דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שליכט צבעוני לעיצוב חיצוני במהלך שיפוץ 

מאת    [ 08/10/2018 ]

מילים במאמר: 676   [ נצפה 1762 פעמים ]

שיפוץ הוא תהליך ארוך שבו חלל הפנים מקבל את רוב תשומת הלב. עם זאת, קבלן שיפוצים מיומן ומנוסה יודע עד כמה חשוב לתת מענה גם לעיצוב החיצוני של הבית. אחת הדרכים לקבל את המענה הנדרש היא ליישם שכבת שליכט על גבי שכבת הטיח - וכדאי להכיר את היתרונות של המהלך הזה ברמה הדקורטיבית והאדריכלית.

מגוון יתרונות בחומר אחד

ראשית, השליכט משמש כשכבת הגנה לקירות. כאן התפקיד של השכבה הוא להגן על הקירות מפני בלאי ושחיקה - ולצמצם למינימום את הסיכון שנשקף להם לאור חשיפה אינטנסיבית לפגעי מזג האוויר. השכבה עמידה מאוד בפני שמש, גשם, רוחות וסערות והיא מתאימה לכל סוגי המבנים. בעזרת החומר הגמיש והצבעוני ניתן לגשר על פני סדקים והוא ידוע כאמצעי להגביר את הבטיחות במבנים צמודי קרקע ובדירות בקומות גבוהות.

מלבד היתרונות לעיל, השכבה החיצונית מהווה את המעטפת האסתטית סביב הבית. כאן נכנסים לתמונה המאפיינים הייחודיים של החומר מבחינת האופן שבו הצבע והמראה שלו מתכתבים עם חלל הפנים. למעשה, בהתחשב בכך שזהו הכלי היעיל ביותר לייצר סביבה דקורטיבית הומוגנית - לשליכט צבעוני מחיר שמציג יחס עלות-תועלת משתלם במיוחד. במקביל לכך, בעזרת שכבה המיושמת במקצועיות ניתן לחבר בין חלל הפנים והחוץ ולהעניק מענה לעיצוב החיצוני של הבית במרפסת, בחצר, על הגג, בחניה או בכניסה.

כך מיישמים את השליכט במסגרת עבודות שיפוצים

השליכט הצבעוני נפוץ בשיפוץ מבנים קיימים ויכול לשמש כאלמנט דקורטיבי בחלל הפנים של הבית או המשרד. התנאי היחיד לניצול מלוא היתרונות של חומר זה הוא יישום מקצועי והקפדה על מספר כללי מפתח.

במהותו, השליכט הוא ציפוי אקרילי או מינרלי שמיושם על גבי הקירות כדי להקנות להם מראה טבעי – וליצור טקסטורות שונות. האפשרויות שעל הפרק נעות מטקסטורה עדינה ועד מראה קשוח וגס, אך בכל מקרה הציפוי הסופי עבה יותר מאשר במקרה של צבע רגיל. זהו גם ההבדל בין שימוש בציפוי לטובת העשרת הצבעים - לבין עבודות צבע סטנדרטיות שבהן הדגש הוא על האסתטיקה בלבד.

נוסף על כך, מן הראוי לציין שהציפוי מאפשר יציאת אדי מים לטובת מניעת עובש והוא בעל כושר אחיזה גבוה.

הכלל החשוב ביותר בתחום זה הוא לבחור מראש את המרקם ולמרוח אותו על הקירות בצורה אחידה. מרקם עדין, מהודק, גס או גס מאוד משפיע בצורה דרמטית על מראה חלל החוץ. אולם גם לאופן היישום יש משמעות: את מריחת השכבה מבצעים בשלבים מאוחרים של השיפוץ ובתנאי מזג אוויר שמתאימים לכך. מבחינת בעלי הדירות והנכסים, האחריות על הפעולה היא של קבלן השיפוצים ולכן רצוי לבחור בקבלן מנוסה, שמיומן בפרויקטים כאלה.

איך בוחרים את הסוג - ומה כוללות עבודות הכנה?

האמת היא ששלבי העבודה המומלצים עם שליכט מכל סוג מתחילים עוד לפני שמיישמים אותו על גבי הקירות.


    • 

    ראשית, עבודות אלו דורשות דיוק כדי שהתוצאה תהיה אחידה ובעלת גימור תואם. הדרך להבטיח אחידות וגימור תואם היא להכין את התשתית לקראת יישום השכבות. את ההכנה מבצעים באמצעות הסרת שאריות צבע ישנות, ניקוי של הקירות ובמקרים מסוימים גם הסרת פאנלים ותוספות.


    • 

    שנית, שליכט צבעוני לקירות החוץ מיוצר מחומרים שונים בהשוואה לפתרונות חיפוי קירות פנים נפוצים אחרים. יתרה מזאת, גם בין קירות החוץ עצמם יש הבדלים: חומר שמתאים לדירות באזורים יבשים לא זהה לזה המומלץ עבור בתים בקרבת הים, למשל. הטיפ העיקרי בהקשר הזה הוא להתייעץ עם קבלן שיפוצים בעל מוניטין מוכח ולקבל ממנו הדרכה לגבי הציפוי המתאים וההכנה הנדרשת עבורו.


    • 

    מבחינת תקן, חומר ברמה גבוהה יהיה בעל תו ממכון התקנים הישראלי, כמו גם תו ירוק. תו ממכון התקנים מאשר שהחומר עבר בדיקות מקיפות וקפדניות - ושהוא עומד בסטנדרטים מסוימים מבחינת גמישות וגישור על פני סדקים. לשם השוואה, תו ירוק מתייחס לחומרים שמהם השליכט מיוצר ולרמת הסיכון שהם מהווים עבור הסביבה והמשתמשים.


    • 

    לבסוף, אפשר ורצוי לחדש אחת לתקופה מסוימת את השכבות בקירות החוץ של הבית או המבנה. שכבה חדשה תגן על המבנה מפני פגעי מזג האוויר ובמקרים מסוימים תשפר את הבידוד התרמי לצורך מניעת בריחת קור וחום. מהבחינה הזו, לשליכט צבעוני מחיר למטר המהווה בהחלט השקעה משתלמת - המחזירה את עצמה בטווח הארוך.

ולבסוף – תזכורת קטנה – כל מה שצריך בשביל תכנון וביצוע העבודות על הצד הטוב ביותר הוא קבלן שיפוצים מיומן וחזון עיצובי לפי טעמך האישי.

מחפשים קבלן שיפוצים אמין ומקצועי?
פנו למישה הרצף עוד היום www.misha4u.com או התקשרו 054-4416876




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב