דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשבות על מחשבות 

מאת    [ 16/12/2019 ]

מילים במאמר: 727   [ נצפה 1723 פעמים ]

 

 

אם לפעמים מתגנב לליבך חשש,אולי אפילו פחד או חרדה,או סתם מחשבה שלילית ועוטפת אותך פסימיות כללית פתאום אתה "רואה שחורות" ואז אומרים לך "חשוב טוב יהיה טוב" אבל אתה עדיין קצת חושב רע....ומתחיל מהלך שנקרא לו "טרור החשיבה החיובית" זוהי הגדרה למצב כאשר אונסים אותך לאמץ גישה חיובית (מתרחש בעיקר בחולים) ,לעיתים זה עלול אף להזיק יותר מלהועיל ואף נמצא שזה לא תורם להישרדות (נמצא שאין קשר בין התמודדות חיובית של חולי סרטן לבין הישרדותם ואין קשר בין רגשות חיוביים להתדרדרות המחלה.)נהפוך הוא אם נותנים לחולה לבטא רגשות שליליים זה יותר עוזר לו מאשר טרור החשיבה החיובית,לכאורה הוא חייב לחשוב טוב ,דבר הגורר  אחריו רגשות אשמה אם למשל המחלה חזרה או נחלת כישלון נוסף ואתה חושב שזה בגלל שלא היית מספיק חיובי.....

 

אתה גם עלול לפחד מ"נבואה המגשימה את עצמה" כאן המשמעות היא שציפיות האדם משפיעות על התנהגות הזולת שהנבואה עצמה יכולה להתגשם...

 

ובספר "הסוד" הפופולארי מאד טוענים שכל מה שנכנס לחיינו "משכנו" אותו בכוח המחשבה שהמחשבה היא המגנט שלנו לאירועים.

 

ואז אתה עלול להסתבך עם הפחד ואתה אומר לעצמך "רגע,אם חשבתי רע אז עכשיו יקרה לי רע?!"

 

ואם אתה מאמין לכך אתה עלול להיכנס לדיכאון ומצב רוח רע של חוסר אושר ,עצבות ,ייאוש, הערכה עצמית נמוכה,אובדן הנאה כללי ,רגשות שליליים כלפי עצמך או אחרים וחלילה יש המרחיקים לכת ומתאבדים כי האמינו למחשבות הדיכאוניות של עצמם.

 

ואני אומרת :"אל תאמין לעומס!" הגדרת העומס על פי "ימימה" הוא טעות במערכת הנפשית רגשית שרשומה מילדות ,העומס הוא רישום בנפש שקרה בילדות (זה יכול להיות אירוע פשוט שאז נתפס כטראומה כמו סריטה בדיסק שיצר פחד קדום) ואני ממשיך להחזיק בו מכיוון שלפי אמונתי החלק הזה נותן לי חיים ולכן לא נותן לעזוב(לכאורה למדת להאמין לרגש הרע כאילו הוא האמת,כאילו הפחד נותן לך סוג של חיות) אלה אם כן מבחינה רגשית אמצא חיים אחרים שיש בהם רגש טוב והתקרבות לעצמי(לשנות את האמונה הבסיסית ולהאמין דווקא ברגש הטוב,שאתה רחוק מעצמך ואתה לא מספיק מאמין בעצמך ,בטוב ובחיים בכלל ומאמין יותר ברע,בכיליון ).לא להיות נגד עצמי ולא לשתף פעולה עם החלקים שמחלישים אותי ובמיוחד לא להאמין לעומס,לחרדות ,לפחדים ,לרגש השלילי, שנצרבו בתודעה שלי שהייתי ילד ועכשיו כל פעם שקורה משהו שמערער אותי זה יושב על אותו פחד קדום ומתעורר זה מה שנקרא "לא להאמין לעומס".

 

כלומר לתת פרשנות אחרת לאותן מחשבות שליליות זה מה שאני קוראת "מחשבות על מחשבות" זה איך אתה מתייחס ומאמין לאותם פחדים וחרדות וכיוצ"ב ונותן להם פרשנות אחרת.

 

אתה גם עלול לפנות למיסטיקנים במגוון תחומים הרואים בנסתר ולשאול את עצתם...."אבל מה יהיה?"

"וזה יקרה?" האמת אתה רוצה לשמוע "מילה טובה",רצית שיעודדו אותך,שיגידו לך שתצליח, ולפעמים הנבואה באמת מתגשמת  בגלל הציפייה מגשימה את עצמה.(לפעמים אתה רק רוצה אישור למעשייך).

 

אני אגיד לך את האמת (ואני מכירה מקרוב את כל שיטות החיזוי): אי אפשר לדעת לנבא ,בשום מקרה מה יהיה.... מה שיהיה יותר מורכב מהרצון שלך,המאמץ שלך וטיפטיפת מזל...ונכון זה חשוב להאמין... ואם אתה מאמין אתה אולי יותר מתאמץ להשיג את המטרה....(ואתה יכול להשיג את המטרה גם מבלי להאמין).

כמו שזוהר זימר "יש דברים נסתרים לא נבין לא נדע...לא צריך כל דבר לחקור ולשאול.." ובשיר נוסף

"לא תוכל אדם לדעת ולא לחזות ואל תבקש ללמוד את סוד המזלות כל שנותר לך הוא רק לקוות..."

ואתה צריך פשוט לנסות עד שתצליח כמו שאריק לביא זימר "זה קורה שהדרך מתמשכת ,זה קורה יש ללכת ללכת,שום דבר לא ידוע,לא שנה לא שבוע יש לנוע,לנוע..."

 

נכון זה באמת "מרגיש טוב לחשוב חיובי" אבל אני רוצה להגיד לך שלא תיבהל מכל מחשבה שלילית, שאפשר להצליח גם עם הרגשה רעה,וגם עם שליליות ,שזה לא בהכרח מביא עלייך אסון...שזה לא בהכרח חייב להתגשם כי חשבת...יש אנשים מאד שליליים ויש על זה גם הרבה בדיחות שחיים טוב מאד עם השליליות של עצמם והנבואות השחורות שלהם לא מתגשמות...ואתה יכול להפתיע את עצמך ולהצליח גם אם היית פסימי לגבי אותו אירוע...(ויכול חלילה לקרות הפוך שחשבת טוב והתאכזבת) פשוט לא לתת משקל גדול ואיזשהו כוח מיסטי לכל מחשבה , כדאי להתעלם ולהמשיך הלאה ,לנסות עד שיצליח ולא להתייאש.

 

אנחנו אומנם לא יכולים לנבא מה יעלה בגורלנו אבל אנחנו יכולים להשתדל לשמור על הבריאות שלנו ולהגיע לטיפולים באופן סדיר לתחזק את המערכת וגם למנוע ממנה לצאת מאיזון,לתת לגוף ולנפש את כוחותיו,או אם סתם נגמר לך הכוח להמשיך ולנוע....כאן בקליניקה שלי ברמת גן בטיפול רפלקסולוגיה קואורדינטיבית,אני משיבה לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה במגוון טכניקות.

טלי ברוך לנדאו 0548053781 סיימה בהצטיינות BA בפסיכולוגיה ,בעלת תעודת בכיר ברפלקסולוגיה מתמחה בהלם קרב.בעלת יכולת ריפוי והרגעה במצבי סטרס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב