דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההבדלים העיקריים בין פסנתר גרמני ופסנתר יפני 

מאת    [ 24/01/2019 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 1983 פעמים ]

 

יש לא מעט ארצות המייצרות פסנתרים ברחבי העולם, שתי המדינות העיקריות הן גרמניה ויפן.  אבל האם יש הבדל בסאוונד ובאיכות בין מדינה למדינה? האם יש הבדל באיכות בין שתי המדינות? התשובה היא לא חד משמעית. עצם המדינה לא באמת משנה, השאלה האמתית  היא מה הסטנדרטים שכל מפעל מייצר לעצמו, באילו חומרי גלם משתמשים ומה היחס בין איכות לעלות. כמובן שכל מפעל עובד לפי סדר עדיפויות שונה, וזה בדיוק מה שמייצר את ההבדל בסאוונד הפסנתרים.במאמר הבא נסקור את ההבדלים העיקריים שבין פסנתר יפני לפסנתר גרמני. מוכנים? בואו נתחיל!

 

 

בואו נתחיל מההיסטוריה

כמובן שההיסטוריה של עולם הפסנתרים היא ענקית, יצרנים באו, יצרנים הלכו, אבל אין ספק שעם השנים המדינות שצברו את המוניטין הרב ביותר בייצור פסנתרים הם גרמניה ויפן. אך לא תמיד המצב היה כך, מקור הפסנתר הינו באוסטריה, תור הזהב שלו היה בתחילת המאה ה-20 ובאותם זמנים רוב הפסנתרים יוצרו בארה"ב ובאירופה, מעט מאוד פסנתרים יוצרו ביפן.  נוכל לשים לב לחברות הבולטות של אותם זמנים: Bechstein, Steinway & Sons , Hamlin וכו'...

עם השנים תהליך ייצור הפסנתר (כנף  ועומד) הפך מסחרי יותר ויותר, כמו בכל התחומים, גם כאן נכנסה הגישה של הוזלת עלויות ושימוש בחומרי גלם איכותיים פחות. בין משברים שהעולם חווה במהלך המאה, איכות הפסנתרים ירדה בצורה משמעותית. מפעלים שבחרו לשמור על איכות הפסנתרים נפגעו קשות בעקבות המחיר היקר וכך רבים מן המפעלים נסגרו.

בשם ההתייעלות והוזלת העלויות, בתחילת שנו ה-60 יפן הרימה את ראשה ובמהלך עשור יפן שלטה  למעלה ממחצית מיצור הפסנתרים בעולמית כאשר החברה הבולטת ביותר היא חברת ימהה. יפן באה עם מסר חדש:  יעילות מחיר זול על חשבון איכות מצוינת.

 

אבל מה זה שייך להיום?

אז הדעה הרווחת בין מוזיקאים שפסנתרים גרמניים הם הטובים ביותר וכל מה שיוצר במזרח הוא פשוט לא טוב. אנחנו במאמר זה מטילים ספק באמירה שכזאת מתוך הידיעה כי התמונה היא טיפה יותר מורכבת. כאשר תתעניינו ברכישת פסנתר, בין אם מדובר בפסנתר יד שניה או פסנתר חדש, תצטרכו לקחת בחשבון מספר דברים לפני שתקבלו החלטה.

בדקו את המפעל ואת שנת ייצור הפסנתר, ברגע שתדעו את הנתונים הללו תוכלו לחקור את טיב הפסנתר. מהסיבה שלכל יצרן יש את "השנים הטובות" והשנים הפחות טובות שלו. כי כאמור, אין פסנתר שדומה לרעהו.

כאשר תבחרו לרכוש פסנתר גרמני אתם יכולים להיות בטוחים שזאת הבחירה הנכונה ובחירה זאת מתבטאת במחיר יקר אך בחירה זאת היא כאמור לא האיכותית ביותר, ישנם לא מעט פסנתרים שאיכותם מוטלת בפסק, לכן מומלץ מאוד לבדוק את העניין מראש.

פסנתרים תוצרת יפן, כמו כל החברות, ישנם פסנתרים טובים יותר ופחות, ניתן להגיד שכל פסנתר והסיפור שלו. באופן כללי, פסנתר יפני תמיד יהיה זול יותר, אך לא תמיד איכותי פחות. שימו לב לארץ ייצור הפסנתר, אם מדובר בחברה יפנית שבחרה לייצר את הפסנתר במפעל שאינו ביפן (אינדונזיה לצרוך העניין) , כנראה שאיכות הפסנתר תהייה ירודה יותר.

 

בני מילר - מומחה פסנתרים ופסנתרים יד שניה ותיק ומנוסה בתחום.


בקרו באתר שלנו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב