיות). על הפיתוח היו אחראים שני מפתחים באוקראינה ושני מעצבים בלונדון. בפברואר 2015 הוחלט להקים את החברה, שנשענה על אלגוריתם שיודע לעשות מאצ'ינג בין צורכי הלקוח לנותן השירות, ושמביא בחשבון את הציון שאותו ספק קיבל, את המחיר שהלקוח רוצה לשלם ואת הניסיון של אותו ספק עם יצירת משלוח ספציפי או מדיה מסוימת (פיסול, ציור, מיצב). כל האינפורמציה הייתה אמורה להיות באתר, כך שהלקוח יקבל חמש-שש הצעות מחיר.

  MuseValley - שוק המונים עבור אמנים

MuseValley הוא שוק המונים וקהילה יצירתית עם עבודה מעוצבת אישית ע"י יוצרים ברחבי האינטרנט. בקהילת MuseValley, לקוחות מכריזים על עבודה מותאמת אישית ויוצרים מרוויחים כסף על ידי זכיה בתחרויות או מכירת עבודתם בגלריה MuseValley. אמנים יכולים לפרסם את העבודה בגלריה עם אפשרות להוסיף תג מחיר או פשוט לקבל משוב מהקהילה.   משתמשים יכולים להיכנס לערוץ התחרויות, שם הם יכולים לחפש ולמיין לפי קטגוריה או העדפה אישית ולהגיש פרויקטים עם אפשרות לנצח. הם גם יכולים להציג הגשות לפרויקטים, למכירה בגלריה.

CUPIXEL – קיט ציור דיגיטלי

קופיקסל משלבת את התוכנה היחודית שלה עם ערכת ציור חדשנית, קיט - עשה זאת בעצמך, כדי לאפשר לכל אחד ללא קשר לכישוריו לצייר עבודות אמנות שיהיו מוכנות לתצוגה. קופיקסל שואפת לכבוש פלח גדול של השוק העולמי של האומנויות והמלאכות שמוערך בסכום של 40 מיליארד דולר, תוך הצגת דרך חדשה לחוות יצירתיות.

GALLERIZT - פלטפורמה חברתית כוללת לאמנים

Gallerizt היא פלטפורמה מקוונת שבה כל אחד יכול להגיש תמונה של היצירה שלהם לתצוגה מתמשכת. הפלטפורמה שואפת לחבר  את היצירה עם הצופה שאוהב אותה, ומאפשרת את ההתקשרות והתקשורת בין האמן והצופה באופן מידי.   כל תמונה שמוגשת משמשת גם לבניית הגלריה המקוונת של האמן, שאותה הם יכולים להתאים אישית כרצונם. כל גלריה מצוידת בכלים הדרושים כדי לסייע לאמנים לארגן, להציג, לקדם, לשתף, ואם האמן ירצה,  הוא ימכור את היצירות שלו בצורה מושכת וביעילות, מבלי להשתמש באתרים מרובים או להוציא כסף מיותר. Gallerizt שואפת לשבור מחסומים מסורתיים, לחלוק את החוויה היצירתית, ולספק לכולם את הגלריה בה הם  רוצים.

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ------------herzli99@gmail.com----------------------------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב