השלד בגוף האדם ומערכת היחסים בינו לשרירי רצפת האגן
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

השלד בגוף האדם ומערכת היחסים בינו לשרירי רצפת האגן 

מאת    [ 03/03/2019 ]
מילים במאמר: 364   [ נצפה 326 פעמים ]

 
 

 

יש המחלקים את השלד בגוף האדם לשלוש "קופסאות": הגולגולת, כלוב הצלעות הקשור לעמוד השדרה ועצמות האגן

התנועה של העצמות מתאפשרת על ידי השרירים ותנועת השרירים נשמרת בין השאר בעזרת ההחזקה של העצמות. כאשר מתבוננים בצילומי שלד קשה להבין את השילוב המופלא בין קבוצות אלו. התנועה של חלק מהעצמות מבוססת על מפרקים אך גם במקומות הפשוטים יחסית כמו מפרקי הידיים, השרירים, הרקמות והסיבים אחראים על התנועה בין העצמות.

דבר דומה מתרחש גם בקופסת האגן. האברים הנמצאים בקופסת האגן מקיימים בינהם מערכות יחסים שמשפיעות לעתים לרעה על התפקוד של אחד או יותר מהם. אלו הם: הרחם, שלפוחית השתן והחלק הנמוך של צינור העיכול. לשלושתם יש מוצא אל הסוגרים או הפתחים והיחסים בין המיקום שלהם ושל הנרתיק, צינור השתן והחלחולת יכולים להשפיע על חוזק כל אחד מהם. צניחות ותזוזות שמתרחשות במיקום האברים שבקופסה יכולות להניע את מצב האגן לזוית שמשפיעה לרעה על הגוף כולו, זו הסיבה המרכזית שיש חשיבות לשמירת החוזק והגמישות של שרירי רצפת האגן.

התרגול של שרירי רצפת האגן יוצר מעברים בין פעולה מקומית לפעולה של הגוף כולו. זאת משום שכאשר שרירי רצפת האגן נחלשים האגן נוטה מעט קדימה, העברת המשקל בין חלקו האחורי של הגוף לחלקו הקדמי משתבשת ועמוד השדרה נוטה לפנים מעבר לרצוי לו.

ארגון האגן למנח שמייצר החזקה נכונה של הגוף תומך בתנועה של של השרירים ולהיפך, פעילות פנימית של השרירים מארגנת את האגן לזוית השומרת על יציבות הגוף, תומכת בכיווני התנועה של עמוד השדרה, הגפיים וזויות התנועה של הגוף כולו. יציבות האברים הפנימיים וגמישות השרירים.

כדי לשמור על תקינות מערכת היחסים בין שרירי רצפת האגן והשלד לא די בתרגול, הבנת חשיבות העניין או חוזק השרירים. למערכת הנשימה עלולה להיות השפעה מחלישה על רצפת האגן עקב הנטייה של נשים רבות לדחוף את האויד בנשיפה כלפי החלק הנמוך של הגוף. הפעלת לחץ תוך בטני בדרך זו או עקב עצירויות כרוניות מחלישה באופן קבוע את שרירי רצפת האגן. זה היתרון המרכזי בתרגול שיטת פאולה לצורך ארגון נכון של הגוף ושמירת האיזון בין השלד והשרירים.

בתנועת האצבעות, הפה, העיניים ושרירים אחרים אנו רואים בפועל את תנועה הנוצרת מתוך כיווץ והרפיה, אך בשרירי רצפת האגן, הרצועות והגידים אין לנו אפשרות לראות זאת ולעתים קשה לחוש זאת. לכן תנועה שמקורה בהפעלת הסוגרים יש לה חשיבות מרכזית

 

סמדר נבו, מורה מוסמכת לשיטת פאולה במשך 20 שנים מטפלת בשלד ובגב, חיזוק השרירים הטבעתיים ברצפת האגן ובמערכת העיכול, שיפור התפקוד של מערכות פנימיות כמו מערכת הנשימה, העיכול והשתן.  0544893772  href="mailto:smadar.nevo@gmail.comsmadar.nevo@gmail.com">">smadar.nevo@gmail.com


href="mailto:smadar.nevo@gmail.com">https://paulamethod.blogspot.com/


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב