ראלי 2007 הרצליה מצריים אילת

מאת    [ 27/12/2018 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 1985 פעמים ]

בשבילי ובשביל הצוות הפלגה כזו לאילת דרך מצריים והמעבר בתעלת סואץ הייתה הרפתקה מיוחדת, אפילו מרגשת משהו, לא רק בגלל שזהו הביקור הראשון שלנו במצריים, אלה מהסיבה ששניים מאנשי הצוות שלנו השתתפו במלחמת יום כיפור שעברו חוויות מתלתלות וקשות בזמן המלחמה.

במשט הזה השתתפו בעלי יאכטות מכל העולם ומי שלא הייתה ברשותו יאכטה התאפשר לו להצטרף ליאכטה כצוות או לחילופין לבצע השכרת יאכטות למטרת המשט, הכנו את היאכטה בהתאם, בדיקת ציוד, קניית מזון, מלאי של מים וכמובן הרבה דלק (לא רצינו להסתמך על הדלק המצרי שהיה מהול בשמן כפי שהבנו).

המשט היה תחרותי, לכן עם שריקת הפתיחה התייצבנו על קו הזינוק ויצאנו לדרך לפורט סעיד, הרוחות היו צפון מערביות של כעשרה קשרים ואנו שטנו במפנה ימני, עם אור ראשון הגענו לפורט סעיד כאשר התבקשנו להמתין שחמישה מייל מהכניסה לתעלת סואץ עד לבואו של הפיילוט המצרי שילווה אותנו למרינה, לאחר ביצוע הליך כניסה למצריים פרשנו לנוח ואת היום הראשון סיימנו בארוחת ערב מצרית.

בבוקר יום המחרת יצאנו לטיול בקהיר וביקרנו בפירמידות ובעיר גיזה, קנינו מזכרות ותמונות מצמח הפפירוס וחזרנו ליאכטה כדי להתכונן למעבר בתעלת סואץ, המעבר בתעלה היה כאמור מרגש ביותר מפני שהלוחמים שבנינו הזילו דמעה מזיכרונות הלחימה באזור, לפני היציאה מהתעלה חנינו ליום נוסף במרינה של העיר סואץ ויצאנו לסיור בעיר שנראתה מפותחת ומערבית ביותר לדעתנו.

הלג הבא היה מסואץ לשארם אל שייח, מכיוון שאופיו של ים סוף היה רוחות צפוניות בדרך כלל כל הירידה הייתה ברוחות בגב, מה שגרם לנו לרוץ, אך מכיוון שהגלים קצרים מאוד בגלל רוחב המפרץ חווינו הרבה תלתולים שהפריעו למי מהצוות, לאמור את האמת פחדנו מההמשך מפני שבעליה צפונה לאילת נקבל את הרוחות הצפוניות בפנים, בנוסף לגלים הגבוהים והקצרים אנו אמורים להילחם בים ולקבל הרבה שפריצים.

עם ההגעה לשארם אל שייח (התקבלנו בסבר פנים יפות על ידי המצרים) בדקנו אפשרות לצאת לבית מלון ללילה אחד רק על מנת להירגע וליהנות מיופייה של העיר שזכורה לנו לטובה, כאן למעשה שהינו שלושה ימים, צללנו באתרים מיוחדים ומרהיבים ביופיים, עם ריפים מדהימים ודגה העשירה.

מתברר שהמתנה כאן והשהייה עשתה לנו טוב לא רק לנפש אלה גם לים... מזג האוויר השתנה מבלי הכר, השמש זרחה והים הפך לשתיל (ממש כמו מראה), אז גם יכולנו להבין למה הים הזה נקרה הים האדום, יכולנו לראות את השתקפות הרי אדום על המים מה שגרם לים לקבל גוון אדום.

אחרי הכול זכינו בשייט שאנטי בעליה צפונה לאילת, תפסנו דגים בדרך שעפו ישר לתנור, עורנו השחים מקרני החמה, למזלנו תפסנו דגים שטולו ונכנסו מיד לתנור ולגמנו הרבה אלכוהול, זו הייתה למעשה הקדמה למסיבת רווקים של אחד מאנשי הצוות שאמור היה להינשא בקרוב.

עם ההגעה לאילת הצוות סיכם את השכרת יאכטה, את השבוע האחרון ואת השייט הזה כהרפתקה מדהימה ומרגשת כפי שציפינו, רק שימשיך כך ונתראה בקרוב סיכמנו.

היאכטה של מוטי - שרותי שייט ונופש השכרת יאכטה - יאכטה להשכרה לכל מטרה יעוץ הזמנות וברורים : 054-47-87-100 לאתר :https://rentayacht.co.il/