דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמן ספורט תחרותי 

מאת    [ 05/07/2018 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 2181 פעמים ]

האם התירוצים של המאמנים מוצדקים:

זמן:

במהלך העונה אנו שומעים אין ספור את המאמנים בתירוצים שהם צריכים זמן, לבנות קבוצה צריך זמן, צריך להתחבר ועוד ואני אומר מה הם עובדים עלינו!!! בכדורגל כידוע אין זמן מאמנים מתחלפים על בסיס שנתי ואפילו באמצע העונה, הקהל רוצה תוצאות, התקשורת לוחצת וצריך להביא תוצאות במידי. בנוסף כל הקבוצות בונות קבוצה בערך חודש לפני תחילת העונה לכן כולם יוצאים לדרך מאותה נקודה.

פעם מוריניו אמר שכל מאמן שאומר שהוא צריך זמן הוא משקר את כולם ואני מסכים איתו.

 

אירופה והליגה:

תירוצים נוספים שאנו שומעים שלכדורגל הישראלי יש בעיה להיות בשתי מסגרות וגם פה אני אומר שזה לא תירוץ מספיק טוב. לשחק שני משחקים בשבוע אני חושב שזה טוב מאוד, להתכונן ולנוח שלושה ימים למשחק זה זמן סביר, נקודה נוספת שגם כאשר מפסיקים לשחק באירופה עדיין התוצאות בליגה לא משתפרות (ראה מכבי חיפה) לכן כנראה זה תירוץ שצריך להיאמר. התירוץ הזה יכול לבוא בחשבון רק אם יש פציעות ואז זה באמת משפיע על הקבוצה.

 

לחץ:

תירוץ נוסף הוא הלחץ. כדורגל זה לחץ נקודה!!!! יש לחץ בצמרת יש לחץ בתחתית כך שלכולם יש לחץ. בכדורגל יש שכר לא פרופורציונלי לשום ענף במשק ולכן הציפיות מקבוצות (לפחות הגדולות) שהשחקנים והמאמן יעמדו בלחץ מי שלא עומד בלחץ כנראה מתאים לקבוצות בליגות נמוכות ששם אולי לא ילחיצו אותם אבל השכר יהיה בהתאם. כאשר בקבוצה מסוימת יש לחץ (בית"ר ירושלים) תפקידו של המאמן קודם כל לעמוד בלחץ ואחד הדברים הראשוניים שצריכים לעשות זה פשוט לא לדבר על זה. ולדעתי, עם כל הערכה שלי ליוסי מזרחי, הוא עשה טעות שהוא בכלל מדבר על לחץ ואומר שהוא לא נלחץ אבל הפנים משדרות דברים הפוכים. לכן הוא פשוט היה צריך להתעלם ולא לענות לשאלות כאלה. פשוט להתמקד בקבוצה ולא להזכיר את המילה לחץ.

 

באתי באמצע העונה (החלפת מאמן):

במהלך העונה יש מספר חילופים של מאמנים, כאשר קבוצה רוצה להחליף מאמן באמצע העונה הכוונה שלה לשפר את הקבוצה ע"י החלפת המאמן. היא משלמת שכר נוסף למאמן חדש. כאשר המאמן החדש נכנס לתפקידו ואין הצלחה הוא אומר לא אני בחרתי את השחקנים, לא אני בניתי את הקבוצה. ואני אומר אם אתה לא יכול לשפר את הקבוצה אל תבוא לאמן מכיוון שאם אתה חושב שאתה לא יכול לשפר את הקבוצה עדיף להשאיר את המאמן הנוכחי ולא להיגרר להוצאות נוספות. פשוט תגיד הציעו לי עבודה ואני מנסה לעשות אותה על הצד הטוב ביותר ואני מקווה שזה יצליח.

 

לסיכום:

כאשר מאמן לוקח קבוצה הוא בעצם מסכים לתקציב, לניהול הקבוצה ולכל הדברים שקשורים לקבוצה ולכן הוא צריך להגדיר לעצמו ולהנהלה ציפיות ז"א להגיד לעצמו בקבוצה הזו אני חושב שאצליח לסיים במקומות 6-8 ואם הוא עמד בציפיות אז זה בסדר גמור. מעל הציפיות הקבוצה צריכה לפרגן לו ולעלות את שכרו. אם הוא מתחת לציפיות הוא צריך להוריד את שכרו או לעזוב מכיוון שהוא ניכשל במשימה.

יורם כהן יליד 1971 נומרולוג בעל תואר BA בפסיכולוגיה ותקשורת, הנדסאי אלקטרוניקה ובעל לימודי תעודה במינהל עסקים. בעברו יורם עבד בחברות תקשורת ומדיה (10 שנים בערוץ הספורט) בתפקידים מגוונים כגון: תפקידים טכניים, שיווק ומכירה, ניהול, מדיה (ערוץ הספורט), אימון ומשחק בקבוצות כדורגל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב